Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ntr
2016-02-26, 11:12
Firebird 3.1 Gaśnie na skrzyżowaniu
Autor Wiadomość
czlowiekmucha 
MaC


Wóz: Firebird 3.1 1991
Wiek: 44
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 28
Skąd: GW
Wysłany: 2009-03-27, 23:52   Firebird 3.1 Gaśnie na skrzyżowaniu

Dziś zakończyłem odbudowę mojego złoma, jedyny mankament to to że gaśnie mi na skrzyżowaniu, hamuje i jak już sie zatrzymam to powiedzmy w 40% przypadków gaśnie.

Próbowałem robić procedurę nauczania jałowych obrotów, ale zanim mi sie nagrzał żeby wentylator go schłodził to zgasł po jakichś 10 miutach i drugi raz już tego nie robiłem, jutro spróbuję znowu. Co może byc przyczyną? Dodam że 8 miesięcy temu ( bo wtedy nim jeździłem) nie było takiego problemu. Sprawdzałem kody błedów i jest tylko 12.

Edit:

Dzis znów robiłem procedurę i znów gasł 3 razy ale odpalałem i dokończyłem procedurę, niestety nic to nie pomogło, robiąc procedurę w momencie gdy samochód chodzi sobie na D, obroty są mniej więcej na poziomieokoło 700 rpm.

Procedura wykonywana według manuala

1. Zaciągnąć hamulec ręczny oraz zablokować koła (podłożyć kliny pod koła lub np cegłówki lub coś podobnego)
2. Silnik zimny, odłączyć akumulator na 1 minutę lub więcej, po czym podłaczyć akumulator
3. Wyłączyć wszystkie odbiorniki energii (światła, wentylator, radio, klimatyzację itp)
4. Włączyć silnik, nie dodawać gazu podczas uruchamiania, komputer powinien sam podnieść obroty tak jak potrzeba
5. Poczekać chwile aż się obroty ustabilizują i wrzucić na DRIVE
WAŻNE Pod żadnym pozorem, podczas całej procedury, nie dodawać gazu, nie kręcić kierownicą, nie włączać klimy ani innych odbiorników energii jeśli zrobimy jedną z powyższych czynności należy rozpocząć procedurę od punktu 2
6. Trzymać silnik na obrotach jałowych i na DRIVE do momentu aż się włączy wentylator chłodnicy, schłodzi silnik i wentylator się wyłączy. Po wyłączeniu wentylatora chłodnicy wyłączyć silnik.
7. Odczekać 5 minut
8. Włączyć silnik wrzucić na DRIVE i pozwolić mu popracować przez 5 minut
9. Wyłączyć silnik
10. Koniec procedury.
  
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-28, 22:13   Re: Firebird 3.1 Gaśnie na skrzyżowaniu

czlowiekmucha napisał/a:
Dziś zakończyłem odbudowę mojego złoma, jedyny mankament to to że gaśnie mi na skrzyżowaniu, hamuje i jak już sie zatrzymam to powiedzmy w 40% przypadków gaśnie.

Próbowałem robić procedurę nauczania jałowych obrotów, ale zanim mi sie nagrzał żeby wentylator go schłodził to zgasł po jakichś 10 miutach i drugi raz już tego nie robiłem, jutro spróbuję znowu. Co może byc przyczyną? Dodam że 8 miesięcy temu ( bo wtedy nim jeździłem) nie było takiego problemu. Sprawdzałem kody błedów i jest tylko 12.

Edit:

Dzis znów robiłem procedurę i znów gasł 3 razy ale odpalałem i dokończyłem procedurę, niestety nic to nie pomogło, robiąc procedurę w momencie gdy samochód chodzi sobie na D, obroty są mniej więcej na poziomieokoło 700 rpm.

Procedura wykonywana według manuala

1. Zaciągnąć hamulec ręczny oraz zablokować koła (podłożyć kliny pod koła lub np cegłówki lub coś podobnego)
2. Silnik zimny, odłączyć akumulator na 1 minutę lub więcej, po czym podłaczyć akumulator
3. Wyłączyć wszystkie odbiorniki energii (światła, wentylator, radio, klimatyzację itp)
4. Włączyć silnik, nie dodawać gazu podczas uruchamiania, komputer powinien sam podnieść obroty tak jak potrzeba
5. Poczekać chwile aż się obroty ustabilizują i wrzucić na DRIVE
WAŻNE Pod żadnym pozorem, podczas całej procedury, nie dodawać gazu, nie kręcić kierownicą, nie włączać klimy ani innych odbiorników energii jeśli zrobimy jedną z powyższych czynności należy rozpocząć procedurę od punktu 2
6. Trzymać silnik na obrotach jałowych i na DRIVE do momentu aż się włączy wentylator chłodnicy, schłodzi silnik i wentylator się wyłączy. Po wyłączeniu wentylatora chłodnicy wyłączyć silnik.
7. Odczekać 5 minut
8. Włączyć silnik wrzucić na DRIVE i pozwolić mu popracować przez 5 minut
9. Wyłączyć silnik
10. Koniec procedury.


gaśnięcie takie bez powodu to bynajmniej nie rzadkość w 3.1 choć wszystko jest sprawne i czasami może człowieka trafić, przyczyn przede wszystkim wypatruj w nieszczelnym dolocie typu podciśnienia lub wtryski, może też sonda nieco świruje lecz za słabo żeby się zorientował i wywalił kod, może Ci się wacha normalnie zestarzała i dlatego świruje... bo rozumiem, że krokówka działa, czasami V6tki tak reagują na luzy na przepustnicy
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group