Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ntr
2016-02-26, 11:08
2000 town car nie pali na wszystkie garnki
Autor Wiadomość
chris1974 

Wóz: el camino, town car
Wiek: 49
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 3
Skąd: łęczna, lubelskie
Wysłany: 2014-06-26, 15:30   2000 town car nie pali na wszystkie garnki

Witam,
Jak w temacie, auto stało 4 lata sporadycznie odpalane - bez problemów. Ostanie odpalanie rok temu, potem kilka prób bezskutecznych. Na wiosne wymienione świeczki, teraz odpala z wielkim trudem ale pali tylko na jeden blok. Było dużo powietrza w ukłądzie wtryskowym, cały czas odpowietrzam ale leci juz tylko benzyna. Na włączonym silniku słychać krótki syk powietrza a powinno chyba lać się paliwo przez chwilę. Może wtryski stoją, wkrótce wykręce świeczki zobacze jak wyglądają. Cewki prad dostaja wtryski też.
Pozdrawiam
chris

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanko odnośnie zaworka na listwie wtryskowej. Wcześniej jak pamiętam po naciśnięciu tego wentylka leciała benzyna nawet na wyłączonym silniku, teraz słychać tylko krótki syk powietrza. Wyłączam zapłon, włączam na chwile i znowu powietrze wychodzi. Na odpalonym silniku leci benzyna ale mocno spieniona. Czy może być sytuacja że któryś wtrysk jest otwarty i tędy powietrze jest wpompowywane do układu wtryskowego?
Ostatnio zmieniony przez chris1974 2014-07-03, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-03, 00:06   Re: 2000 town car nie pali na wszystkie garnki

chris1974 napisał/a:
Witam,
Jak w temacie, auto stało 4 lata sporadycznie odpalane - bez problemów. Ostanie odpalanie rok temu, potem kilka prób bezskutecznych. Na wiosne wymienione świeczki, teraz odpala z wielkim trudem ale pali tylko na jeden blok. Było dużo powietrza w ukłądzie wtryskowym, cały czas odpowietrzam ale leci juz tylko benzyna. Na włączonym silniku słychać krótki syk powietrza a powinno chyba lać się paliwo przez chwilę. Może wtryski stoją, wkrótce wykręce świeczki zobacze jak wyglądają. Cewki prad dostaja wtryski też.
Pozdrawiam
chris


Nieprecyzyjne dane, świece nie wykręca się wkrótce tylko najpierw o ile nie ma się możliwości zmonitorowania skanerem niedopałów. Oby nie było tak, że łańcuch na jednej głowicy przeskoczył. W rejonie Lublina jest pełno ludzi, którzy to ogarną błyskawicznie, sam niektórych wyszkoliłem :-)
Te dane wejściowe żebym mógł coś stwierdzić tudzież zasugerować powinny wyglądać tak: 1. Silnik pracuje bardzo źle, niestety nie mam skanera celem sczytania kodów i odczytania parametrów 2. Sprawdziłem ciśnienie paliwa - jest takie i takie (bary czy PSI). 3. Wymieniłem świece na takie i takie (nr, firma) 4. Pomimo xx ciśnienia paliwa jest obecne powietrze 5. Cewki i wtryski dostają plus a podczas kręcenia/pracy silnika pulsuje masa czyli domniemam iż są wysterowane.
Co może być przyczyną?

Myślę, że punkt drugi ma największe znaczenie. Listwa wtryskowa może być rozwiązana dwojako: a) z powrotem paliwa gdzie końcową częscią listwy jest np. regulator i przed nim jest z reguły port do pomiaru ciśnienia b) bez powrotu bo regulator jest np. w zbiorniku paliwa. W przypadku "a" powietrze jest w ciągu ok sekundy od uruchomienia pompy paliwa przepchnięte z powrotem do zbiornika. W przypadku "b" powietrze zostaje sprężone (tak, powietrze w przeciwieństwie do płynów jest ściśliwe, np. w silniku zostaje skompresowane około dziesięciokrotnie przed podaniem iskry) i błyskawicznie np. w ciągu kilku sekund wydalone w cylindry razem z paliwem. W tym przypadku "b" auto potrzebuje nieco więcej czasu na rozruch po zapowietrzeniu się układu paliwowego, tzn. nie sekundę lecz może dwie.
Powietrze w układach wtryskowych może być obecne też wtedy gdy pompa zasysa powietrze oprócz paliwa, np. króciec czy przewód łączący pompę z ssawką w zbiorniku jest pęknięty, wtedy oprócz ssania paliwa podsysa sobie na linii nieco powietrza. Ale wtedy test ciśnienia paliwa pokaże, iż zamiast np. 3 barów jest 1.5 i sprawa jasna.
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group