Pontiac Grand Prix 1979 SWAP LS1 |
Autor |
Wiadomość |
ntr
Administrator GM driver :-)
Wóz: '87 El Camino
Wiek: 43 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2311 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-06-03, 16:51
|
|
|
Wow, aż się obśliniłem z zazdrości! Też tak chcę! |
_________________ "Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!" |
|
|
|
|
nyos
Wspierający
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 1209 Skąd: Wild Wild West
|
Wysłany: 2014-06-03, 21:21
|
|
|
Biker napisał/a: | Bardzo stary wóz... a pod maską tyle kabelków:). Czyli wóz jest coraz blizej ukończenia remontu. |
yy jaki stary, ma tyle lar co ja |
|
|
|
|
nyos
Wspierający
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 1209 Skąd: Wild Wild West
|
Wysłany: 2014-06-03, 21:22
|
|
|
Cytat: | Wow, aż się obśliniłem z zazdrości! Też tak chcę! |
Toż niedługo będziesz miał i to w zasadzie o takiej samej mocy jak mój, a połowę taniej Ci wyjcie |
|
|
|
|
Biker
Wiek: 28 Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 69 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-06-03, 21:52
|
|
|
nyos napisał/a: |
yy jaki stary, ma tyle lar co ja |
Hehe, to racja nie taki stary . Po kolejnych swapach jakby rodził się na nowo . Oby jak najszybciej wrócił, wszystkim pewnie brakuje odgłosów burzy w garażu |
|
|
|
|
ntr
Administrator GM driver :-)
Wóz: '87 El Camino
Wiek: 43 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2311 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-06-03, 23:51
|
|
|
No powiem szczerze, że nie mogę się doczekać powtórki z tego cruza:
|
_________________ "Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!" |
|
|
|
|
MalibuFan
Wóz: malibu 79 4,4
Dołączył: 25 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: gorzów
|
|
|
|
|
nyos
Wspierający
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 1209 Skąd: Wild Wild West
|
Wysłany: 2014-07-03, 14:44
|
|
|
Po prostu dwie rury z nierdzewki i na każdej mały tłumik przelotowy. Nie połączone, więc tak naprawdę to tak jakby były dwa 4 cylidrowe silniki Moim zdaniem chodzi słabo, głośno ale nie po amerykańsku, teraz będzie nieco inaczej bo będzie w układzie X, silnik będzie chodził cichutko a z tyłu gulgotał |
|
|
|
|
nyos
Wspierający
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 1209 Skąd: Wild Wild West
|
Wysłany: 2014-10-15, 14:21
|
|
|
Moja prośba:
Jest to wątek poświęcony projektowi i prosiłbym wszystkich o ewentualne uwagi tylko i wyłącznie pod kątem projektu bez żadnych prywatnych wycieczek. Pisząc o jakichkolwiek poprawkach nie mam zastrzeżeń do mechaników którzy wcześniej pracowali przy moim samochodzie, widać że ktoś robił pewne rzeczy w pośpiechu. Do tego jest dział SPAZMY!
W ciągu ostatnich dni projekt przyspieszył:
1. Została przystosowana w pełni komora silnika do LS1 - silnik został precyzyjnie wycentrowany. Trzeba było delikatnie przystosować belkę pod silnik po stronie kompresora klimy oraz minimalnie podszlifować element z przekładni kierowniczej - tak dla pewności aby był chociaż minimalny luz między alternatorem a układem kierowniczym. Miska olejowa została skrócona. Będzie musiała dojść dodatkowa chłodnica oleju.
2. Skrzynia biegów jest założona w tym celu została przerobiona belka pod skrzynię. Po założeniu skrzyni zostały zrobione przymiarki dla potrzeb skrócenia wału. Okazuje się że wał trzeba było skrócić 55 mm. Wał został skrócony, wyważony i pomalowany w Skrobowie. Panowie robią to wręcz od ręki, ja czekałem 1 dzień.
3. Osprzęt silnika: ramki zostały zostały wypiaskowane i pomalowane. Tutaj podziękowania dla Szczepana, w piątek przekazałem mu ramki, zawiózł do Świdnika i na sobotę były zrobione. Alternator został zregenerowany przez firmę poleconą przez Piotrka od Challangera, JAKER na Jaśminowej. Tego samego dnia odebrałem zregenerowany i pomalowany altek. Obudowa w środku okazała się pęknięta ale Pan miał taką samą w końcu do GM. Osprzęt silnika jest założony: kompresor klimy nie bardzo mógł być piaskowany więc jako tako udało się go spolerować, ramki od LS1 (nie widzę szans na założónie np ramek z LQ do LS który ma się znaleść w gbody, tak samo ramek z vety), pompa wspomagania i altek oraz pompa wody.
Taka moje ogólna uwaga - niby gbody mają spore maski, sam silnik bez sprzętu tonie w komorze silnika, ale jak się go uzbroi w osprzęt to jest tak w sam raz, nie ma ciasno ale z miejscem też szału nie ma. BigBlock to już tak na styk by wszedł.
4. BAK - to piękna sprawa w gbody (porównując do fbody), ponieważ jest za mostem zdejmuje się go banalnie, trzeba odłączyć przewody, odkręcić dwie śruby trzymające opaski i przeciąć przewód z masą. Aktualnie jest wyczyszczony i po przymiarach nowej pompy paliwa zostanie pomalowany. W baku będzie naprawdę fajna pompa paliwa która wydajnościowo poradzi sobie ze zwiększaniem mocy a do tego jest cicha. Do tego oczywiście dojdą nowe przewody paliwowe.
5. Rury w komorze silnika wybrałem sobie w kolorze czerwonym (mam nadzieję że nie będzie to wyglądało jak kiedyś moje czerwone felgi w GP).
6. Wydech - jest w trakcie spawania w połowie prac, dojdzie X i wylecą zwykłe przelotowe tłumiki, docelowo pójdzie jakaś borla lub magnaflow.
Plan do końca tego tyg:
- złożyć wszystko w komorze silnika
- pomalować bak, zainstalować pompę paliwa i doprowadzić nowymi przewodami wahę do silnika
kolejny etap już chwilę zajmie, ponieważ nie wszystkie części można kupić w Polsce, jak np. X306 itp.
ale w między czasie zajmę się elektryką, komputer i skrzynka wylądują w kabinie, tak aby było jak najmniej kabli w komorze silnika, w przyszłości chcę dokupić jakiś sensowny kolektor dolotowy, np:
Kilka fotek:
oryginalny kolor GP'ka
niezła skarpeta oryginalnie w baku siedziała, nawet nie chcę wiedzieć ile litrów wahy przez nią przeszło |
|
|
|
|
mike
Czerwone są szybsze
Wóz: 3gen firebird 4BlackBetty
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 214 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2014-10-16, 12:37
|
|
|
Auto ewoluuje od tego jak je widziałem ostatnio na lawecie...
Dobrze że coś się dzieje, mam nadzieję że przewieziesz mnie jeszcze w tym roku |
|
|
|
|
cornholio01
Wóz: Ford Mustang 95',Ford Expedition 98'
Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 343 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-16, 16:47
|
|
|
robota idzie do przodu - tak trzymać,będzie nas jeszcze tej jesieni woził na piwo,zapowiada się bardzo fajnie |
|
|
|
|
carlito
Wóz: Camaro RS '92
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2011 Posty: 469 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-16, 17:39
|
|
|
elegancko, miło widzieć, miło słyszeć, powodzonka! |
|
|
|
|
Biker
Wiek: 28 Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 69 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-16, 21:06
|
|
|
Super że projekt idzie dalej, czerwone pod maską chyba może być . Good Luck! |
|
|
|
|
SebaOBR
Mechanic i piar
Wóz: brak
Wiek: 35 Dołączył: 20 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2014-10-17, 09:25
|
|
|
Powodzenia...
a czerwony odbije czarności pod maską...
czekam na finał... i odwiedziny w Warsow...
Pozdro Bartek |
_________________ OBR Motorsport
seba_obr@op.pl'
LS-ENGINE |
|
|
|
|
cobi
Wspierający
Wóz: Dodge Magnum/Ltd Crown Viki
Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 129 Skąd: Świnoujście/Gorzów
|
Wysłany: 2014-10-19, 17:34
|
|
|
No się w końcu cos ruszyło |
|
|
|
|
nyos
Wspierający
Wiek: 34 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 1209 Skąd: Wild Wild West
|
|
|
|
|
|