Czarna Bestia -> Chevy Impala SS '94 |
Autor |
Wiadomość |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-08-31, 08:06 Czarna Bestia -> Chevy Impala SS '94
|
|
|
Witam
Jestem Piotrek z Warszawy moja droga do pierwszego Amerykańca była długa.
Ale nie będę się rozpisywał całkiem przypadnie trafiłem na rodzynka - Chevy Impala SS '94 - podobno ściągnięty z Kanady. Z tego co wiem jestem czwartym właścicielem w Polsce.
Chevy znalazłem na jednej ze stron warsztatów zajmujących się amerykańcami, zadzwoniłem i umówiłem się na przejażdżkę (od razu zakochałem się w dźwięku silnika), po tygodniu przemyśleć, kupiłem. Cena została trochę zbita ponieważ ze skrzyni dochodziły jakieś dźwięki. Były dwa rozwiązania robić lub czekać aż padnie.
Postanowiłem zrobić, najpierw rejestracja, ubezpieczenie, przegląd techniczny (chyba tylko dla siebie) i zaczęły się pierwsze zonki przy ubezpieczenie okazuje się że Impala jest zarejestrowana jako auto ciężarowe i będzie droższe ubezpieczenie. Jadę więc do wydziału komunikacji z awanturą, ale okazuje się że takie ciężarowe auto kupiłem. Można jechać na stację kontroli sprawdzą zmienią na osobówkę. Jedna na stacji smutny Pan mówi że światła stopu źle działają itd, nie ma dyskusji że wyda kwit żeby jeszcze zmienić. Co pozostaje jeżdżę ciężarówką
Pierwszy dwa baki przejechane bez problemowo, przychodzi czas wakacji, wstawia więc auto do jednego z serwisów. Po powrocie odbieram auto z opinią że skrzynie trzeba wymienić bo padnie (tyle to ja wiem). Dobra jeździmy, trzeba rozejrzeć się za skrzyniami, zebrać różne opinie.
Pierwszy dzień jazdy po wakacjach ciągle ogień nic nie wskazuje na nadchodzący problem, wieczorny POM jak najbardziej udany Sobota trzeba jechać do rodziny, skrzynia dziwnie bierze pojawiają się problemy auto rusza ociężale, przy hamowaniu tak jak by chciało jechać jeszcze WTF Dobra to tylko chwilowe. Wieczór koniec siedzenia z rodziną, pojadę po piwo żeby coś wypić przy TV, przy okazji wpadam na CPN zatankować, ruszam auto jak by nie chciało jechać, ale skrzynia łapie i ruszam dalej ostro, kolejne skrzyżowanie staje na środku, mogę jechać ale silnik chodzi na obroty ale auto nie jedzie powoli staczam się ze skrzyżowanie, dotaczam się do parkingu. WTF Nie ma idziemy po piwo wracam odpalam wrzucam D i jedzie "jest super znów idzie jak zły" ale co jest powyżej 100 nie idzie Dotaczam się spokojnie do domu rodziny.
Wieczór trzeba się upić żeby nie denerwować się autem, idzie pierwsze PW do forumowego Guru z opisem zachowań auta.
Niedziela, ruszam na przejażdżkę początek jest normalnie 500m skręt, but i znów nie jedzie ledwo do 50 a silnik już wyje Wibruje telefon, to nie sms, dostaje mail to PW od Szymona "pada ci konwerter" Zaczyna się wymiana PW i jest decyzja "Laweta, jedziemy i robimy"
cdn...
opis auta w chwili zakupu napisał/a: |
Chevrolet Impala rok produkcji 1994.
Kolor czarny.
Tapicerka czarna skórzana.
Dywaniki "Lloyd".
Przyciemniane szyby.
Radio/CA/CD + elektryczna antena.
Kierunkowskazy przód przezroczyste i klosze tylnych lamp "Rksport".
Światła przód biksenonowe.
Słupek "Auto Meter" z trzema wskaźnikami : ciśnienie paliwa, temperatura skrzyni biegów i ciśnienie doładowania. Obrotomierz z shift light "Auto Meter".
Silnik 5,7 V8 LT1: powiększone i wypolerowane kanały w głowicach, zmienione dźwigienki zaworowe, zmieniony wałek rozrządu, regulator ciśnienia paliwa "Accel", filtr powietrza "K&N", kolektory wydechowe "Edelbrock", układ wydechowy "Flowmaster", elektryczna pompa wody "Meziere", aluminiowa chłodnica wody "Bee Cool", aparat zapłonowy "GM Performance", alternator 180 Amp. Programer "Hypertech", dodatkowa chłodnica oleju silnikowego "Derale", przewody wysokiego napięcia "MSD".
Skrzynia 4L60E ze zmienionym konwerterem na "GM" hevy duty, dwie dodatkowe chłodnice skrzyni biegów z elektrycznym wentylatorem "B&M", aluminiowa żebrowana miska olejowa "Summit", Aluminiowy wał napędowy + safety loop.
Tylny most "Mooser" Ford 9,5" o przełożeniu 3,25:1.
Aluminiowa dźwignia zmiany biegów "Billet".
Komplet poliuretanów na całe zawieszenie "Energy Susspenssion", amortyzatory "Bilstein", tylne wahacze "Hotchkis", belka rozporowa pod maską "Hotchkis",sprężyny "GM" hevy duty.
Przekładnia kierownicza szybsza "Durex".
Felgi seryjne lakierowane na czarno seryjne 8,5" x 17" z oponami "Yokohama Advan" 255/50ZR17 przód i 255/50ZR17 tył.
Hamulce przód "Baer" od Corvette C5, tylne tarcze i klocki "Baer", elastyczne przewody hamulcowe w stalowych oplotach "Russel".
Akumulator "Optima" + główny wyłącznik prądu. |
fotki z ogłoszenia
lepsza sesja nie za kilka dni |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
|
 |
W0-SOPEL
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 202 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-01, 04:49
|
|
|
Widziałem na żywo swego czasu, bardzo fajne auto Dbaj o niego. |
_________________ '79 Chevy Camaro Z28 350 "Dragzie" Sold.
'88 Pontiac Trans Am GTA 305 ''Junkyard Dog'' Sold.
'77 Chevy Camaro Type LT 305 ''Crusher'' Sold.
'87 Chevy Corvette C4 350 ''Freedom Express''.
'79 Pontiac Trans Am 403 ''TwoTireFire''. |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-01, 07:05
|
|
|
już dbam o niego, zamówione kilka gratów, a lista rośnie dalej, ale trzeba żeby auto było jak nowe |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-02, 22:49
|
|
|
ncd (nastąpił ciąg dalszy) Poniedziałek mam czekać na wiadomość czy Szymon da rade ogarnąć auto, wkońcu telefon jest laweta, zwalniam się z pracy i lecę ogarnać temat. Impala stacza się powoli z lawety już przed warsztatem Szymona, rozmowa, słyszę że nawet na wtorek gotowe. Wtorek jest wiadomość auto dostało nową skrzynie ale trzeba dopieści. Finalnie w czwartek odbierałem Cheviego, auto jeździ jak należy i wszystko jest pięknie. I tu należą się Wielkie podziękowania dla Szynowa za szybkie i dobre ogarnęcie tematu ze skrzynią. |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-02, 23:01
|
|
|
w ten weekend Impala zaliczyła długą trase sobota ok 250km Warszawa-Zambrów-Łomża-Jedwabne-Grajewo postój w Grajewie i trasa Grajewo-Augustów-Grajewo 90km, dziś Grajewo-Łomża-Zabrów-Warszawa ok 210km i zero problemów, nowa skrzynia sprawdza się rewelacyjnie. Jest kilka problemów którymi trzeba się zająć, ale tu już nie ma takiego ciśnienia. W planach jest budowa mocnej skrzyni na bazie mojej starej skrzyni, ale to już tajemnica co w niej będzie, a wykonanie zajmie się Szymon jak tylko znajdzie dla mnie czas na moje marudzenie |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
Midnite Tom
Wspierający

Wóz: 94 Mustang GT
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 290 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 2012-09-03, 22:27
|
|
|
No zajefajna bestyjka...
Pogratulować gangsterskiego wozu. |
|
|
|
 |
misieq

Wóz: Pontiac
Wiek: 42 Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-09-06, 23:44
|
|
|
Bardzo fajny samochod! |
_________________ Past
-T/A 86' 350 TPI manual
-Jeep Grand Cherokee LX 360
-Camaro LS1
Present:
1995 Pontiac Firebird - Firepapuga 383
2001 Lincoln Navigator |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-02, 09:01
|
|
|
Dotarły nowe graty: pompa wspomagania i pasek serpentynowy. Na dniach dostanę używany sprawny mechanizm podnoszenia szyby pasażera. I montaż
Tylko 1,5 miesiąca oczekiwania |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-07, 21:36
|
|
|
w czwartek montaż, ale na mechanizm szyby jeszcze będę musiał poczekać ... |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-14, 21:23
|
|
|
Ze zmianą, pogody i temperatury silnik przestał łapać właściwą temperaturę płynu, i ogrzewanie zawodziło, byl pomysł że pada termostat, ale zamiast wymieniać termostat wystarczylo zmienić temperaturę kiedy załączają się wiatrki z 70C na 80C i wszystko wróciło do normy, dobrze mieć podręczny programer |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
nyos
Wspierający
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 1209 Skąd: Wild Wild West
|
Wysłany: 2012-10-14, 22:26
|
|
|
Ech ... robi robotę ta Impala na żywo |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-15, 23:35
|
|
|
mam problem co zrobić dalej... Zostać z seryjną 4L60E? Zbudować mocną 4L60E? Dostosować 4L80E z fullsize'a ewentualnie ją jeszcze wzmocnić? Czy kupić gotową skrzynie tuningową za wielkiej wody? Ale wtedy jestem skazanym na LT1 w innym wątku opisałem problem, a może szukać jakiegoś mocnego LS'a + odpowiednia skrzynia i dostosować to do Impali... |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-17, 09:05
|
|
|
a może zbudować jakiegoś LS widziałem tani blok LS7 |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
duch_gdansk
Wóz: camaro 3gen 86r
Wiek: 50 Dołączył: 02 Paź 2012 Posty: 62 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-10-17, 14:11
|
|
|
Wszystko co mocniejsze jest lepsze a wybór ogranicza kieszeń. Cudować można na 100 sposobów i co jeden to lepszy ale pytanie ile dukatów chcesz wpakować w to cudo. |
_________________ Camaro 86r SC
Camaro 87r SC |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-17, 15:00
|
|
|
duch_gdansk, jak w Forku ile będzie trzeba aż mi się auto znudzi
Dogaduję temat i nie długo będzie decyzja co robimy... |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
|