 |
AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!
|
Przesunięty przez: ntr 2016-02-26, 11:12 |
Firebird 3.1 Gaśnie na skrzyżowaniu |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekmucha
MaC

Wóz: Firebird 3.1 1991
Wiek: 44 Dołączył: 23 Lip 2008 Posty: 28 Skąd: GW
|
Wysłany: 2009-03-27, 23:52 Firebird 3.1 Gaśnie na skrzyżowaniu
|
|
|
Dziś zakończyłem odbudowę mojego złoma, jedyny mankament to to że gaśnie mi na skrzyżowaniu, hamuje i jak już sie zatrzymam to powiedzmy w 40% przypadków gaśnie.
Próbowałem robić procedurę nauczania jałowych obrotów, ale zanim mi sie nagrzał żeby wentylator go schłodził to zgasł po jakichś 10 miutach i drugi raz już tego nie robiłem, jutro spróbuję znowu. Co może byc przyczyną? Dodam że 8 miesięcy temu ( bo wtedy nim jeździłem) nie było takiego problemu. Sprawdzałem kody błedów i jest tylko 12.
Edit:
Dzis znów robiłem procedurę i znów gasł 3 razy ale odpalałem i dokończyłem procedurę, niestety nic to nie pomogło, robiąc procedurę w momencie gdy samochód chodzi sobie na D, obroty są mniej więcej na poziomieokoło 700 rpm.
Procedura wykonywana według manuala
1. Zaciągnąć hamulec ręczny oraz zablokować koła (podłożyć kliny pod koła lub np cegłówki lub coś podobnego)
2. Silnik zimny, odłączyć akumulator na 1 minutę lub więcej, po czym podłaczyć akumulator
3. Wyłączyć wszystkie odbiorniki energii (światła, wentylator, radio, klimatyzację itp)
4. Włączyć silnik, nie dodawać gazu podczas uruchamiania, komputer powinien sam podnieść obroty tak jak potrzeba
5. Poczekać chwile aż się obroty ustabilizują i wrzucić na DRIVE
WAŻNE Pod żadnym pozorem, podczas całej procedury, nie dodawać gazu, nie kręcić kierownicą, nie włączać klimy ani innych odbiorników energii jeśli zrobimy jedną z powyższych czynności należy rozpocząć procedurę od punktu 2
6. Trzymać silnik na obrotach jałowych i na DRIVE do momentu aż się włączy wentylator chłodnicy, schłodzi silnik i wentylator się wyłączy. Po wyłączeniu wentylatora chłodnicy wyłączyć silnik.
7. Odczekać 5 minut
8. Włączyć silnik wrzucić na DRIVE i pozwolić mu popracować przez 5 minut
9. Wyłączyć silnik
10. Koniec procedury. |
|
|
|
|
 |
Szymon
Wspierający Szymon Dąbrowski

Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy Wiek: 50 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 657 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-28, 22:13 Re: Firebird 3.1 Gaśnie na skrzyżowaniu
|
|
|
czlowiekmucha napisał/a: | Dziś zakończyłem odbudowę mojego złoma, jedyny mankament to to że gaśnie mi na skrzyżowaniu, hamuje i jak już sie zatrzymam to powiedzmy w 40% przypadków gaśnie.
Próbowałem robić procedurę nauczania jałowych obrotów, ale zanim mi sie nagrzał żeby wentylator go schłodził to zgasł po jakichś 10 miutach i drugi raz już tego nie robiłem, jutro spróbuję znowu. Co może byc przyczyną? Dodam że 8 miesięcy temu ( bo wtedy nim jeździłem) nie było takiego problemu. Sprawdzałem kody błedów i jest tylko 12.
Edit:
Dzis znów robiłem procedurę i znów gasł 3 razy ale odpalałem i dokończyłem procedurę, niestety nic to nie pomogło, robiąc procedurę w momencie gdy samochód chodzi sobie na D, obroty są mniej więcej na poziomieokoło 700 rpm.
Procedura wykonywana według manuala
1. Zaciągnąć hamulec ręczny oraz zablokować koła (podłożyć kliny pod koła lub np cegłówki lub coś podobnego)
2. Silnik zimny, odłączyć akumulator na 1 minutę lub więcej, po czym podłaczyć akumulator
3. Wyłączyć wszystkie odbiorniki energii (światła, wentylator, radio, klimatyzację itp)
4. Włączyć silnik, nie dodawać gazu podczas uruchamiania, komputer powinien sam podnieść obroty tak jak potrzeba
5. Poczekać chwile aż się obroty ustabilizują i wrzucić na DRIVE
WAŻNE Pod żadnym pozorem, podczas całej procedury, nie dodawać gazu, nie kręcić kierownicą, nie włączać klimy ani innych odbiorników energii jeśli zrobimy jedną z powyższych czynności należy rozpocząć procedurę od punktu 2
6. Trzymać silnik na obrotach jałowych i na DRIVE do momentu aż się włączy wentylator chłodnicy, schłodzi silnik i wentylator się wyłączy. Po wyłączeniu wentylatora chłodnicy wyłączyć silnik.
7. Odczekać 5 minut
8. Włączyć silnik wrzucić na DRIVE i pozwolić mu popracować przez 5 minut
9. Wyłączyć silnik
10. Koniec procedury. |
gaśnięcie takie bez powodu to bynajmniej nie rzadkość w 3.1 choć wszystko jest sprawne i czasami może człowieka trafić, przyczyn przede wszystkim wypatruj w nieszczelnym dolocie typu podciśnienia lub wtryski, może też sonda nieco świruje lecz za słabo żeby się zorientował i wywalił kod, może Ci się wacha normalnie zestarzała i dlatego świruje... bo rozumiem, że krokówka działa, czasami V6tki tak reagują na luzy na przepustnicy |
_________________ .:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|