Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
SWIATŁA DZIENNE I BIAŁE POSTOJOWE W JEDNYM FPTAKI 82' - 90'
Autor Wiadomość
dzida 


Wóz: '88 Firebird 5.0 TBI
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2007-04-18, 00:18   

Ja bym w swoim nigdy nie chlastał zderzaka, choćby nie wiem jakie mandaty mieli dawać, nie wiem jak wy :-P
Otwierane lampy są bardzo praktyczne przy wjeżdżaniu do garażu - fajnie widać gdzie się ptak kończy :)
_________________

 
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-04-18, 00:56   

Patrząc na te foty, jednak jestem za jazdą z otwartymi. :twisted:

Jak już to bym poszedł w kierunku znanym z innych aut z oczkami, czyli w tzw. "sleepy eyes".
Przykład poniżej..
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
infidel
[Usunięty]

Wysłany: 2007-04-18, 07:09   

za przeproszeniem QRWA co Wy w ogole odpierdalacie ?!?

Zrobmy sobie wszyscy lampy a'la ryzoshitowoz powyzej :!:

Zalozmy sobie wszyscy pozycjomigacze z poloneza :!:

I do tego wpierdolmy duze okragle swiatla dzienne w zderzaki, tak ze 20 cm srednicy :!:

Pozdrawiam wszystkich Heniów serdecznie :idea:
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-19, 22:28   

słuchajcie, nietrudno jest sobie spierdolić samochód, zawsze jak rano z chłopakami oglądamy na bazie powiadamiacz z allegro na słowa "firebird, camaro, trans am" to czasami musimy siadać bo pękamy ze śmiechu albo i padamy ze zgorszenia,
strasznie mnie rzucało jak usłyszałem o jeździe na światłach całorocznie, w camaro jeździłem z reguły cały czas z włączonymi a ptak mi się bardziej podoba z zamkniętymi, dumałem co tu wykombinować,
dumałem i dumałem i co wydumałem to że nic nie będę grzebać, chlastać, chcę mieć ptaka oryginalnego z wyglądu, zajebiście mi się podoba surowy ptaszyna nie obwieszony spojlerami, które w wozie co ma parę lat na karku nigdy dobrze nie pasują i szpary się nicholery nie zgadzają, dlatego podzielić muszę opinię ntra ,
1. te lampki w wydziabanych otworach w tych czarnych zaślepkach to przeobora, nigdy nie skrzywdziłbym tak auta,
2. do obory też zaliczam wstawki z tornistra w pomarańczowych migaczach albo patenty z poldolota, też kiedyś jakiś wózek taki miałem ale opracowałem patent i teraz mam lampy H4 zajebiście świecące z pozycjami wewnątrz, jeden przewód przepięty do modułu otwierania lamp i wszystko w pytkę, nie ma obory bo czy do obory można zaliczyć to, że do pozycji otworzy się po prostu lampa główna?
3. trzeba się będzie po prostu sycić widokiem ptaszyny jak sobie stoi zgaszony, tudzież gumę palić będziemy z zamkniętymi lampami i finał
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
zaskar 

Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 127
Skąd: S-ec / D-G
Wysłany: 2008-05-23, 22:19   

makaron napisał/a:
(...)
2. światła pozycyjne/postojowe muszą być BIAŁE i NIE mogą być razem w jednej oprawie z lampami dziennymi! (mój patent na ich zespolenie odpada)


Mogą być zespolone :!: Norma określa to jasno, że światła postojowe mogą być połączone z każdą inną "białą" funkcją z przodu. Także patent jest OK i też właśnie ostatnio myślałem nad czymś takim.
 
 
Dwurogi 

Wóz: Firebird V6 2.8 '88
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-31, 22:36   PRZECIWMGIELNE Z TYŁU

Dopiszę się do tematu sprzed 2 lat, bo przepisy się zmieniły i postanowiłem to wykorzystać.

Ja sobie zamontowałem długie, wąskie diodowe lampy do jazdy dziennej pod zderzakiem, które mają moduł przechodzenia w tryb pozycji przy włączeniu pozycyjnych. Powinno to rozwiązać sprawę białych pozycyjnych z przodu, ale jeszcze tego nie konsultowałem z diagnosta. Ale jeżdżę z zamkniętymi lampami w dzień i o to chodzi. A tak nawiasem mówiąc sam przepis, żeby świecić lampy w dzień uważam za poroniony, ale jak przepis, to przepis...

Z tyłu wstawiłem sobie lampy 2-genopodobne z czerwonymi kloszami, takie jak montowali w rocznikach 1982-84, bo mi się takie najbardziej podobają. I żeby rozwiązać sprawę pomarańczowych kierunków z tyłu, wstawiłem specjalne pomarańczowe diodowe żarówki.

Zostało jeszcze zrobienie przeciwmgielnego tylnego i tu wyobraźnia niestety mnie zawiodła. Czy kogoś może oświeciło w tym temacie?
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-01, 03:57   

Kiedyś pojawił się u mnie pomysł na wąską lampę przeciwmgielna zamontowana centralnie we wnęce tablicy rejestracyjnej nad tablicą - niestety zabrakło mi czasu na znalezienie odpowiedniej lampy.
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-01, 08:47   

Dwurogi napisał/a:
Dopiszę się do tematu sprzed 2 lat, bo przepisy się zmieniły i postanowiłem to wykorzystać.

A jak zmieniły się przepisy, bo nie każdy jest na bieżąco (np. ja :oops: ) ?
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-01, 20:26   

Z tego co kojarzę, to dopuszczalne są już światła dzienne realizowane tylko za pomocą przednich lamp (bez postojowych).
 
 
zaskar 

Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 127
Skąd: S-ec / D-G
Wysłany: 2010-09-01, 21:27   

ntr napisał/a:

A jak zmieniły się przepisy, bo nie każdy jest na bieżąco (np. ja :oops: ) ?


Przepisy zostały dostosowane do tych panujących w całej Unii. Mianowicie wcześniej w Polsce był przepis, że światła dzienne mają się włączać jednoczesnie z tylnymi światłami pozycyjnymi. Teraz światła dzienne mogą sie włączać tylko z przodu i nie musza się przy tym świecić tylne światła pozycyjne.


Dwurogi napisał/a:
I żeby rozwiązać sprawę pomarańczowych kierunków z tyłu, wstawiłem specjalne pomarańczowe diodowe żarówki.


I żeby było jeszcze fajniej, dzięki tym pseudo żarówką diodowym, zamiast ładnej równej powierzchni pomarańczowej odpowiadającej całemu odbłyśnikowi, masz na środku tylko punkcić co wygląda IMO fatalnie a do tego jest mało widoczne (głównie za dnia).

Dwurogi napisał/a:
Powinno to rozwiązać sprawę białych pozycyjnych z przodu, ale jeszcze tego nie konsultowałem z diagnosta.


Jeśłi tylko te lampy mają homologację to nikt nie ma prawa się do tego doczepić.

Dwurogi napisał/a:
Powinno to rozwiązać sprawę białych pozycyjnych z przodu, ale jeszcze tego nie konsultowałem z diagnosta.

No jasne, sposobów jest kilka.
1. Najprostszy - wywalasz białą żarówkę cofania po stronie kierowcy i zamiast niej wkładasz czerwoną żarówkę i odpowiednio podpinasz kable. problem w tym, że te czerwone żarówki (mimo homologacji) szybko tracą kolor i świeca na różowo, co wygląda kiepsko., dlatego polecam sposób drugi.
2.Wklejasz pomiedzy żarówkę coafnia lewego a klosz czerwony filterek (jak by co to mam takie ;-) ) i podpinasz kable odpowiednio. Wtedy masz już ładną czerwoną barwę. Ja mam tak zrobione i tak to wygląda:
Filterek:

Tak to świeci:


3. Wymaga trochę pracy i nie jest do zrealizowania w każdej lampie - nalezy wyciąć wewnętrzne gniazdo żarówki pozycyjnej W5W, zamiast niego wkleić gnaizdo na oprawkę żarówki P21/5W (dwu wlóknowa), tak by żarnik 5Watt był mneij wiecej w tym samym miejscu co oryginalny żarnik żarówki W5W. Do włókna 5W podpiąc pozycje a do 21W podpiac fog'a.

4. Podobny do 3 ale nie wymaga cięcia lampy - zamiast żarówki W5W na jednej z pozycji zastosowac żarówkę W16W. następnie funkcję pozycyjną na tej żarówce podpiac poprzez odpowiedni opornik tak by mneij wiecej było tam napięcie około 5V (należało by to sprawdzić by funkcja tail była homogeniczna ze wszystkich żarówek). Natomiast bez żadnych oporników podpiac funkcję FOG:


Co najważniejsze w funkcji fog to:
1. Musi się włączać dopiero po włączeniu świateł pozycyjnych
2. Jesli jest tylko 1 lampa FOG to albo na środku albo od strony osi jezdni (czyli po stronie kierowcy)
3. Należy zachować minimalną odległość od światła STOP równą 100mm, mierzone między najbliższymi punktami obrysu obu powierzchni świecenia

Punkt 3 można też obejść, jeśli nie ma zachowanej odległości, a STOP jest realizowany na min. 2 żarówkach. Wtedy podczas włączania funkcji FOG nalezy wyłączyc jedną żarówkę STOP'a (taki zabieg jest dosyc powszechnie stosowany, np. w obecnie produkowanej lampie Audi A3 5D, tej ze światłowodem).
_________________
 
 
Dwurogi 

Wóz: Firebird V6 2.8 '88
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-05, 05:28   

Obora nie obora tak wygląda teraz ptak na dziennych:



A tak po przejściu na tryb pozycji [wciąż na tych kiczowatych reflektorach z malucha]:



I tylne kierunki razem z odginanym przeciwmgielnym, które trzeba będzie jeszcze przerzucić na lewą stronę zgodnie z przepisami. Jak widać klosze są czerwone, a dioda przebija na pomarańczowo:

 
 
mik 


Wóz: Fbird V6
Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 85
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Wysłany: 2010-09-05, 08:18   

Dwurogi, jaką masz odległość od dolnej krawędzi świateł dziennych do ziemi?
te kierunki z tyłu świecą całkiem ok, przynajmniej na foto tak wyglądają, dobrze ze klosze nie przerobione :-D
_________________

 
 
 
zaskar 

Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 127
Skąd: S-ec / D-G
Wysłany: 2010-09-05, 11:57   

mik napisał/a:
te kierunki z tyłu świecą całkiem ok, przynajmniej na foto tak wyglądają


Na żywo też świecą bardzo dobrze, aż sie zdziwiłem, że z LEDów w zwykłym odbłyśniku (znaczy takim pod żarówkę) może to tak fajnie świecić.
_________________
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-05, 14:45   

A jakie są to LED-y? Bo muszę właśnie z czerwonymi kloszami powalczyć.
 
 
Dwurogi 

Wóz: Firebird V6 2.8 '88
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-05, 15:40   

Dzienne zamontowane są zaraz pod zderzakiem. Nie mierzyłem odległości, ale na pewno jest więcej niż przepisowe 25 cm, bo diagnosta się nie czepiał.

Te zamienniki żarówek wyglądają tak i można je kupić np tu:

http://xtremeleds.otwarte...2Volt-Amerykany

Takie same też sprzedaje np. firma Natea z Gliwic: http://www.natea.pl/produ...&products_id=91

I pewnie jeszcze kilka innych sklepow.

Oprócz tych diodowych żarówek trzeba też zamontować rezystory na kable symulujące pracę zwykłych żaówek.

Są jeszcze oczywiście tańsze, słabiej świecące diodki, ale nie ryzykowałbym kupna, bo efekt może nie zachwycić diagnostę.

A cięcie kloszy to zgadzam się: "obora".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group