Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: ntr
2016-02-26, 11:14
Camaro tbi automat gasnie
Autor Wiadomość
marek221 


Wóz: Chevy Camaro 5.0
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 22
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2007-02-04, 16:16   Camaro tbi automat gasnie

szymon miejwiecej zna ten problem, raz podciagnelismy + i - do ecm i niby pomoglo. niestety na jakis czas, drugi raz okazalo sie ze jest przestawiony zaplon, ustawilismy i chodzil cacy az do dzisiaj. :cry: jest mozliwe zeby zaplon sie sam przestawil?
dostaje juz bladej goraczki z tego powodu!!!
problem wyglada tak ze gasnie tylko wtedy jak sie nagrzeje, na zimnym silniku wszystko jest ok. przygazowanie w momencie gasniecia nic nie daje bo i tak wkoncu zgasnie. przepale go kilkanascie razy i wtedy jak juz raz dobrze zalapie to nie gasnie. ecm nie pokazuje zadnych bledow.

Dodano:
map i cewka dzisiaj wykluczona wzialem ja ze sprawnego firebirda tbi ,nie wiem czy nie mam spiecia na wentylatorze bo dzisiaj zauwazylem ze przy 230 sie wlaczyl a pozniej przy 160 , mozliwe zeby to byl powod?

Dodano:
na goracym silniku powyzej 140*F niewazne w jakiej pozycji czy drive czy park jak ma zgasnac to zgasnie, ale jak juz sie uspokaja na park to przy przelaczeniu na D lub R wtedy gasnie, niezalezne od predkosci,dzieje sie to nawet na postoju, da sie go podratowac ale na chwile, doslownie na sekunde, obroty nie faluja, nie przestawialem nawiewow

Dodano:
k... okazalo sie ze to nie pickup coil ani modul zaplonowy! masakra! ja juz odpadam! zmierzylem dzisiaj ze iskra jest do samego konca, czyli tak jakby w momencie gasniecia wtryski na moment sie odcinaly, ulamek sekundy luna dalej ale i tak zgasnie p.s. szymon poradzilem sobie z aparatem :) co to moze byc jeszcze walniety komputer?

Dodano:
podpialem dzisiaj lampke od SES bo ze tak powiem ktos ja w..... i pokazalo mi trzy bledy 33,42,54 czyli 42 to ok bo to bypass przy ustawianiu zaplonu, tylko dziwne ze wczesniej kompute diagnostyczny nie pokazal bledow. co dalej :D ?

Dodano:
skasowalem dzisiaj kompa i przejechalem sie jakies 5 km i nie pokazal zadnych bledow i nie zgasl ale jutro jeszcze przejade sie dalej, mogl miec poprostu dobry dzien

Dodano :
zmienilem dzisiaj kompa! bledow dalej nie ma, dalej gasnie juz nie wiem co to moze byc :(

Dodano :
ECM wyswietla mi blad 24 moze to powodowac to gasniecie? mam tez takie cos w kodach rpo E5Z : SPEEDOMETER ADAPTER (DELETE) and E9Z : SPEEDOMETER KEY (DELETE) ma to powiazanie z vss?

Dodano:
pomierzylem wszystko i ecm nie traci pradu, mam plecionke na bude, minusowy idzie na bude, co zauwazylem to jak odpialem sonde lambda to duzo szybciej mi zalapuje tzn nie trzeba siepac 10-20 razy zeby juz mozna normalnie jechac tylko potrafi zalapac nawet juz za 3 razem. powiedz mi jeszcze czy syczenie z vapor carnister jest normalne?

Dodano:
to nie sonda lambda, ale zgasl jakies 30* nizej i szybciej duzo zalapal w czwartek bede mial jeszcze nowe swiece, kopulke i kable ale tez watpie zeby to bylo to zalamany juz jestem

Dodano:
ale mi gasnie tez na park... jutro odepne jeszcze IAC

Dodano:
dzisiaj wypialem jeszcze IAC, obroty byly znacznie wyzsze ale i tak zgasl, pisalem ze mam syczenie z FVC ale zatkalem ta rurke idaca do TBI i dalej gasl, wymienilem sonde wczoraj i nie wywalilo mi dzisiaj kodu 24 VSS

Dodano:
Wymienilem dzisiaj kopulke, kable i palec i dalej gasnie!! :-( wywalilo mi dalej tez kod 24, jutro jeszcze wymienie swiece ale to raczej nie pomoze :-(

Dodano:
plus nie ginie na wtryskach :/ napiecie jest caly czas stale, az do momentu kiedy zgasnie to spada na stan akumulatora

!!!!DODANO:
dzisiaj podpialem komara pod interfejs (dzieki wielkie ukaszV6!!!), i wywnioskowalem ze gasnie mi spowodu vss!mialem wczesniej kod 24 ktory sie pojawial! zalaczam wykres z winaldl :) wedlug niego miejscami jechalem 400mph nie ruszajac sie z garazu (chyba przestane pic bo nie pamietam co robilem ;-) ) z calego badania wyniklo wczesniej ze odcina mi wtryski na ulamek sekundy. jak wiadomo tbi ma odciecie doplywu paliwa cos okolo 100mph i wywnioskowalem ze komp widzi predkosc powyzej i odcina wtryski. przy tych skokach na wykresie widac wlasnie moment w ktorym gasl. teraz pytanie jak wymienic VSS :?:

Dodano:
Szymon to byl ten badziew czyli VSS :-) :-) :-)
teraz pytanie masz takie cos na zbyciu?troszke inne ale bardzo podobne:) pozdrawiam
  
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-04, 22:05   Re: Camaro tbi automat gasnie

marek221 napisał/a:
szymon miejwiecej zna ten problem, raz podciagnelismy + i - do ecm i niby pomoglo. niestety na jakis czas, drugi raz okazalo sie ze jest przestawiony zaplon, ustawilismy i chodzil cacy az do dzisiaj. :cry: jest mozliwe zeby zaplon sie sam przestawil?
dostaje juz bladej goraczki z tego powodu!!!
problem wyglada tak ze gasnie tylko wtedy jak sie nagrzeje, na zimnym silniku wszystko jest ok. przygazowanie w momencie gasniecia nic nie daje bo i tak wkoncu zgasnie. przepale go kilkanascie razy i wtedy jak juz raz dobrze zalapie to nie gasnie. ecm nie pokazuje zadnych bledow.


niestety tutaj zaczyna się ostra jazda bo czynników mających wplyw na gaśnięcie może być bardzo wiele, trzeba będzie obczaić jeszcze raz caly system, przygotować też profilaktycznie zestaw uszczelek pod TBI bo może teraz wydmuchalo, przyczyn gaśnięcia auta na wtrysku jest bardzo dużo, może przestawać dawać iskrę z racji slabych polączeń w i przy aparacie, mogło tak jak wcześniej przestawać wysterowywać wtryski z ginięcia zasilania na ECMie, może być że przepustnica ma duży luz, silniczek krokowy od wolnych obrotów ustawi obroty na ok 500 po czym przepustnica się ruszy i niechcący zmniejszy sobie sama szczelinę powietrzną i ciach - zgaśnie, może brać gdzieś lewe powietrze, może też gasnąć jak ECM nie widzi prędkości auta (ale wtedy też będzie kod z VSS i brak lockupu)
no i oczywista kombinacje w/w czynników i tu zaczyna się naprawdę niezla akcja,
moim zdaniem musisz się zebrać w jakiś ladny dzień i przypiec z Hubertem bo mamy maly deal siedzeniowy do wykonania i możemy spróbować to zmęczyć

marek221 napisał/a:
map i cewka dzisiaj wykluczona wzialem ja ze sprawnego firebirda tbi ,nie wiem czy nie mam spiecia na wentylatorze bo dzisiaj zauwazylem ze przy 230 sie wlaczyl a pozniej przy 160 , mozliwe zeby to byl powod?

nie może mieć to wplywu na glówny problem, wentylator w TBI jest zalączany wlącznikiem na glowicy oraz switchem ciśnieniowym z klimy o ile dobrze tak z marszu pamiętam, może masz nabitą klimę i daleś nawiew na szybę i się wlączyla i dlatego Cię to zmylilo, heh?

napisz bo mi wyparowalo jak to jest czy to się dzieje na zimnym czy na gorącym silniku, czy od razu po wystartowaniu na zimnym czy gorącym czy podczas stania na drive czy podczas zwalniania czy przelączania z drive na reverse, jaka prędkość, czy dzieje się to w manewrach kiedy kręcisz kierownicą, czy istnieje możliwość iż trzymając go na dwie nogi, prawą podwyższając obroty a lewą wyhamowywując to da radę utrzymać go żeby nie zgasł?
czy obroty na cieplo falują czy trzymają się na stałym poziomie? odpowiedz dokladnie na te pytanka :-P

marek221 napisał/a:
na goracym silniku powyzej 140*F niewazne w jakiej pozycji czy drive czy park jak ma zgasnac to zgasnie, ale jak juz sie uspokaja na park to przy przelaczeniu na D lub R wtedy gasnie, niezalezne od predkosci,dzieje sie to nawet na postoju, da sie go podratowac ale na chwile, doslownie na sekunde, obroty nie faluja, nie przestawialem nawiewow


skoro obroty nie falują to odpuszczamy sobie lewe powietrze, skoro zaplon dobrze ustawiony to też odpuszczamy, teraz jak slusznie w rozmowie tel. gdzieśtam przyniuchaleś może to być spowodowane gubieniem impulsów z cewki pickup coil, ponieważ masz możliwość podmianki lub jeśli nie to mogę Ci pożyczyć aparat takowy to trzeba wyjąć ceweczkę z aparatu bądź zmienić na pewny aparat, robisz tak:
- ustawiasz silnik na 0 TDC czyli kreska na damperze ma być na zerze na podzialce od zaplonu, zdejmujesz kopulkę i palec ma wskazywać na przewód idący do pierwszego cylindra a jest to ten po stronie kierowcy od przodu auta, jeśli wskazuje na inny to kręcisz silnikiem kolejny obrót i wtedy się zgodzi,
robisz to po to że jak nie masz wprawy to jak coś zamieszasz z aparatem to wiedząc, że jest na 0 TDC dasz radę bo wlożysz aparat tak, żeby wskazywal na pierwszy cylinder, tak więc notujesz sobie tylko pozycję aparatu względem kolektora albo ściany dzialowej, jakoś sobie znaczysz, palca względem aparatu za bardzo znaczyć nie musisz bo po to ustawileś silnik na 0 TDC, do odkręcenia aparatu może być konieczne odkręcenie cewki z ramką, pamiętaj, żeby sprawdzić stan uszczelki papierzastej co uszczelnia aparat do kolektora, jak będzie wyciuchana to będzie Ci potem pięknie walić stamtąd olej, jak wyciągniesz aparat to wybijesz klin z zębatki i wyciągniesz walek do góry z aparatu, tym oto sposobem dostaniesz się do ceweczki pickup coil, o ile chce Ci się z tym rąbać, może pożyczysz aparat z drugiego wozu,
tymczasem możesz sobie przemierzyć kontrolnie przed jakimkolwiek kmiceniem rezystancję na tej ceweczce, wypnij bodajże zielony i żólty przewód co idą do modulu i ma być 500-1500ohm, to tak z ciekawości bo nawet jeśli jest to nie znaczy że będzie po nagrzaniu :-/

marek221 napisał/a:
k... okazalo sie ze to nie pickup coil ani modul zaplonowy! masakra! ja juz odpadam! zmierzylem dzisiaj ze iskra jest do samego konca, czyli tak jakby w momencie gasniecia wtryski na moment sie odcinaly, ulamek sekundy luna dalej ale i tak zgasnie p.s. szymon poradzilem sobie z aparatem :) co to moze byc jeszcze walniety komputer?


no to niezle jaja, możesz się jeszcze kontrolnie zapiąć na plusa do wtrysków ale jednego i drugiego z osobna czy coś się dzieje w momencie gaśnięcia ale pewnie będzie jakiś myk z wysterowaniem, jeśli ECM ma masy i plusy to teoria o wyburaczeniu się ECMa może się okazać sluszna,
nie ma tego zlego, w końcu to zrobisz ale patrz jak się dzięki temu już obczaileś,
masz pożyczyć od kogoś ECMa?

marek221 napisał/a:

Dodano:
podpialem dzisiaj lampke od SES bo ze tak powiem ktos ja w..... i pokazalo mi trzy bledy 33,42,54 czyli 42 to ok bo to bypass przy ustawianiu zaplonu, tylko dziwne ze wczesniej kompute diagnostyczny nie pokazal bledow. co dalej :D ?

Dodano:
skasowalem dzisiaj kompa i przejechalem sie jakies 5 km i nie pokazal zadnych bledow i nie zgasl ale jutro jeszcze przejade sie dalej, mogl miec poprostu dobry dzien

Dodano :
zmienilem dzisiaj kompa! bledow dalej nie ma, dalej gasnie juz nie wiem co to moze byc :(


mocne :-?
kody 33 i 54 raczej byly przypadkowe bo z MAPa (może rozlączyleś wtyczkę i daleś auto na zaplon) no i z przekaźnika pompy paliwa ale to i tak pójdzie przez wlącznik ciśnieniowy i pojedzie,
przymierz się teraz do totalnych banalów, może jest coś co zaklóca pracę ECMu albo gdzieś ginie plus/minus, dobrze byloby się zapiąć z kontrolkami do mas i plusów na ECMie i patrzeć co się dzieje w momencie gaśnięcia, sprawdź też jakość polączeń plus z baterii na rozrusznik, wyjście plusów z rozrusznika poprzez te bumbułki tudzież je wyeliminuj, wreszcie przymierz się do testowej zmiany stacyjki prądowej (na kolumnie nad stopami kierowcy), sprawdź czy z silnika na budę jest plecionka, czy z baterii na budę jest minusowy zapięty i melduj co jest grane, jak mi się wyburaczalo to ginęło na tych kabelkach na wyjściu plusów z rozrusznika i na stacyjce prądowej
marek221 napisał/a:

Dodano :
ECM wyswietla mi blad 24 moze to powodowac to gasniecie? mam tez takie cos w kodach rpo E5Z : SPEEDOMETER ADAPTER (DELETE) and E9Z : SPEEDOMETER KEY (DELETE) ma to powiazanie z vss?

Dodano:
pomierzylem wszystko i ecm nie traci pradu, mam plecionke na bude, minusowy idzie na bude, co zauwazylem to jak odpialem sonde lambda to duzo szybciej mi zalapuje tzn nie trzeba siepac 10-20 razy zeby juz mozna normalnie jechac tylko potrafi zalapac nawet juz za 3 razem. powiedz mi jeszcze czy syczenie z vapor carnister jest normalne?

Dodano:
to nie sonda lambda, ale zgasl jakies 30* nizej i szybciej duzo zalapal w czwartek bede mial jeszcze nowe swiece, kopulke i kable ale tez watpie zeby to bylo to zalamany juz jestem

no stary, jak masz kod 24 to auto będzie czasami gasnąć w sposób maksymalnie wkurwiający, oby to było to o co chodzi, w camaro do 89 włącznie o ile Ci chodzi prędkościomierz to mógł paść taki żółty pierduł w zegarach co ma za zadanie nadawać do ECMa i informować go o prędkości, w autach typu ptak gdzie sygnał idzie od razu z impulsatora ze skrzyni a nie na lince - był dodatkowo bufor rozdzielający sygnał na kruza, zegary i ECM znajdujący się naprzeciw pasażera, przynajmniej w ptaku bo w camaro 90-92 tego nie męczyłem,

syczenie z vapor canistera nie wydaje mi się normalne

ale z tym odpalaniem to dalej dziwne
---------------------------------------------
po informacji od Marka ze iskra do konca chodzi lecz na chwile przestaje dawac paliwo mam taka koncepcje, wprawdzie wyslalem Ci trojnik do pomiaru cisnienia paliwa ktore w TBI waha sie w granicach 0.65-0.9 bara na linii zasilania w paliwo przy czym sama pompa winna dawac bez regulatora ok 1.1 bara ale watpie zeby to bylo cos z cisnieniem, bardziej stawialbym na giniecie plusa na wtryskach lub przerwy w sterowaniu z ECM, najbardziej na plusa bo sam mialem taki temat, trzebaby zapiac z ECMa tylko sterowanie a plusa dac na wtrychy np. z akumulatora i patrzec co sie dzieje, albo nawet wczesniej zapiac kontrolki pod plusy na wtryski i patrzec co sie dzieje jak gasnie, nie ma prawa kontrolka nic przygasnąć bo plus jest podawany caly czas, dopiero jak to sprawdzisz to mozna kombinować dalej

marek221 napisał/a:

plus nie ginie na wtryskach :/ napiecie jest caly czas stale, az do momentu kiedy zgasnie to spada na stan akumulatora

a weź wypnij wtyczki od wtrysków i plusa podaj całkiem z baterii a sterowanie bezpośrednio z samego ECMa czyli omiń okablowanie wtryskiwaczy, zapnij sie jak najbliżej ECMa,
a jak tam patrzyłeś na te sikające wtrychy to jak zmniejszały paliwo chwilę przed zgaśnięciem to obydwa tak samo?
tak jak rozmawialiśmy uznaję iż sprawdzałeś że iskra jest do momentu zgaśnięcia tylko na wolnych obrotach kąt wyprzedzenia zapłonu aż do zgaśnięcia ma być taki sam bo to wskazuje na poprawne sterowanie zapłonem przez ECM bo jakby ginął prąd na ECMie to nie byłoby zapewne wyprzedzenia zapłonu, bo np. auta TBI na instalacji LPG na mikserze są w stanie funkcjonować pomimo wypiętego ECMa, nie ma tylko wyprzedzenia zapłonu no i oczywista sterowania wtryskami, turlać się da radę

marek221 napisał/a:

!!!!DODANO:
dzisiaj podpialem komara pod interfejs (dzieki wielkie ukaszV6!!!), i wywnioskowalem ze gasnie mi spowodu vss!mialem wczesniej kod 24 ktory sie pojawial! zalaczam wykres z winaldl :) wedlug niego miejscami jechalem 400mph nie ruszajac sie z garazu (chyba przestane pic bo nie pamietam co robilem ;-) ) z calego badania wyniklo wczesniej ze odcina mi wtryski na ulamek sekundy. jak wiadomo tbi ma odciecie doplywu paliwa cos okolo 100mph i wywnioskowalem ze komp widzi predkosc powyzej i odcina wtryski. przy tych skokach na wykresie widac wlasnie moment w ktorym gasl. teraz pytanie jak wymienic VSS :?:

Dodano:
Szymon to byl ten badziew czyli VSS :-) :-) :-)
teraz pytanie masz takie cos na zbyciu?troszke inne ale bardzo podobne:) pozdrawiam


no i pieknie, choc bardzo nietypowy przypadek to bardzo wiele wszystkich nauczyl, widzisz, zamiast sie wkurwic, sprzedac auto i kupic nowego matiza czy jak to tam zwal obkumales temat i to znaczy ze masz jaja, dla ciot tutaj miejsca nie ma, gratuluje,
VSS to juz wiesz jak wymienic, dla niewtajemniczonych trzeba wyjac zegary, zeby wyjac zegary w comarze nalezy poluzowac upper dash zeby lepiej wyskoczyly, poodkrecac na czuja troche srubek, potem jak juz beda sie trzymac tylko na lince to odbezpieczyc taki dinks zatrzask linki predkosciomierza i mozna wyciagac, VSS to taki malutki zolty pierdul mniejszy od pudelka po zapalkach umieszony z tylu zegarow...
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group