Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Camaro 5.0 TBI - Falujace ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-18, 21:34   

carlito napisał/a:
to nie pojadę

No ale chyba nie całkiem? Poza tym, wystarczy, że Ci zdiagnozują, jak to czujnik to możesz jeździć, przecież nic się nie stanie - ot nie będziesz miał informacji rzeczywistej o ciśnieniu oleju.. te 200km już można tak przejechać.
Poza tym załóż temat w dziale technicznym, bo po to on jest, zaraz ktoś się znajdzie co ma ten sam silnik i się raz dwa temat ogarnie. Głowa do góry 8)
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
mike 
Czerwone są szybsze


Wóz: 3gen firebird 4BlackBetty
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 214
Skąd: lublin
Wysłany: 2013-05-19, 11:01   

ntr napisał/a:
carlito napisał/a:
to nie pojadę

No ale chyba nie całkiem? Poza tym, wystarczy, że Ci zdiagnozują, jak to czujnik to możesz jeździć, przecież nic się nie stanie - ot nie będziesz miał informacji rzeczywistej o ciśnieniu oleju.. te 200km już można tak przejechać.
Poza tym załóż temat w dziale technicznym, bo po to on jest, zaraz ktoś się znajdzie co ma ten sam silnik i się raz dwa temat ogarnie. Głowa do góry 8)


Nyos nawijał mi o Twoim problemie , jak chcesz to wpadnij do mnie podepnę Ci manometr i obczaimy co jest nie tak . Ja bym się bardzo nie martwił Ntr ma rację , problem jest albo z czujnikiem albo z takim shitem na górze, wkręconym w kolektor obok aparatu zapłonowego.
Po podpięciu manometru byłoby wiadomo czy silnik ma odpowiednie smarowanie czy nie . Pzdr
 
 
carlito 


Wóz: Camaro RS '92
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-20, 10:43   

ok, ntr założył mi wątek więc opiszę o co biega

kiedy silnik się rozgrzeje to ciśnienie oleju spada, coraz bardziej aż w końcu do dna (jak stoję na D na światłach) bo jak wrzucam na P to wskakuje zaraz za czerwoną kreskę

teraz zaczął się dławić krztusić i spadać obroty zaczęły (ma coś takiego że jak odpalam to pyrkocze i się dławi i chce gasnąć, żeby odpalić musze lekko gaz dać więc myślałem że to przez to - przynajmniej na początku tak było, teraz nie jeżdżę za bardzo ale jak się ostatnio przejechałem to po chwili mu oddało i pracował bardzo dobrze) nie wiem czy jedna osoba mi nie naruszyła coś przewodu podczas zaglądania pod maskę że jakieś powietrze daje.. - może tak być?

dzisiaj jadę zaprowadzę go do warsztatu żeby podpięli zegar żeby sprawdzić to ciśnienie
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-20, 17:20   

carlito napisał/a:
kiedy silnik się rozgrzeje to ciśnienie oleju spada, coraz bardziej aż w końcu do dna (jak stoję na D na światłach) bo jak wrzucam na P to wskakuje zaraz za czerwoną kreskę

To bym uznał za problem pierwszy.
Najważniejsze to jest czy smarowanie jest czy nie. Trzeba podłączyć manometr w miejsce czujnika i wszystko będzie jasne. Gdyby w ogóle nie było ciśnienia to raczej do tej pory już byś silnik zatarł, więc byłbym dobrej myśli.
Kiedy ostatnio był zmianiany olej, a co ważniejsze filtr oleju? Jeśli nie wiesz to wymiana na nowe nie zaszkodzi na pewno i warto od tego zacząć, bo to raptem z godzina, dwie roboty..

carlito napisał/a:
teraz zaczął się dławić krztusić i spadać obroty zaczęły (ma coś takiego że jak odpalam to pyrkocze i się dławi i chce gasnąć, żeby odpalić musze lekko gaz dać więc myślałem że to przez to - przynajmniej na początku tak było, teraz nie jeżdżę za bardzo ale jak się ostatnio przejechałem to po chwili mu oddało i pracował bardzo dobrze) nie wiem czy jedna osoba mi nie naruszyła coś przewodu podczas zaglądania pod maskę że jakieś powietrze daje.. - może tak być?


To bym uznał za problem drugi - raczej nie związany z pierwszym.
Tutaj problemem jest przypuszczalnie zła dawka paliwa. Przyczyn może być kilka, od tak prozaicznych, jak to, że masz nie podpiętą jakąś rurkę od podciśnienia, dziurę w dolocie za MAF sensorem, zapchany EGR, czy lejące wtryski - jeśli SES się nie świeci, to trzeba metodycznie zacząć sprawdzać od najprostszych - podniesienie maski i sprawdzenie czy rurki są podłączone, lub czy dolot jest szczelny to koszt zerowy, warto zrobić to samemu. EGR też można przeczyścić - są instrukcje na sieci.
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
carlito 


Wóz: Camaro RS '92
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-20, 17:52   

ntr napisał/a:

To bym uznał za problem pierwszy.
Najważniejsze to jest czy smarowanie jest czy nie. Trzeba podłączyć manometr w miejsce czujnika i wszystko będzie jasne. Gdyby w ogóle nie było ciśnienia to raczej do tej pory już byś silnik zatarł, więc byłbym dobrej myśli.
Kiedy ostatnio był zmianiany olej, a co ważniejsze filtr oleju? Jeśli nie wiesz to wymiana na nowe nie zaszkodzi na pewno i warto od tego zacząć, bo to raptem z godzina, dwie roboty..

no właśnie tak to rozumiem filtr i olej wymieniałem miesiąc temu gdzieś jak tylko kupiłem
ntr napisał/a:

To bym uznał za problem drugi - raczej nie związany z pierwszym.
Tutaj problemem jest przypuszczalnie zła dawka paliwa. Przyczyn może być kilka, od tak prozaicznych, jak to, że masz nie podpiętą jakąś rurkę od podciśnienia, dziurę w dolocie za MAF sensorem, zapchany EGR, czy lejące wtryski - jeśli SES się nie świeci, to trzeba metodycznie zacząć sprawdzać od najprostszych - podniesienie maski i sprawdzenie czy rurki są podłączone, lub czy dolot jest szczelny to koszt zerowy, warto zrobić to samemu. EGR też można przeczyścić - są instrukcje na sieci.


no spoko, dzięki za porady jutro mam wiedzieć po podpięciu zegara czy jest ciśnienie reszta potem.
 
 
Techno200 
Wspierający


Wóz: Fbody
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 210
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-05-20, 19:18   

Karol wiedze ze przezywasz jak ja na poczatku :) . Wylozoj
 
 
carlito 


Wóz: Camaro RS '92
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-20, 19:23   

nie, spoko, martwię się to chyba normalne ale nie przeżywam jakoś nadmiernie, no może trochę bardziej przez to że bardzo mi zależało na zlocie w Hrubieszowie a jak mi nie zrobią to nie będę mógł być, cały rok kurde na to czekam...
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-20, 22:01   

carlito napisał/a:
nie, spoko, martwię się to chyba normalne ale nie przeżywam jakoś nadmiernie, no może trochę bardziej przez to że bardzo mi zależało na zlocie w Hrubieszowie a jak mi nie zrobią to nie będę mógł być, cały rok kurde na to czekam...


To nie powód by sobie zlotu całego odmawiać, weźmiesz dupowóz i tyle, przecież i tak w niedzielę w Krasnymstawie musisz być. Nie no, ze Zlotu nie ma co rezygnować, a Stenn i bez Camaro Cię przecież wpuści :)
Tak czy owak, daj znać jak tam pomiar wyszedł i czy pod maską nie znalazłeś tych podstawowych problemów - dziurawy dolot, odpięte gdzieś podciśnienie? Trzymam kciuki 8)
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
carlito 


Wóz: Camaro RS '92
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-21, 15:32   

jeśli chodzi o ciśnienie to czujnik :D
obroty to o ile dobrze słyszałem to zawór wolnych obrotów? kurwa nie lubięgadać przez telefon bo jestem nawpół głuchy

Panowie gdzie na szybko ten czujnik u nas kupić?
 
 
nyos 
Wspierający

Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 1209
Skąd: Wild Wild West
Wysłany: 2013-05-21, 15:58   

Allegro.pl i kuirier
 
 
carlito 


Wóz: Camaro RS '92
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-21, 19:48   

"Wygląda na to, że nie mamy tego, czego szukasz."

pomożecie? nie wiem gdzie tego szukać (czujnik ma być na 3 piny)
 
 
nyos 
Wspierający

Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 1209
Skąd: Wild Wild West
Wysłany: 2013-05-21, 20:08   

KB obok Bartka i na Kunickiego chyba jest sklep, po za tym najlepiej zapytaj na f-body
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-21, 22:16   

Zamów na spokojnie przez RockAuto na przykład. Przecież nie ma już stresu :)
A ten zawór to nie o EGR chodziło? jego można przeczyścić..
Tak czy owak, fajnie, że się wyjaśniło i będziesz furą na Zlocie 8)
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
carlito 


Wóz: Camaro RS '92
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-21, 22:23   

chyba silniczek krokowy co? nie wiem jutro się dowiem, no jak wszystko będzie jak powinno to na szczęście będę :) nie mogę się doczekać, dzisiaj powiedziałem trenerowi że nie będzie mnie na meczu bo tam jadę, będę miał przejebane ;P
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 42
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-21, 23:47   

carlito napisał/a:
chyba silniczek krokowy co?

Raczej nie, bo w TBI go nie ma.. :)
Więc albo zawór EGR (ten od recyrkulacji spalin) , albo może IAC (ten przy przepustnicy)? Oba można po prostu przeczyścić, a ten IAC dodatkowo się reguluje, gdzieś kiedyś miałem nawet procedurkę spisaną... poszukam w wolnej chwili 8)
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group