Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ntr
2016-02-26, 11:12
5 bieg w manualu ..
Autor Wiadomość
cacek 

Wóz: camaro 5.0 manual ttop
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-25, 10:43   5 bieg w manualu ..

Pytanko...,
poniewaz bede wymienial poduchy pod silnikiem i
sprzeglo i docisk tez mam zamaiar - choc nie wiem jak mi pojdzie
bo warunki mam katastrofalne do calej operacji ;-)
to przy okazji chcialbym 'uruchomic' 5 bieg w moim manualu,
kiedys, kiedys powiedziales mi ze to nieskomplikowana sprawa z reguly, ze
w tych skrzyniach to normalna usterka, tylko ze ja tego maila od Ciebie
znalezc nie moge... Jakbys naprowadzil mnie troszku na temat
bylbym niezmiernie Ci dzwieczny :-) Thanks.


edit:

to moja skrzynka:





ma wałek na 14 splinów, a silnik mam 5,0 i kolo zamachowe 153 zeby
wiec pasowaloby sprzeglo co by mialo 10,4 in prawda ?
No a takich na 14 splinow nie ma na summicie ;)
(co ciekawe ja taki docisk mam właśnie w eku wiec
wogole jest to do dostania tylko ne wiem gdzie...)

Stad moje pytanie bo Ty czesto automaty zmieniasz na manuale,
wymieniasz wtedy walek ten 14 splinowy na 10 lub 26 zeby nie bylo problemu
pozniej z wymiana sprzegla ??? Jesli tak to jaki koszt,
naprawy tego 5 biegu i wymiany wałka i czy jest szansa na nie wysylanie
skrzyni kurirem :) ))
Konrad

edit 2:

no zawsze jeszcze mogę zmenić koło na takie z 168 zębami i wtedy
kupić sprzęgło na 14 splinów i 11in bo takowe są ...
ale nie wiem jak wtedy z rozrusznikiem, dzwonem itd....


edit 3 :

chodziło o to zabezpieczenie ?



bo skubaniec ani drgnie a sklepałem już go równo :-(
a tam rozwierciełem i lipa :-(


edit 4 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-( :-( :-(

KOLEJNY "ZONK"............ :-|


rozrusznik dało radę przerobić podkładając podkładki
ale jest lipa z tym większym sprzęgłem na 11'' i kołem zamachowym na 168 zębów.....

najpierw myslałem że dzwon od skrzyni mi nie włazi bo
przecież rozrusznik opuścilem 4 cm....żeby pasil na większe koło zamachowe....
więc wyciałem dziurę w dzwonie w miejscu gdzie orginalnie
był rozrusznik póxniej patrze a to też
blokowal dół koła zamachowego mi o ten dzwon ....
jako że i tak nie miałem tej oslony u dolu dzwonu to sciachałem caly dół
dzwona szlifierka kątowa .......... i co ?
Okazuje sie że wogóle docisk nie wlezie do dzwona nie miesci się :-( :-(
Jjakis pomysł ????
Może są rożne dzwony do 5.0 silników ??? Jest to możliwe ???
Bo miejsca na bloku wokól koła zamachowego jest tylko ten
dzwon jest tak gówniano wyprofilowany - wcale nie jest okrągły :-(

foty:



tak je pocharatałem - brak dołu całego a i tak nie włazi, bo docisk mam za duży...



Pisze tez do Ciebie na mail bo moze sa różne dzwony - ostatni deska ratunku w Tobie :-)

I jeszcze jedno: mocowanie do skrzyni - taki jest normalnie rozstaw srub w manualach ???
Pytam bo ta moja skrzynia po nr jest z capri/mustanga podobniez.... :-(
Dlatego pytam bo widziales ten rozstaw setki razy na oczy pewnie to bedziesz wiedzial
na pierwszy rzut oka pewnie :mrgreen:
_________________
f*ck fuel economy...
  
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-25, 14:10   Re: 5 bieg w manualu ..

cacek napisał/a:
Pytanko...,
poniewaz bede wymienial poduchy pod silnikiem i
sprzeglo i docisk tez mam zamaiar - choc nie wiem jak mi pojdzie
bo warunki mam katastrofalne do calej operacji ;-)
to przy okazji chcialbym 'uruchomic' 5 bieg w moim manualu,
kiedys, kiedys powiedziales mi ze to nieskomplikowana sprawa z reguly, ze
w tych skrzyniach to normalna usterka, tylko ze ja tego maila od Ciebie
znalezc nie moge... Jakbys naprowadzil mnie troszku na temat
bylbym niezmiernie Ci dzwieczny :-) Thanks.


piątka znajduje się w dupce, dupkę zdejmiesz jak odkręcisz ją i w okolicy lewarka (pod lewarkiem) wybijesz zabezpieczenie z tego pręta co leci do tyłu, zsunięty tryb do piątki trzeba czymś zabezpieczyć, być może będziesz musiał sobie dokupić jakieś zabezpieczenie, pierścień segeropodobny czy coś takiego, wieki tego nie robiłem to już nie pamiętam ale to kurs do sklepu z łożyskami itp patentami typu oringi i pierduły i po robocie

cacek napisał/a:

ma wałek na 14 splinów, a silnik mam 5,0 i kolo zamachowe 153 zeby
wiec pasowaloby sprzeglo co by mialo 10,4 in prawda ?
No a takich na 14 splinow nie ma na summicie ;)
(co ciekawe ja taki docisk mam właśnie w eku wiec
wogole jest to do dostania tylko ne wiem gdzie...)

Stad moje pytanie bo Ty czesto automaty zmieniasz na manuale,
wymieniasz wtedy walek ten 14 splinowy na 10 lub 26 zeby nie bylo problemu
pozniej z wymiana sprzegla ??? Jesli tak to jaki koszt,
naprawy tego 5 biegu i wymiany wałka i czy jest szansa na nie wysylanie
skrzyni kurirem :) ))
Konrad

edit 2:

no zawsze jeszcze mogę zmenić koło na takie z 168 zębami i wtedy
kupić sprzęgło na 14 splinów i 11in bo takowe są ...
ale nie wiem jak wtedy z rozrusznikiem, dzwonem itd....


faktycznie nie ma tarcz 10.4" na większe koło, ale sprawa jest prosta, powinieneś mieć docisk standardowy trzeciogenowy V8 ale tarczę sprzęgłową na 14 ząbków np. z chevy astro 4.3 koło 89 roku, tarcza ma 11" i trzeba zdjąć na tokarce conieco, powolutku ale pójdzie i to cała tajemnica przypasowania skrzyni z V6 do V8 które różnią się ząbkami na wieloklinie

cacek napisał/a:

ma wałek na 14 splinów, a silnik mam 5,0 i kolo zamachowe 153 zeby
wiec pasowaloby sprzeglo co by mialo 10,4 in prawda ?
No a takich na 14 splinow nie ma na summicie ;)
(co ciekawe ja taki docisk mam właśnie w eku wiec
wogole jest to do dostania tylko ne wiem gdzie...)


no jeszcze jakiś czas temu to w ogóle takich nie było tak więc trzeba stoczyć, jeśli mowa o summicie to można sobie wziąć ZZZ-RCF4212, albo jeszcze lepszy motyw, mega patent bo i mi zaraz będzie potrzebny, normalnie wymiata, zestaw do konwersji kompletne sprzęgło ADD-716104, kiedyś tego nie było, to co amerykanie użyją w blazerze V6 do skomponowania oryginalnej 14 ząbkowej skrzyni T5 wraz z V8mką to my użyjemy do zapodania skrzyni takowej na V8.

cacek napisał/a:

Stad moje pytanie bo Ty czesto automaty zmieniasz na manuale,
wymieniasz wtedy walek ten 14 splinowy na 10 lub 26 zeby nie bylo problemu
pozniej z wymiana sprzegla ??? Jesli tak to jaki koszt,
naprawy tego 5 biegu i wymiany wałka i czy jest szansa na nie wysylanie
skrzyni kurirem :) ))
Konrad


nie zmieniam często, bez przesady ale parę razy się to robiło, wymiana wałka czyli rozbebłanie skrzyni i konieczność posiadania takowego wałka, kiedyś na to patrzyliśmy i jak wzięliśmy ze trzy skrzynie T5, jedna z czwartogena V6 na wieloklinie 26, druga z trzeciogena na 26, trzecia z trzeciogena na 14 to flaki były inne i nie istniała możliwość wymian komponentów, zapomnijmy więc o jakichś grzebankach mocniejszych w skrzyni bo koszt Cię zabije, czemu zresztą pozbywać się skrzyni łatwiejszej do zdobycia, przecież na 14tce to jeszcze skrzynię gdzieś kupi a na 26 to zapomnieć,
jak znasz jakiś patent na teleportację skrzyni do nas to spoko bo naprawa na odległość to nie wchodzi w grę, tu nie ma zjawisk paranormalnych, to czysta mechanika

cacek napisał/a:

no zawsze jeszcze mogę zmenić koło na takie z 168 zębami i wtedy
kupić sprzęgło na 14 splinów i 11in bo takowe są ...
ale nie wiem jak wtedy z rozrusznikiem, dzwonem itd....


no właśnie dzwon musi być inny bo przecież w oryginalnym ledwo się mieści standardowy zamach, tak samo rozruszniki to są crossbolt i straight lub uniwersalne oraz do 153 i 168, oj widzę że wrąbałeś się w jakiś kanał

edit 3 :
cacek napisał/a:

chodziło o to zabezpieczenie ?


tak, tylko z tego co pamiętam to trzeba było to wbić a jak nie ma takiej możliwości to są patenty jakimi dysponują doświadczeni gearhedzi, tego typu komponenty jak źle do nich podejdziesz czyli bez odpowiedniego doświadczenia i / lub też narzędzi to można sobie narobić więcej kłopotu po nieudanych próbach wyciągnięcia

stary, to całe tworzenie z 11 calowym sprzęgłem to o kant dupy potłuc, całość była banalna na starcie zanim nie przekombinowałeś, mi zajęło mniej niż minutę znalezienie na summicie po frazie odpowiedniego sprzęgła a wpisałem "clutch disc 14 spline" i przy okazji się dowiedziałem że są gotowe sprzęgła pod taką rzeźbkę czyli połączenie V8mkowego silnika do skrzyni 14 ząbkowej

cacek napisał/a:

I jeszcze jedno: mocowanie do skrzyni - taki jest normalnie rozstaw srub w manualach ???
Pytam bo ta moja skrzynia po nr jest z capri/mustanga podobniez.... :-(
Dlatego pytam bo widziales ten rozstaw setki razy na oczy pewnie to bedziesz wiedzial
na pierwszy rzut oka pewnie :mrgreen:


na takie rzeczy się nie zwraca uwagi, skupmy się na sednie sprawy bo zaraz zaczniemy gadać o pogodzie, problem był z tego co wiem jedynie w sprzęgle 10.5" na 14 wieloklin oraz w braku piątki, to są banalne rzeczy, nie komplikujmy spraw próbując zrobić jakąś hiperrzeźbę
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group