ile wam pali |
Autor |
Wiadomość |
Vini
T/A 4ever
Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35 Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 357 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2009-04-17, 07:26
|
|
|
Mik, ja różnie jeżdżę, i tak jak Dzida pisze... spokojna jazda to spokojnie 12l-13l |
_________________
Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb |
|
|
|
|
YaroFirebird
Wóz: Pontiac Firebird
Wiek: 36 Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 16 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2009-04-17, 10:23
|
|
|
miauczą to koty i małe zniewieściałe suczki a ja myśle żę takich na forach aut amerykańskich nie ma ... zadałem takie pytanie bo chce jak najwięcej się dowiedziec o swoim aucie i jak najlepiej go zrobic . |
|
|
|
|
samba
KOMBI
Wóz: CAPRICE '89
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 38 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-04-17, 12:00
|
|
|
YaroFirebird, ma rację nie po to zaczął ten temat żebyście się teraz chwalili komu mniej pali albo kto jak jeździ, bo faktem jest że V8 i V6 pali tyle samo ale weźcie się uspokójcie że V8 pali mniej niż 10 wachy (chyba że się jedzie 70 na 4-ce z lockupem i to na torze kartingowym, a most ma z przełożeniem 2,5) bo to gówno prawda i większość (a może nie?) na tym forum to wie bo miała lub ma V8, a przez to wpuszczacie chłopaka w kompleksy i będzie może szukał dziury w całym,
YaroFirebird, dobrze że chcesz się dowiedzieć jak najwięcej o swoim aucie myślę że jak już wszyscy pochwalą się swoim spalaniem to razem Ci pomożemy,
a jeśli chodzi o spalanie to tak jak Ci ntr poradził może najpierw zacznij od sondy musisz obczaić czy ona w ogóle chodzi, oczywiście dobrze że zacząłeś od wymiany świec choć jeśli silnik w miarę równo chodził (a chodził?) to nie wpływało to aż tak bardzo na spalanie
ale pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy to to że może Ty (tak samo jak np ja ) dorwałeś się do nowej fury i cały czas "prostujesz rurę" i to po mieście i stąd to spalanie, weź pojeździj trochę w trasie, po mieście obczaj czy się coś zmienia, a tak na początek to ja bym z niego wyjebał gaz i pojeździł trochę na benzie może Ty masz jakiś mikser w dolot wsadzony z przelotem 20mm, i coś pisałeś że Ci się nie wkręca na obroty to też niedobrze napisz czy dalej Ci się nie wkręca może to jest jakaś grubsza sprawa
próbuj coś z tymi obrotami a później z sondą bo jak jest padnięta to system pracuję w trybie domyślnym i leje wachy tak żeby mu nie zabrakło
PS.
Może pochwalmy się komu więcej pali? |
_________________
|
|
|
|
|
mpnx
FBND Disco Boy
Wóz: TA 95
Dołączył: 23 Paź 2006 Posty: 76 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-04-17, 14:52
|
|
|
mi max 27l
moje LS1 tylko raz osiagnely 12 l w miescie ... ale to bylo wyzwanie jak dla mnicha tybetanskiego teraz to pierdole i jezdze normalnie, w korkach odstoje swoje a na prostej odmulam samochod wtedy zadowala sie 18l
Wiec jak czytam ze tbi albo tpi SBC I generacji pala mniej to jest to gowno prawa albo tak jak Samba napisal prowadzaja je ...... co to stopke maja leciutka jak ksiezniczka |
_________________ . . . . . . . . . : : : : : Garage of TransAms : : : : : . . . . . . . .
|
|
|
|
|
ntr
Administrator GM driver :-)
Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2311 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-04-17, 20:20
|
|
|
Samba, spytaj Szymona, mi moje V8 spaliło jak wracaliśmy z Elbląga 8l. Stockowe 5.0l TBI V8.. |
_________________ "Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!" |
|
|
|
|
Matys13
V8 OWNER
Wóz: Trans Am 95
Wiek: 44 Dołączył: 28 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Nakło nad Notecią
|
Wysłany: 2009-04-17, 22:18
|
|
|
No dobra jak konkrety to konkrety.
Moje Lt1 po zeszłorocznej trasie na zlot w S.B. tam i z powrotem spalilo średnio 9,8 l przy jexdzie max 110-130 km/h + mijane miasta i zabawy po Opolu.
W samym mieście nie licze bo lubie zamiatać dupskiem uliczki ale szacuje, że pali ok 18l sądząc po przejechanych kilometrach. Tak więc myśle, że tragedii nie ma biorąc pod uwage fakt najważniejszy - ZABAWE. |
_________________ Red "Hypnotic Poison" Trans Am 95 |
|
|
|
|
tomekt
tomekt
Wóz: bird v6 86
Wiek: 47 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 38 Skąd: szczepanki
|
Wysłany: 2009-04-17, 22:59
|
|
|
v6-między 12 a 16,czasem 18 litr podtlenku lpg
genaralnie v6 nie daje sobie rady z budą (2.8)
wydaje mi sie ze 12-15 to norma przy takim silniku
spalanie lpg jest trudno zmierzyć,zależy od stacji,temperatury i stanu instalacji
poza dobrymi przewodami WN,sondami,zresetuj komputer zalej dobrą wahą,dobrym lpg,pojeżdzi na benzynce aż komp ustawi sobie optymalne parametry i wtedy ze spalaniem będzie ok. |
|
|
|
|
mpnx
FBND Disco Boy
Wóz: TA 95
Dołączył: 23 Paź 2006 Posty: 76 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-04-18, 00:34
|
|
|
Ja majac problem ze spalaniem w LT1 przez aparat zaplonowy (opti spark) robilem dwa testy. Tankowanie pod korek i jazda obwodnica na Hel(l) spokojnie 80-110km/h ok 100km i znow tankowanie. I kolejny test wyjazd na miasto w godzinach szczytu i normalna jazda bez butowania 0-10km/h w korkach i 40-80km/h poza tak z 50km i znow tankowanie na full.
A pozniej to juz normalnie jezdzilem ale wiedzialem czy pomoglo czy problem jest nadal.
Za wysokie spalanie moliwe jest miedzy innymi przez MAFa, lambde, zalewajace wtryski, nieszczelny uklad paliwowy jak do chodzi do tego nierowna praca to zle kable i swiece, aparat zaplonowy, lewe powietrze, przyciety IAC.
Ale to teoria bo nawet to sprawdzic to kilka godzin wyjetych z zyciorysu a praktyka to kolejny milion roznych dupereli. |
_________________ . . . . . . . . . : : : : : Garage of TransAms : : : : : . . . . . . . .
|
|
|
|
|
cacek
Wóz: camaro 5.0 manual ttop
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-18, 22:48
|
|
|
no to teraz ja
kiedys moje "policyjne" TBI 5.0 : 9-10l w trasie, 14-17 miasto
a mialem tylko 4 biegi-manual,
obecnie 5.0 gaznik, wachy nie wiem jeszcze ale cyklon ssie niesamowicie
ok 25 w trasie a po miescie nie nadażałem tankować, ale opanuję to niebawem
(a to 25l to na 2bbl gazniku bylo ))) na 4 gardzielowy nadal czekam ;( |
_________________ f*ck fuel economy... |
|
|
|
|
YaroFirebird
Wóz: Pontiac Firebird
Wiek: 36 Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 16 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2009-04-20, 12:18
|
|
|
dzięki za zainteresowanie więc zaczne od tego że po wymianie świec auto ładnie odpala silnik na gazie chodzi równo ! ale jak mam na wahe przełączone to auto się trzęsie troche no i jak już wspominałem na benzynie słabo bardzo słabo jeździ !! zaczne od wymiany tej sondy ... a tak na marginesie to 3 z 6 świec były pęknięte jak je wymieniałem ... po tym co napisaliście czuje że będe miał dużo zabawy z tym autem ALE WCALE NIE ŻAŁUJE ŻE GO MAM bo jazda nim warta jest każdej godziny spędzonej nad nim i każdej złotóweczki którą muszę w niego włożyc !! Amen ! |
|
|
|
|
cacek
Wóz: camaro 5.0 manual ttop
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-20, 12:38
|
|
|
YaroFirebird napisał/a: | ALE WCALE NIE ŻAŁUJE ŻE GO MAM bo jazda nim warta jest każdej godziny spędzonej nad nim i każdej złotóweczki którą muszę w niego włożyc !! Amen ! |
NoBa !!! i tak trzymać |
_________________ f*ck fuel economy... |
|
|
|
|
samba
KOMBI
Wóz: CAPRICE '89
Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 38 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-04-21, 11:06
|
|
|
hej.
na podstawie twoich zeznań zaczęło się trochę rozjaśniać, zanim zaczniesz jeszcze jakieś dłubania weź sprawdź ciśnienie paliwa na listwie, jeżeli auto jeździło na gazie znając życie miało mało wachy a to jest częsty przypadek uszkodzenia pompy paliwa, może zacznij od tego bo wcześniej nie pisałeś że na gazie chodzi dobrze, jeżeli ciśnienie paliwa będzie dobre to następnie proponowałbym sprawdzenie wtryskiwaczy. |
_________________
|
|
|
|
|
pyotrek
FKP Oryginal
Wóz: szkoda gadać
Wiek: 48 Dołączył: 31 Paź 2006 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-22, 11:15
|
|
|
Samba słusznie prawi. Jazda na cyklonie spowodowała, że pompa paliwa chodziła "na sucho" i nie podaje pewnie już takiego ciśnienia jak powinna... |
_________________ ========================
'87 Silver Camaro RS 305 TBI - sold
'94 Green TransAm 350 LT1 - sold
......? |
|
|
|
|
YaroFirebird
Wóz: Pontiac Firebird
Wiek: 36 Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 16 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2009-04-22, 22:49
|
|
|
tzn z tego co ja się dowiedziałem to jeśli byłoby za małe ciśnienie to auto nie odpaliłoby na benzynie ... to się jakoś przelicza 1 bar na jeden cylinder plus tam mały zapas ... ?! ale nie wiem czy to do końca prawda więc napewno sprawdzę to ciśnienie pewna osoba doradziła mi również żebym dolał uszlachetniacza do baku ma to na celu przeczyszczenie zaworów ... co o tym sądzicie... |
|
|
|
|
Szymon
Wspierający Szymon Dąbrowski
Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy Wiek: 49 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 657 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-23, 00:13
|
|
|
YaroFirebird napisał/a: | pewna osoba doradziła mi również żebym dolał uszlachetniacza do baku ma to na celu przeczyszczenie zaworów ... co o tym sądzicie... |
lepiej kup sobie browara i wlej do żołądka, przynajmniej efekt będzie odczuwalny, a świeża wacha to była zalewana na przestrzeni ostatniego roku wstecz? jeśli już to będzie sto razy lepszy pomysł, bo wacha i tak jest potrzebna do pracy silnika, często trafiam na tak ch#e paliwo że coś |
_________________ .:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona |
|
|
|
|
|