Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BIAŁE POZYCYJNE W FIREBIRD '82 - '90
Autor Wiadomość
makaron 


Wóz: Arcykapłan Meteor GTA 5.7 TPI 1987
Wiek: 53
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 2007-04-15, 15:47   BIAŁE POZYCYJNE W FIREBIRD '82 - '90

Witam wszystkich posiadaczy fptaków wyprodukowanych w latach '82 - '90 (tych bez noska) zapewne nie jeden z ludków musiał tłumaczyć sie róznym 'władzom' dlaczego światła pozycyjne świecą na pomarańczowo. :mrgreen: Ja sam miałem kilta takich ścięć choćby w trakcie przeglądów techn. Osobiście jestem zwolennikiem stockowego oświetlenia, a wyglad ptaka nocną porą, z włączonym oświetleniem i pomarańczowymi pozycjami to zajebisty widok. :-P Niestety biorąc pod uwagę nasze przepisy i coraz bardziej skrupulatne egzekwowanie ich przez naszych policmajstrów i innych takich gości zrobiłem sobie drugi komplet tych światełek na właśnie takie okazje.
Kiedy je robiłem nie było jeszcze aparatów cyfrowych, więc zdjęć z przebiegu prac nie mam, ale myślę, że sprawa jest banalnie prosta do wykonania dla każdego z nawet nikłą żyłką do majsterkowania. ;-)
Potrzebne będa:
1. stare, zużyte, popekane, jednym słowem nienadające się juz do montażu oryginalne światła (dobrze by było, gdyby miały niepołamane mocowania do nadwozia i całą podstawę)
2. narzędzie do cięcia lub topienia plastiku
3. żywica epoxydowa
4. taśma lakiernicza
5. czarna matowa farba w sprayu (jak ktoś woli, może pomalowac pędzlem) :mrgreen:
6. kilka wktętów
7. kierunkowskaz-pozycja do FSO polonez nosek (montowane w zderzak) niestety nie wiem jakie to roczniki. Jak ktoś wie niech dopisze. W każdym razie chodzi o takie jak na fotce poniżej. Dlaczego właśnie te? bo najlepiej komponują się w stockowych podstawach, mają idealne wymiary, a efekt końcowy jest taki, jakby były wyprodukowane w GM na potrzeby europejskie, sa dostępne na rynku (ja kupiłem nowe na targu, na stoisku z akcesoriami samochodowymi) i kosztują grosze. Można je dostać np. tutaj: http://moto.allegro.pl/it...runkowskaz.html

Jeśli chodzi o instalację elekt. wskazane byłoby dorobienie przejściówki, co by było estetycznie i łatwe w szybkiej przekładce z jednego kompletu na drugi np w sytuacji zatrzymania przez policję i groźbie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (znam to z autopsji) :-/
efekt wizualny zdecydowanie lepszy, jak po wklejaniu jakichs białych szybek w oryginały :-P
Fotki samochodu z tymi kierunkami wrzucę po skończeniu renowacji całosci ptaka
Zycze miłego dłubania :mrgreen:
_________________
makaron
GALERIA - http://picasaweb.google.com/makaron1970
 
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-16, 06:28   

my robimy ludziom taki myk, że wkładamy lampy H4 z pozycjami (45/szt, zajebiście świecą a już nie mówię jak się da żarówki o większej światłości), lampy te mają fabryczne mocowania oprawek pozycyjnych, jeden przewód przepina się z pomarańczy do lampy do postojówki, dodatkowo przepinamy jeden kabelek przy module do otwierania lamp tak, żeby naciśnięcie pozycyjnych podnosiło powieki i po kłopocie, może nie wygląda to ciekawie jak ptaszek ma postojowe w otwartych powiekach ale za to na zamkniętych wygląda fabrycznie i nikt nie zarzuci rzeźby,
mówię o lampach H4 mojego patentu, nie z malucha, te nasze pasują idealnie no i spełniają te pieprzone polskie przepisy o oświetleniu auta,
ale są i tacy co się wolą tłumaczyć w poczet totalnej oryginalności, są wśród nas i tacy :mrgreen:
ale o czym tu gadka, jest teraz bardziej przerąbane, trzeba wypatencić jakiś myk z lampami do jazdy dziennej w zwyczajnych firebirdach 82-90, bo inaczej trzeba będzie sprowadzić pudło silniczków do otwierania lamp za kilka miechów, pomijając i tak fakt iż ptaki na otwartych lampach mi się nie podobają za dnia
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
HUBPOZ 

Wóz: 1990 GTA 350
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-04-16, 07:54   

może by w miejsce halogenów włożyć lampy dzienne ?
 
 
 
makaron 


Wóz: Arcykapłan Meteor GTA 5.7 TPI 1987
Wiek: 53
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 2007-04-16, 13:45   

Hubert masz rację, to najlepsza opcja. Właśnie przyszedł mi patent do głowy, który rozwiązuje oba problemy (białych postojówek i świateł dziennych)
Wrzucam nowy temat. :mrgreen:

[ Dodano: 2008-07-11, 18:14 ]
Skoro ptaszek już gotowy jest, więc można było przygotować instalację do ekspresowej wymiany kierunków/pozycji ze słusznych na wiochę i odwrotnie :mrgreen:
Do połączeń posłużyły mi konektory hermetyczne euro, tak przynajmniej nazywały się w sklepie TUTAJ gdzie je kupiłem KONEKTOR
a tak wygląda to w efekcie końcowym:
WIOCHA

ORYGINAŁ

podmianka z jednych na drugie to 60 sekund pracy ;-)
_________________
makaron
GALERIA - http://picasaweb.google.com/makaron1970
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group