Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ntr
2016-02-26, 11:13
pytanie o sondę i osprzęt przy long tube headers bez gniazd
Autor Wiadomość
Vinetou 
Wodzuś


Wóz: Pontiac Firebird Trans Am 5.0 TPI '88
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-07-31, 10:27   pytanie o sondę i osprzęt przy long tube headers bez gniazd

hej!

jak w temacie - nabyłem długie baranki (Hedman Hedders), ale nie ma w nich gniazda na sondę
będę dorabiał resztę wydechu na zamówienie najprawdopodobniej (chyba nie ma sensu szukać pasującego ygreka?)
te kolektory nie mają ani gniazda sondy ani wlotów na powietrze z EGR itp
jest jakiś patent żeby zrobić to gniazdo na sondę?
chętnie też bym się dowiedział możliwie najwięcej nt. wywalania "niepotrzebnego" osprzętu (przykładowo te cofanie spalin i wpompowywanie powietrza) - co z tym najlepiej zrobić? jakie patenty się najlepiej sprawdzają?

thanks from the mountain!
 
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-02, 05:39   Re: pytanie o sondę i osprzęt przy long tube headers bez gni

Vinetou napisał/a:
hej!

jak w temacie - nabyłem długie baranki (Hedman Hedders), ale nie ma w nich gniazda na sondę

zabawa się zacznie jak zaczniesz montaż, miej najpierw starą głowicę żeby sprawdzić czy otwory są dobrze porobione w tej kiełbasie, jak zaczniesz się mocować na silniku to Cię wtedy może trafić
Vinetou napisał/a:


będę dorabiał resztę wydechu na zamówienie najprawdopodobniej (chyba nie ma sensu szukać pasującego ygreka?)

zależy czy się ma stary tudzież jaki materiał się do tego wypatenci, ja mam na tyle duży igrek wygrzebany skądś, że jego przerobię, jest tu trochę walki bo można się orobić i dodatkowo zmniejszyć prześwit auta, nawet parę dni temu byłem świadkiem takiej jazdy autem jednego kolegi po progach zwalniających, dziękuję za taką jazdę
Vinetou napisał/a:

te kolektory nie mają ani gniazda sondy ani wlotów na powietrze z EGR itp

milion razy wszystkim powtarzam i będę to robić do skutku, że te rurki od tłoczenia powietrza do kata i do wydechowych to nie EGR (exhaust gases recirculation) lecz AIR (air injection reaction),
EGR składa się z grzybka na dolnym kolektorze dolotowym między głowicami a grzybek ten jest aktywowany elektrozaworem doprowadzającym podciśnienie, który z kolei jest aktywowany komendą z ECM (komp silnika) podczas w miarę stałego kruzowania bez trepowania, grzybek dopuszcza część spalin w dolot żeby zmniejszyć emisję spalin, można się tego teoretycznie pozbyć bez szwanku i z tego co pamiętam nie jest to monitorowane przez ECM o ile jest zapięty tylko elektrozawór w wiązkę, jednakże na tematy EGRowe muszę odesłać gdziekolwiek na dłuższe opisy, chociażby na sajtach fbodowych typu www. thirdgen.org,
AIR system jest aktywowany elektrozaworami też komendą z ECM i tłoczy wtedy powietrze albo w kolektory wydechowe albo w katalizator w zależności od cyklu pracy silnika, wypięcie elektrozaworów nie jest monitorowane
Vinetou napisał/a:

jest jakiś patent żeby zrobić to gniazdo na sondę?

musisz sobie u tokarza dorobić tulejkę z gwintem i to wspawać gdziekolwiek, tudzież bazując na opisach ludzi w USA na zasadzie ich doświadczeń czy lepiej wspawać na igreku jak w V6tkach czy na jednym rzędzie cylindrów, gwint normalnie metryczny, zdaje się że M14x1.5
Vinetou napisał/a:

chętnie też bym się dowiedział możliwie najwięcej nt. wywalania "niepotrzebnego" osprzętu (przykładowo te cofanie spalin i wpompowywanie powietrza) - co z tym najlepiej zrobić? jakie patenty się najlepiej sprawdzają?

thanks from the mountain!



o wywalaniu AIR systemu napisałem się w życiu już niemało ale jeszcze raz, wygląda to tak, że wywalasz pompę powietrza, dajesz inny pasek, bodajże 6pk2460, zaślepiasz kolektory wydechowe, odkręcasz wszystkie rurki i zawór rozdzielający z dwoma elektrozaworami, wtyczki możesz zostawić luzem lub uciąć a przewód schować gdzieś w peszel i kiedyś sobie może wykorzystać jako przejście kabli z kabiny (np do nitro :lol: ),
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group