Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ntr
2016-02-26, 11:14
Tempomat
Autor Wiadomość
tweeze 

Wóz: T/A 5.7 TPI
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2007-02-03, 06:09   Tempomat

Niestety nie działa mi tempomat. Autko to Pontiac T/A GTA 89 rok. Oczywiście standard w tym modelu V8 TPI. Niestety nie bardzo wiem od czego zacząć.
Interesują mnie jakieś schematy, od czego zacząć?? Jakie są najczęstsze przyczyny niedziałania?? Nie chce się wpieprzyć w rozbieranie czegoś zupełnie niepotrzebnie gdy problem może być błachy.
Dodam iż nie działa ani przycisk w gałce ani ten przesuwany którym włączamy tempomat i podwyższamy prędkość. Reszta manetki sprawna prócz wyłącznika lewego kierunku przy odkręcaniu kiery.

PS: Czy tempomat ma obwód bezpiecznikowy?? (wszystkie sprawdziłem ale może jakiś konektor nie kontaktuje?)
_________________
 
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-03, 22:56   

no to tutaj szykuje się być może mocniejsza jazda, muszę się posilkować schematem czyli w poniedzialek pchniemy temat, z grubsza temat wygląda tak, iż tempomat ma swój wlasny sterownik, sterownik zbiera impulsy z bufora (takie żółte pudeleczko nad kick panelem nad stopami pasażera, bufor dzieli impulsy z impulsatora znajdującego się na skrzyni, dzieli je do kruza, na zegary i do ECMa - dotyczy pontiaca od ok. '87 a camaro od '90)
za pomocą elektrozaworów dodaje lub ujmuje podciśnienie podawane do serwa (taka bumbula od której idzie linka do przepustnicy),
powody niedzialania mogą być różne, od usterki samego sterownika przez rozpięte lub pokmiconne podciśnienie do serwa, przerwę w obwodzie włącznika przy pedale hamulca, uszkodzenie przewodów od wajhy,

w poniedzialek cd a Ty póki co sprawdź czy na odpalonym silniku do serwa dochodzi podciśnienie,
tymczasem widzę, że warto byloby klepnąć coś w temacie naprawy odbijania kiery, bardzo popularnej usterki w GMie
-------------------------------------------------------------
masz tu schematy kruza, oprócz zmierzenia czy dochodzi do serwa podciśnienie proponuję sprawdzić czy dostaje sterownik plusa i masę, ponadto sprawdź czy nie jest rozpięte podciśnienie przy pedale hamulca, przedzwonić też po kablach idących od wajhy do sterownika, może jest choćby rozpięty konektor co leci sobie kabel osobno w kolumnie
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group