Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Parametry techniczne krążownika
Autor Wiadomość
Maniek 
Wspierający

Wóz: Ford Thunderbird 1976
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 307
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-13, 11:48   Parametry techniczne krążownika

Witam,

Powoli przygotowuje się do rejestracji auta, potrzebuję przetłumaczyć (i zrozumieć co najważniejsze) co oznaczają poniższe parametry (dane z neta):

Silnik:

Bore: 110.7 mm(4.36 in)
Stroke: 97.8 mm (3.85 in)
Bore / Stroke Ratio: 1.13
Unitary Capacity: 942.38 cc/cylinder (57.51 cu in/cylinder)
Compression Ratio: 8 : 1
Fuel System Type : 1 Mo carb
Main Bearings: 5
Aspiration Type: Normal
Maximum Engine Power: 208 HP (155.1 kW)
Maximum Engine Power rpm: 4400 d/d
Maximum Engine Torque: 458 N.m (338 lb.ft , 46.7 kg.m)
Maximum Engine Torque rpm: 2800 d/d
Engine Torque at Max. Engine Power rpm: 336.6 N.m (4400 d/d)
Power / Weight Ratio: 90.4 HP/ton (67.4 W/kg)
Power / Engine Displacement Ratio: 27.6 HP/litre (20.6 kW/litre)

Zawieszenie:

Suspension front: I.CS.
Suspension rear: LA.CS.

Skrzynia:

Transmission Type: 3A (trzybiegowa, automatyczna?)
Top Gear Ratio: 1 : 1
Final Drive Ratio: 2.75 : 1


Wydaje mi się, że część z tego kumam, ale przygotowuje Białą Kartę (na żólte blachy) i niechciałbym popełnić jakiegos babola....
Z góry dzieki...
 
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-13, 19:35   

Sąsiad, zapomniałeś powiedzieć że stawiasz czteropak :-P
kto pierwszy przetłumaczy choć najprostsze bo palce mnie już bolą dzisiaj ;-)
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
mpnx 
FBND Disco Boy


Wóz: TA 95
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-13, 20:34   Re: Parametry techniczne krążownika

Bore: 110.7 mm(4.36 in) srednica cylindra 110,7mm (4,36 cala)
Stroke: 97.8 mm (3.85 in) skok tloka 97,8 mm (3,85 cala)
Bore / Stroke Ratio: 1.13 stosunek srednicy cylindra do skoku 1 do 1.13
Unitary Capacity: 942.38 cc/cylinder (57.51 cu in/cylinder) Pojemnosc cylindra 942,38cm3/cylinder (57 cali szesciennych/cylinder)
Compression Ratio: 8 : 1 Kompresja 8 do 1
Fuel System Type : 1 Mo carb Typ zasilania: jeden gaznik jednogardzielowy
Main Bearings: 5 nie wiem o co chodzi (podpory walu glowne panewki :?: ?)
Aspiration Type: Normal (chyba chodzi ze bez doladowania albo turbo czyli wolnossacy)
Maximum Engine Power: 208 HP (155.1 kW) Maxymalna moc silnika 208 KM (155,1kW)
Maximum Engine Power rpm: 4400 d/d Maxymalne obroty silnika 4400obrotow/min
Maximum Engine Torque: 458 N.m (338 lb.ft , 46.7 kg.m) Maxymalny moment silnika 458Nm (338funtow/stope, 46,7kg/m)
Maximum Engine Torque rpm: 2800 d/d Maxymalny moment silnika przy obrotach 2800obr/min
Engine Torque at Max. Engine Power rpm: 336.6 N.m (4400 d/d) Moment silnika przy maxymalnej mocy przy obrotach 336,6 Nm przy 4400obr/min (:?:)
Power / Weight Ratio: 90.4 HP/ton (67.4 W/kg) Stosunek wagi (moc na wage) 90,4 KM na tone 67,4 Watta na kilogram
Power / Engine Displacement Ratio: 27.6 HP/litre (20.6 kW/litre) Stosunek mocy (moc z pojemnosci) 27,6KM z Litra 20,6kW z litra

Zawieszenie:

Suspension front: I.CS. Zawieszenie przednie (nie wiem co to oznacza za typ)
Suspension rear: LA.CS. Zawieszenie tylne (nie wiem co to oznacza za typ)

Skrzynia:

Transmission Type: 3A (trzybiegowa, automatyczna?)
Top Gear Ratio: 1 : 1 chyba przelozenie na 3 biegu
Final Drive Ratio: 2.75 : 1 chyba przelozenie na 1 biegu
_________________
. . . . . . . . . : : : : : Garage of TransAms : : : : : . . . . . . . .
 
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-13, 20:42   

nawet nieźle Ci poszło dude, jutro naniosę lekkie korekty bo zaraz zaczyna się imprezka :mrgreen:
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Maniek 
Wspierający

Wóz: Ford Thunderbird 1976
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 307
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-14, 08:04   Parametry

Zapomniałem napisać...stawiam czteropak...
czteropak jak gaźnik czterogardzielowy....

Czy "1 Mo carb" oznacza napewno jeden gaznik jednogardzielowy? Tam prawdopodobnie siedzi jeden gaźnik czterogardzielowy... (mozliwe, że mam złe dane)

Zawieszenie:
znalazłem w sieci:
I.CS. - Independent Coil springs
LA.CS. - Live axle Coil springs

zrozumiałem tylko, że są to sprężyny...


Horsepower 202.00 BHP (148.7 KW) @ 3800.00 RPM

oznacza, że otrzymujemy moc 202 KM (BHP - konie mechaniczne takie jak w Europie?) przy 3800 obr/min?

i jeszcze to:
RAC rating: 60.8
bmep: 763.4 kPa (110.7 psi)
 
 
 
mpnx 
FBND Disco Boy


Wóz: TA 95
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-14, 15:10   

no dla mnie Mo to od mono cztero by bylo pewno 4B (four barrel)

Z konami to nigdy nic nie wiadomo. Wg defininicji BHP to moc z hamowni i moze byc troche wyzsza niz nominalna. RPM (rounds per minute) to obroty na minute.
Bo sa rozne standardy mocy tu cytat z Wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%84_mechaniczny a szerzej http://en.wikipedia.org/wiki/Horse_power
Tyle ze ludzie czesto stosuja zamiennie (bez przeliczenia) HP BHP KM(PS) a na prawde kazde oznaczenie prezentuje inna wartosc mocy.

Wiem ze kiedys amerykanie podawali moc silnika bez obciazenia osprzetu i bez strat ukladu napedowego. Teoretycznie moc byla niby zawyzona a praktycznie ja zanizali zeby samochody byly w nizszych stawkach podatkowych albo restrykcyjnych po 72 roku.
Fajnie to jest opisane w wiki po angielsku.
_________________
. . . . . . . . . : : : : : Garage of TransAms : : : : : . . . . . . . .
 
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-15, 09:24   

naniosłem delikatne poprawki

Bore: 110.7 mm(4.36 in) srednica cylindra 110,7mm (4,36 cala)
Stroke: 97.8 mm (3.85 in) skok tloka 97,8 mm (3,85 cala)
Bore / Stroke Ratio: 1.13 stosunek srednicy cylindra do skoku 1 do 1.13
Unitary Capacity: 942.38 cc/cylinder (57.51 cu in/cylinder) Pojemnosc cylindra 942,38cm3/cylinder (57 cali szesciennych/cylinder)
Compression Ratio: 8 : 1 Stopień sprężania 8 do 1
Fuel System Type : 1 Mo carb Typ zasilania: jeden gaznik jednogardzielowy
Main Bearings: 5 liczba podpór wału korbowego 5
Aspiration Type: Normal wolnossacy
Maximum Engine Power: 208 HP (155.1 kW) Maxymalna moc silnika 208 KM (155,1kW)
Maximum Engine Power rpm: 4400 maksymalna moc przy 4400obrotow/min
Maximum Engine Torque: 458 N.m (338 lb.ft , 46.7 kg.m) Maxymalny moment silnika 458Nm (338funtow/stope, 46,7kg/m)
Maximum Engine Torque rpm: 2800 d/d Maxymalny moment silnika przy obrotach 2800obr/min
Engine Torque at Max. Engine Power rpm: 336.6 N.m (4400 d/d) Moment silnika przy obrotach maxymalnej mocy 336,6 Nm przy 4400obr/min
Power / Weight Ratio: 90.4 HP/ton (67.4 W/kg) Stosunek wagi (moc na wage) 90,4 KM na tone 67,4 Watta na kilogram
Power / Engine Displacement Ratio: 27.6 HP/litre (20.6 kW/litre) Stosunek mocy (moc z pojemnosci) 27,6KM z Litra 20,6kW z litra

Zawieszenie:

Suspension front: I.CS. Zawieszenie przednie niezależne na sprężynach
Suspension rear: LA.CS. Zawieszenie tylne sztywna oś na sprężynach

Skrzynia:

Transmission Type: 3A trzybiegowa, automatyczna
Top Gear Ratio: 1 : 1 przełożenie bezpośrednie
Final Drive Ratio: 2.75 : 1 przełożenie główne

tak się to jakoś z tymi przełożeniami w mundrych książkach polskich pisało, opcjonalnie mogę jakąś starą knigę od syrenki czy kredensa wygrzebać i sprawdzić czy się nie dupnąłem, pierwsze to przełożenie na ostatnim biegu (bezp) a druga pozycja to na moście tylko trzeba to tak bardzo mądrze uczenie nazwać przecie, to sobie Maniek sam zobaczysz to jeszcze się na czteropak i Ty załapiesz :->
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
mpnx 
FBND Disco Boy


Wóz: TA 95
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-15, 15:30   

Final Drive Ratio: 2.75 : 1 przełożenie główne

Czyli co moze przelozenie mostu ogolnie :?:
_________________
. . . . . . . . . : : : : : Garage of TransAms : : : : : . . . . . . . .
 
 
 
Azhrael 
AziGarage


Wóz: Camaro Z/28
Wiek: 40
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-15, 23:56   

mpnx napisał/a:
Final Drive Ratio: 2.75 : 1 przełożenie główne

Czyli co moze przelozenie mostu ogolnie :?:


tak, final drive ratio oznacza przełożenie w dyfrze ...
_________________
And the road becomes my bride ...
 
 
 
Maniek 
Wspierający

Wóz: Ford Thunderbird 1976
Wiek: 34
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 307
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-19, 20:44   

Standard Transmission
Gears 3
Transmission Automatic
Final Drive 2.75:1

Gear Ratios
1st Gear 2.46:1
2nd Gear 1.46:1
3rd Gear 1.00:1


CZYLI:

Skrzynia biegów: trzybiegowa, automatyczna.

Przełożenia:

Przełożenie główne: 2.75:1

Pierwszy bieg: 2.46:1
Drugi bieg: 1.46:1
Trzeci bieg: 1.00:1 (przełożenie bezpośrednie)

Co wpisać przy

2.46:1
1.46:1

...przełożenia pośrednie?

A jak taki parametr może wyglądać dla biegu wstecznego...?
 
 
 
mpnx 
FBND Disco Boy


Wóz: TA 95
Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-20, 00:00   

tak samo pewno tyle ze bedzie wyzszy niz dla pierwszego biegu
_________________
. . . . . . . . . : : : : : Garage of TransAms : : : : : . . . . . . . .
 
 
 
samba 
KOMBI


Wóz: CAPRICE '89
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2009-02-20, 17:16   

Maniek napisał/a:
Pierwszy bieg: 2.46:1
Drugi bieg: 1.46:1
Trzeci bieg: 1.00:1 (przełożenie bezpośrednie)

Co wpisać przy

2.46:1
1.46:1

...przełożenia pośrednie?



przy przełożeniach kolejnych biegów nie potrzebne jest określanie "przełożenia pośrednie"
piszesz po prostu:
Pierwszy bieg: 2.46:1
Drugi bieg: 1.46:1
Trzeci bieg: 1.00:1

analogicznie przy trzecim biegu nie musisz pisać że to jest przełożenie bezpośrednie przecież to masło maślane :-)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group