Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Firebird 92'
Autor Wiadomość
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2007-12-06, 18:10   

zdjęcia wsiąkły:P
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
infidel
[Usunięty]

Wysłany: 2007-12-06, 18:32   

Vini napisał/a:
zdjęcia wsiąkły:P


u mnie działają...
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-17, 18:48   

Dziś dotarł do mnie nowy tłumik - Folowmaster 50 i nieco "poli" na przód. Muszę jeszcze zamówić nowe sprężyny na przód (kolejny etap utwardzania) i w końcu "ulepszyć" przedni zawias (jest OK - zero luzów, amory w pełni sprawne itd) ale chcę go jeszcze utwardzić - będą nowe twarde sprężyny, nowe amory KYB AGX (regulowane) i zamiast gum poli. W wydechu też szykują się zmiany - będzie z kwasówki (rury i kolanka już kupione).
 
 
zaskar 

Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 127
Skąd: S-ec / D-G
Wysłany: 2008-02-20, 12:26   

Brolcio, czy samochód w obecnej konfiguracji zawieszenia jest twardszy od stock? Na fotkach widzę też, ze jest nieco podniesiony czy to efekt tych sprytnych podkładek pod sprężyny czy za sprawą twardszych sprężyn? Czy te dorabiane spręzyny co masz teraz masz tylko z przodu czy z tyłu też są twardsze?

Co będziesz robił z tymi spręzynami co masz obecnie jak wymienisz je na twardsze? Bo jak byś chciał się ich pozbyć to chętnie je przygarnę jeśli cena będzie dla mnie odpowiednia ;-)
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-20, 21:34   

Obecnie jest znacznie twardszy niż stock. Jest to zasługa stabilizatorów (najgrubsze fabryczne), tylnich sprężyn wzmacnianych (fabrycznych), przednich robinych na zamówienie (niestety są nieco za niskie jak dla mnie) i dobrych amorków. Chwilowo wstrzymałem zamówienie sprężyn (szykuje nową modernizację). Auto fajnie się prowadzi (nie mam kołysania w zakręach) - prawie jak na szynach. Jak spręzyny będą zdjęte (przód) to masz je w prezencie (sądzę, że jakieś ok 2 miesiące).
 
 
zaskar 

Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 127
Skąd: S-ec / D-G
Wysłany: 2008-02-20, 21:52   

Dzięki za informacje Brolcio.

Spoko, mnie się nie spieszy także spokojnie poczekam, a jak już będziesz sprężyny sprzedawał to daj znać.
Mówisz za niski, ale chyba i tak jest nieco wyżej niż stock, przynajmniej na fotkach tak mi się wydaje.
A tylne sprężyny to WS6 tak jak i stabilizatory zapewne?

Mnie chodzi o to, żeby utwardzić nieco zawieszenie nie tracąc na prześwicie. Na razie rozważam teoretyczne możliwości, a póki co będzie na przedni stabilizator poli, potem amory i te spręzyny i może jakiś stabilizator do tyłu z WS6 (też na poli najlepiej)
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-20, 21:58   

Zacznij robić to etapami - na początek proponuje tylni stabilizator - wyraźnie odczujesz to w zakrętach.
 
 
zaskar 

Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 127
Skąd: S-ec / D-G
Wysłany: 2008-02-20, 22:05   

Tak też właśnie zrobię, chociażby ze względów finansowych ;-)
Na razie zamówiłem poli na przód, teraz zacznę szukać tego stabilizatora do tyłu.

Dzięki za informacje ogólnie, teraz mi naświetliłeś czego się trzymać, będę powoli podążał w Twoje ślady za pozwoleniem :mrgreen:
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-20, 22:14   

Spokojnie - ten Firebird to "poligon doświadczalny" dla moich pomysłów, wypracowanymi rozwiązaniami mogę sie podzielić. Jak możesz to sprecyzuj czy chcesz podnieść auto czy pozostawić wysokośc fabryczną (ja byłem zmuszony do uniesienia ze względu na inne modernizacje).
 
 
kojot 


Wóz: Chevrolet Camaro
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 707
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-20, 22:14   

co wy chłopaki z tym twardym zawieszeniem...przecież to zgroza :lol:

no ale...kto co lubi ;-)
_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=qulbRsifOiI
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-20, 22:15   

Jaka zgroza - mam zamontowane wygodne fotele i jest OK.
 
 
kojot 


Wóz: Chevrolet Camaro
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 707
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-20, 22:17   

nie macie na co kasy wydawać ? lepiej pozakładali byście sobie jakieś mocniejsze serducha w tych autach 8-)
_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=qulbRsifOiI
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-20, 22:20   

Aby założyć mocniejszy napęd szykuje budę, zawias, heble - jak to bedzie OK to zamontuje mocniejszy silnik. A jesli chodzi o zawiechę to w Firebirdzie mi się lepiej jeździ niż w Camaro, gdzie grozi mi "choroba morska" ;-) .
 
 
zaskar 

Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 127
Skąd: S-ec / D-G
Wysłany: 2008-02-20, 22:30   

Brolcio, mnie chodzi o pozostawienie stockowego prześwitu (a nawet nieco zwiększyć) i utwardzenie zawieszenia, tak by podczas najazdu przy prędkości np ~60kph na jakieś poprzeczne nierówności czy inne garby (nie mam na myśli tzw "śpiących policjantów") zawieszenie nie uginało się tak mocno. Bo zdarzało mi się tak, że jak są dwa pod rząd takie poprzeczne garby to czasami przychaczyłem o ten drugi delikatnie tą belką pod silnikiem.

kojot napisał/a:
lepiej pozakładali byście sobie jakieś mocniejsze serducha w tych autach


Najpierw zmodyfikuje zawieszenie i hamulce, a potem będę myślał nad czymś mocniejszym. Ale narazie mi to nie w głowie.
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-20, 22:36   

Stabilizatory w takim przypadku zbyt wiele nie pomogą - ich rola to ograniczanie pochylania się auta na boki a nie wzdłużnie. W Twoim przypadku musisz utwardzić układ sprężyna-amortyzator gdyż głównie to właśnie te elementy decydują o zachowaniu się auta przy poprzecznych nierównościach. Idąc dalej - w jakim stanie i jakie masz amorki?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group