Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ntr
2013-03-12, 19:44
Lubelski Rajd Pojazdów Zabytkowych 2012
Autor Wiadomość
nyos 
Wspierający

Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 1209
Skąd: Wild Wild West
Wysłany: 2012-06-11, 12:41   Lubelski Rajd Pojazdów Zabytkowych 2012

Przez chwilę wahałem się czy jechać do Wrocławia czy na Rajd. Wybrałem rajd i uważam że wyjazd był bardzo fajny. Na razie wrzucę Wam kilka filmików, w wolnej chwili napiszę kilka słów jak to wygląda. W sumie byliśmy jedyną ekpią z amerykańcem i dostaliśmy wyróżnienie za najładniejszy dźwięk :)

Kilka filmików
Uwaga: nie tylko amerykańce :) :

http://www.youtube.com/wa...b8&feature=plcp

http://www.youtube.com/wa...8g&feature=plcp

http://www.youtube.com/wa...pc&feature=plcp

http://www.youtube.com/wa...oI&feature=plcp

http://www.youtube.com/wa...dk&feature=plcp
 
 
99piotr99 
Wspierający

Wiek: 26
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 374
Skąd: z dupy
Wysłany: 2012-06-11, 22:34   

:barf:
Ostatnio zmieniony przez 99piotr99 2014-10-14, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nyos 
Wspierający

Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 1209
Skąd: Wild Wild West
Wysłany: 2012-06-13, 09:37   

99piotr99 napisał/a:
Napisz jak znajdziesz czas coś więcej bo bardziej by mnie taka impreza interesowala niż WCAA który defacto odbywał się na piachu i kończył wieczorną libą .....


Ja ogólnie lubię takie pikniki, szczególnie jak jest się ze swoją paczką. Ale chciałem spróbować czegoś innego, imprezy w której się jeździ. Dlatego zamiast na RnR pojechaliśmy na rajd. Ogólne wrażenie bardzo pozytywne. Koszt imprezy to 1150 zł (oczywiście nie licząc benzynki). W kosztach jest nocleg, wyżywienie i piwko wieczorem. Takie rajdy nie polegają na ostrej konkurencji, raczej na zabawie. A wyglądało to mniej więcej tak:

w czwartek wieczorem wszyscy się zjechali i napili, oglądali samochody i rozmawiali o samochodach, tylko starych :) klimat był bardzo pozytywny zero cwaniakowania i popisywyania.

w piątek rano odprawa (omówienie planu dnia) i wyjazd zgodnie z listą startową, staje się na starcie dostaje książeczkę gdzie trzeba jechać, ozdaczenia proste i czytelne. np. za 400m zakręt w lewo, po 200m w prawo itp. w trakcie jazdy na oddielnej karte pilot zapisuje nazwy miejscowości do których wjeżdzamy, prędkość nie ma tutaj znaczenia jedzie się przepisowo w normalnym ruchu, w trakcie jazdy co jakiś czas są próby - 2 rodzaje, albo plac albo na drodze, te na drodze polegają na regularności, tzn. przez np. 4 km masz jechać 33 km/h im bliżej tej średniej tym mniej lepiej, próby na placach to oczywiście słupki. Dodatkowo po drodze są zadania, które są rozdawane przy PKC (punkt pomiaru czasu przy drodze), dostaje się tam karteczkę z pytaniami, a odpowiedzi trzeba szukać najczęściej w następującej miejscowości, np. w kościele, muzeum, przy pomniku. Dodatkowo tego dnia mieliśmy zdobyć 3 pieczątki z gmin, wszystko uwzględnione w księżeczce. W trakcie jazdy czasami są konkurencje nieoceniane, w których trzeba wziąść udział, np. były do wykonania 3 rzuty karne na boisku, albo 3 próby wbicia piłki na mini polu golfowym, było też strzelanie do celu. W trakcie jest też zatrzymanie się na posiłek i kawę, zawsze w fajnych widokowo miejscach. Przejechaliśmy 80 km i było 4 próby sportowe. Oraz tzw. róża wiatrów, jeździliśmy po kocku i co chwilę mieliśmy gdzieś skręcić, coś na orientację, bardzo trudna konkurencja 80% nie zaliczyło tego

Wieczorem picie i jedzenie z grilla oraz gadanie. Pod koniec pływanie w jeziorze.

[w sobotę]
W zasadzie to samo co dzień wcześniej. Przejechaliśmy ok. 50 km i 4 próby sportowe. Później konkurs elegancji polegający na tym że kierowca i pilot przed publiką (rynek Lubartowa) opowiada o samochodzie. Jest to oddzielna konkurencja. Ludzie przebierają się w ciuchy ze swoich czasów. Wygrała para z Bułgarii w Wołdze, on był przebrany za pilota ona za stiuaressę (nie wiem jak to się pisze). My nie mieliśmy przebrania i tak nie było takiej potrzeby, bo wszyscy chcieli żeby dodać gazu w GP :) Ale coś wymyślimy następnym razem. Może stroje indiańskie bo to Pontiac :) Potem parada przez Lubartów i powrót na bazę hotel imperium przy Firleju. O godz. 20:00 oficjalny bal i wyniki. My zajeliśmy 13 miejsce na 16 w kategorii lata 70 co uważamy za sukces. Najwięcej straciliśmy na póbowach startowych i nie chodzi tu o czas ale o to że pomyliłem przejazd między słupkami. Co kosztowało nas 20 punktów karnych. Generalnie jest tak że zdobywa się tylko punkty karne :)

Na starcie mieliśmy ich 40,5. Bo liczy się to tak 1979-1900 /2 = 39,5 to punkty za wiek
+ 1 za stan samochodu, pogięta listewka z tyłu.

Potem dostaliśmy 20 za źle przejechane póby sportowe co było dużym błędem z mojej strony :)
No i za złe przejechanie rózy wiatrów 10 punktów. Jeśli chodzi o póby sprawnościowe to nie trzeba się przejmować że amerykaniec nie skręca bo ważne jest aby ją ukończyć a nie mieć dobry czas.

Inne punkty karne jakich mozena uniknąć to spisywanie miejscowości przez które się jedzie, każda nie spisana miejscowość to 1 punkt karny.

o 20 był oficjalny bal, wszyscy lepiej ubrani i rozdanie nagród. Była też nagroda specjalna dla syrenki sport która nie rywalizowała z nami ale cały czas jeździła. I tutaj wielki szacunek dla Pana który odbował repliką Syreny Sport - jedyny egzemplarz skończony i jeźdżący. Można było obejżeć wszystko przy niech a właściciel był bardzo skromny i miły, bardzo chętnie opowiadał o szsczegółach.
Nie wiem co słyszeliście o tym samochodzie bo było o nim ostatnio głośno, ale na żywo naprawdę fajnie wygląda. Tam nie ma fuszerki, oglądałem ją z 30 min i nic nie znalazłem. Ogólnie wszyscy chętnie opowiadali o spowich przygodach i samochodach, klimat był bardzo pozytywny, ludzie wyluzowani. Trochę nabyłem wiedzy o małych samochodach europejskich. Już wiem gdzie szukać pod maską silnika w takich egzemplażach. Co nie zawsze jest oczywiste jak samochód pod maską ma 2 cylindry, a slink jest wielkości kompreseora do klimy w GP :)
 
 
carlito 


Wóz: Camaro RS '92
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-13, 10:23   

nyos napisał/a:
... jak samochód pod maską ma 2 cylindry, a slink jest wielkości kompreseora do klimy w GP :)

 
 
Stenn 
Wspierający


Wóz: Chevy Tahoe 5.3, GMC Savana 5.7, Chevy G20 5.
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 314
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2012-06-13, 15:15   

czyli dobrze się bawiłeś ... ja również na Sielskim Meetingu zresetowałem i psychicznie odskoczyłem co wpłynęło na poprawę mojego humoru...
_________________
www.americancarclub.strefa.pl
www.zlotautamerykanskich.strefa.pl
 
 
nyos 
Wspierający

Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 1209
Skąd: Wild Wild West
Wysłany: 2012-06-13, 16:43   

Teraz wybieram się na coś takiego, no i pewnie jeszcze do Częstochowy na powtórkę z rozrywki:

http://rajdpolskihistoryczny.pl/

Nie wiem które obowiązuje mnie wpisowe, mam nadzieję że nie to za 8 tyś. :)
 
 
99piotr99 
Wspierający

Wiek: 26
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 374
Skąd: z dupy
Wysłany: 2012-06-18, 08:45   

:barf:
Ostatnio zmieniony przez 99piotr99 2014-10-14, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nyos 
Wspierający

Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 1209
Skąd: Wild Wild West
Wysłany: 2012-06-18, 10:50   

99piotr99 napisał/a:
pierwsze co mnie gnienie to kasa za takową impre


z 1 strony 1150 to dużo, z 2 jak popatrzę ile kosztowało ich przygotowanie tego to wpisowe jest zrozumiałe, było dużo osób zaangażowanych po za tym wydali mnóstwo kasy na lokal i jedzienie.

[ Dodano: 2012-06-19, 15:28 ]
aha, no i trzeba pamiętać że to jest opłata za 2 osoby: szofer i pilot :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group