Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak działa automat?
Autor Wiadomość
Mariush_K 
senior

Wóz: Chrysler Voyager
Wiek: 54
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 4
Skąd: Głogów
Wysłany: 2007-07-12, 11:45   Jak działa automat?

Witam szanownych Państwa . Jako że wiekowo poderzewam jestem nieco bardziej zaawansowany wiekiem i raczej jest to forum bardzie usportowione . Ale jako całkowicie zielony w temacie i już 3 dzien w zachwycie amerykańskim autem które nabyłem .
Zapytam się o rzecz banalną proszę się bardzo nie smiać . Jak obuguje sie tę automatyczna skrzynie biegów ? Jeżdzę oczywiscie tym autem i zastanwiam sie czy jak zatrzymuje sie na krzyzowce to wylączać bieg Overdrive i dać Neutral czy tez nie zwolnić postać dodać gazu i jechać dalej jakoś nikt nie potrafi mi konkretnie odpowiedzieć.
Auto Chrysler Voyager 1990 3.0 automat
Pozdrawiam!
 
 
 
infidel
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-12, 12:04   

witam

Lepiej dla skrzyni (i przy okazji wygody) nie przelaczac na Neutral,
a Drive czy tez OverDrive wylaczac tylko kiedy konczy sie jazde lub trzeba jechac do tylu ;-)

pozdrawiam
 
 
Mariush_K 
senior

Wóz: Chrysler Voyager
Wiek: 54
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 4
Skąd: Głogów
Wysłany: 2007-07-12, 12:17   

Do tyłu mam R mam tak od lewej do prawej P R N O . ...i jakis znaczek ponoc to bieg do ciagniecia ciezkich ladunkow
 
 
 
infidel
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-12, 12:35   

wszystkie biegi sa po to by ich uzywac, ale akurat w opisanej sytuacji (czyli krotkie postoje, wynikajace z sytuacji na drodze (swiatla, skrzyzowania, korki itp) nie ma najmniejszego sensu wylaczac biegu (OD czy D) i przelaczac na N
 
 
Mariush_K 
senior

Wóz: Chrysler Voyager
Wiek: 54
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 4
Skąd: Głogów
Wysłany: 2007-07-12, 12:38   

I właśnie o to mi chodzilo ! Bardzo dziękuje za pomoc . ! Pozdrawiam .

[ Dodano: 2007-07-12, 17:25 ]
A jednak to nie koniec :D mam tak P R N OD (literka D w srodku O) D L
Przy owym OD jak i D auto jedzie tak samo --- do przodu . Ale zapewne oba biegi z D czym się różnia .
Pozdrawiam może ktoś mnie oświeci .
 
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-07-12, 18:37   

OD - overdrive - nadbieg, na tym jeździj na co dzień, wykorzystuje wszystkie biegi.
D - drive, to jeden bieg mniej, jak chcesz zredukować bieg zanim np. kogoś będziesz wyprzedzał.
L - low - niski bieg do ciągnięcia przyczep, zwykle to są chyba tylko 2 pierwsze biegi.

Na światłach nie wyrzucasz na neutral - nie ma takiej potrzeby. Nic się od tego nie zepsuje, aczkolwiek jakbyś miał prawdziwego amerykańca, a nie dupowóz, to dodatkowo polecałbym wciskanie gazu i hamulca jednocześnie na każdych światłach :twisted: Efekt można podziwiać w każdym dobrym filmie USA z lat '70-'80.. i na Naszych klipach. 8)

PS: Następnym razem, pisz proszę w odpowiednim dziale, a nie "gdzie popadnie". Dodatkowo, na tym forum nie jaramy się wszystkim co zostało wyprodukowane w USA, ponieważ oprócz prawdziwych plujących ogniem amerykanów, w Nowym Świecie robili też Voyagery, Hondy i inne dupowozy. Więc jeśli Ciebie takie auto kręci - sugeruję zmianę forum na www.flamingwheels.pl lub www.fbody.org.pl - ich kręci wszystko, byle było z USA :lol:
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
kojot 


Wóz: Chevrolet Camaro
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 707
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-07-12, 18:55   

Kuba te ostatnie zdania to mógłbyś sobie darować i nie wrzucać do jednego wora...tam też jest dużo fajnych ludzi mimo wszystko ..... :-/
_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=qulbRsifOiI
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-07-13, 00:58   

Mariush_K napisał/a:
I właśnie o to mi chodzilo ! Bardzo dziękuje za pomoc . ! Pozdrawiam .

[ Dodano: 2007-07-12, 17:25 ]
A jednak to nie koniec :D mam tak P R N OD (literka D w srodku O) D L
Przy owym OD jak i D auto jedzie tak samo --- do przodu . Ale zapewne oba biegi z D czym się różnia .
Pozdrawiam może ktoś mnie oświeci .


właśnie udzieliłeś mi pewnej informacji o którą miałem zapytać, bo w Twoim aucie jest skrzynia A604, czterobiegowa sterowana elektronicznie zestawem elektrozaworów i własnym komputerem bo były też modele ze starego typu prostym hydraulikiem 3 biegowym,
znakomitym sposobem na zabicie tej skrzyni jak również wszystkich innych jest właśnie wrzucanie na neutral na skrzyżowaniach, automat ma to do siebie, że podczłapywanie w korkach nie zużywa go praktycznie nic a nic, bo zapięta jest cały czas jedynka w skrzyni a konwerter (bania między silnikiem a skrzynią zwana sprzęgłem hydrokinetycznym) mieli sobie olejem na wolnych obrotach delikatnie przekazując obroty z silnika na skrzynię,
wracając do pytania, masz skrzynię czterobiegową, jak masz włączone OD to jazda jest z użyciem czterech biegów (czemu nie nazwali tego po prostu "4"), D to już czasami jest na wyświetlaczu w niektórych autach jako "3" co już lepiej zrozumieć, natomiast "L" w wypadku tej skrzyni to jazda z użyciem 1 i 2 przy czym ciągnie na obrotach na jedynce ile wlezie,
zauważ, że jak jeździsz na "3 / D" to dwójka jest ciągnięta do ok 60kph, ja stosuję to do jazdy po mieście żeby zwinniej się poruszać i hamować biegami, tak samo przełączam sobie w trasie z OD na D/3 żeby sprawniej powyprzedzać co trzeba i dopiero pozwolić mu przejść na 4kę (OD),
czterobiegowy automat jest odpowiednikiem pięciobiegowego manuala, ma tylko pierwsze dwa biegi zamiast trzech bo z racji tego że ma sprzęgło hydrokinetyczne nie potrzebuje tak krótkiej jedynki jak manual,
dodatkowo automaty mają w konwerterze (sprzęgle hydrokinetycznym) tzw lockup, czyli coś co spina się w tymże baniaku eliminując funkcję sprzęgła hydrokinetycznego, wyrównując liczbę obrotów silnika z obrotami wychodzącymi z konwertera, efekt jest taki, że na ostatnim biegu spadają nieznacznie obroty przy stałym niedużym wychyleniu przepustnicy, wiele aut ma to uszkodzone o czym właściciele nawet nie wiedzą, widzą natomiast jak im auto wyjada ze 20% więcej paliwa z tego tytułu
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Mariush_K 
senior

Wóz: Chrysler Voyager
Wiek: 54
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 4
Skąd: Głogów
Wysłany: 2007-07-13, 12:09   

Dziekuje bardzo Szymonowi - zostałem w końcu oświecony . Co do Ntr nie jaram się wszystkim co amerykańskie i daleki jestem od tego . A że dupowóz bardzo mnie zachwyca to tylko moje zdanie . Jedni kochaja rakiety a inni czołgi . Dodam że całe życie tłukłem sie seatami , oplami , a ostatni potęga toyota starlet 2 drzwiową .
Pozdrawiam .
MK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group