Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
2.8 a 3.1 V6
Autor Wiadomość
Marek 
Ride Hard!

Wóz: '91 Trans Am
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 18
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2007-03-20, 14:39   2.8 a 3.1 V6

witajcie!
No i stało się - moja padlinka 2.8 umarła, i teraz zastanawiam się czy nie zwiększyć przy okazji remontu trochę pojemności, bo wedłóg thirdgen'a 3.1 ma nieco wiecej momentu i mocy, a autko mam do codziennego użytku więc narazie nie chciałbym pakować się w swapy na V8 bo mogło by to zbyt długo trwać. Czy 3.1 to jest dokładnie ten sam blok tylko z większym skokiem tłoka ? musze zmienić wał/korby? Teraz mam 2.8 '85 na 2 paskach (V-belt) - jak z osprzętem - też będzie trzeba zmienić?
Jak wam się wydaje warto się w to bawić?? tak jak napisałem wcześniej - używam fbody do codziennej jazdy.

pozdrawiam!
Marek
 
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-03-20, 20:25   

W osprzęcie jest kilka róznic - dla przykładu inna instalacja EGR, inna przepustnica z silnikiem krokowym, w 2.8 nie ma knock sensora, w 3.1 jest MAP, w 2.8 MAF zupełnie inne ECM-y itd. Jednak mozna spokojnie do auta z silnikem 2.8 założyć silnik 3.1 zakładając osprzęt z 2.8 (jest takie rozwiązanie u Szymona).
Z tego co czytałem to bloki są praktycznie identyczne, jest inny wał, korby i tłoki.
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-03-20, 21:01   

Moim zdaniem to bez sensu. Lepiej wyjdziesz finansowo i pod względem frajdy jak wrzucisz V8 i ją zagazujesz. Nie mówię o 5.7l TPI, ale 5.0l TBI jest idealne, bo zarówno wahy spali tyle ile 3.1l a zagazowane to będzie w cenie bezynowego sejczento :) Sam żałuję, że sprzedałem moje TBI. To naprawdę było zajebiste auto.. echh.. :roll:
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-22, 23:25   

no dobra, dzieki interwencji z ajbisoftu po tygodniu niebycia znowu jestem online i to rządzi,
Marek napisał/a:
witajcie!
No i stało się - moja padlinka 2.8 umarła, i teraz zastanawiam się czy nie zwiększyć przy okazji remontu trochę pojemności, bo wedłóg thirdgen'a 3.1 ma nieco wiecej momentu i mocy, a autko mam do codziennego użytku więc narazie nie chciałbym pakować się w swapy na V8 bo mogło by to zbyt długo trwać. Czy 3.1 to jest dokładnie ten sam blok tylko z większym skokiem tłoka ? musze zmienić wał/korby? Teraz mam 2.8 '85 na 2 paskach (V-belt) - jak z osprzętem - też będzie trzeba zmienić?
Jak wam się wydaje warto się w to bawić?? tak jak napisałem wcześniej - używam fbody do codziennej jazdy.

pozdrawiam!
Marek



stary daj spokoj, remontowanie 2.8 mija sie z celem, lepiej kupic za grosze jakikolwiek 2.8 czy 3.1 co jeszcze dyszy i tak sie dotelepac az skminisz naped V8,
wezmy np. dzien na wyjecie i wlozenie potem, dzien na pieprzenie sie z tym, czyli dwie dniowy zabawy, teraz jakies graty, wal i panewki do V6 praktycznie nie do zdobycia chyba ze swoj wal oszlifujesz na 15ty szlif i dorobisz panewki grubosci centymetra bo i taki silnik widzialem, wybulisz kilka stow lekko na zrobienie dolu, niechby z 500 tylko, jakies uszczelki przynajmniej na gore ze 200-300, do tego kilo silikonu, planowanie glowicy, nie daj boze jakies uszczelniacze zaraz kolejne 100-200 zeta, lancuch rozrzadu bedzie miec luz bardzo duzy lub gigantyczny, jak to zobaczysz to nawet jesli nie planowales to sie przerazisz i wymienisz, zaraz impra przekroczy 1.5k przy zalozeniu ultraniskiego kosztu robocizny czyli u kumpla w warsztacie i bedzie to zrobione na maksymalna sztuke, jakiekolwiek mocniejsze manewry spowoduja koszta zdrowo powyzej 2 patoli a nawet blizej trzech a za taki hajs to nietrudno zrobic silnik V8,
jak chcesz wiedziec to 3.1 jest strokerem z 2.8 czyli inny uklad korbowo tlokowy, srednica tlokow ta sama, inne fleksa i damper,
ja wrzucilem 3.1 w miejsce 2.8 ale tylko po to zeby moc jezdzic na czas az zalatwie sobie SILNIK co tez powoli robie

ntr napisał/a:
Moim zdaniem to bez sensu. Lepiej wyjdziesz finansowo i pod względem frajdy jak wrzucisz V8 i ją zagazujesz. Nie mówię o 5.7l TPI, ale 5.0l TBI jest idealne, bo zarówno wahy spali tyle ile 3.1l a zagazowane to będzie w cenie bezynowego sejczento :) Sam żałuję, że sprzedałem moje TBI. To naprawdę było zajebiste auto.. echh.. :roll:


no i racja, tym bardziej ze V6 przynajmniej na moim kopycie pali deko wiecej niz V8, trzeba wrzucic cos na sztuke i zbierac kapuche na stosowny naped, ja mam w tej chwili tylko fireptaka, zrezygnowalem z innych aut i poruszam sie nim codziennie i mialem nadzieje ze na tym 3.1 troche posmigam zeby miec klimatyczny econowoz choc na jakis rok czasu ale naprawde ch## mnie strzelil juz po jakims miesiacu, wprawdzie jak na V6 to daje rade bardzo dobrze ale spalanie jest krytycznie wysokie a bierze sie to z tego ze mam ciezka noge albo nie, to jest zbyt mulowate i jak w V8 krece auto do 2.5-3k i pieknie zapierniczam tak tutaj zeby cokolwiek chcialo to jechac to mecze go do 4k przynajmniej ale to i tak porazka w temacie przyspieszenia, tak wiec zdecydowalem ze sie posram ale zrobie konwersje na V8 jeszcze w tym sezonie i trzymajcie kciuki za ta operacje bo jak mnie drugi raz ch## strzeli jak mi to nie wyjdzie to mi spadnie wena na dlubanie przy waszych rzechach
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
kubutek01 
Black Z28


Wóz: '96 Black Camaro Z28 LT1
Wiek: 51
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 65
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-23, 19:11   

to i ja sie doloze.. apropos gazu do TBI:
gaz w TBI z forum klubowego
poczytaj jesli jescze tego nie zrobiles..
pozdrawiam
:)
_________________
Chevrolet Camaro Z28 LT1 96'
 
 
 
kurczak 

Wóz: Pts 3.1 93'
Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-03-04, 19:51   

A tak po za tym czy to mozliwe żeby fireptak 90 rocznik V6 3.1 na automacie palił koło 20 ??
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-05, 06:49   

kurczak napisał/a:
A tak po za tym czy to mozliwe żeby fireptak 90 rocznik V6 3.1 na automacie palił koło 20 ??


oczywiście, jak jedna z tych rzeczy lub/i/oraz:
- sonda do bani i wykazuje ubogą mieszankę
- źle ustawiony zapłon, świece itp do bani
- podlewający wtrysk(i)
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
kurczak 

Wóz: Pts 3.1 93'
Wiek: 46
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-03-05, 16:54   

a ile normalnie powinno jarać gdyby wsio było OK
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-05, 18:43   

kurczak napisał/a:
a ile normalnie powinno jarać gdyby wsio było OK


trochę więcej niż dobra V8mka, 10-13 w trasie, 15-16 na mieście
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group