Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Heil
Autor Wiadomość
nimmid 

Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 1
Skąd: skrajne południe
Wysłany: 2011-10-02, 00:06   Heil

Witam wszystkich, nadaję ze skrajnego południa polski (Okolice Żywca). Jestem zakochany w amerykańskich samochodach, a moim celem jest zdobycie Camaro 3 gen i jak na początkującego przystało mam mnóstwo laickich pytań :)

1. Po pierwsze silnik: 5.0 czy 5.7? Innych nie rozważałem bo chyba nie warto?

2. Skrzynia manual czy automat? Wydaje mi się że rasowy muscle to automat, natomiast nigdy nie maiłem przyjemności jeździć osobiście z automatem w żadnym samochodzie.

3. Szukać w Polsce czy za granicą? W Polsce co jakiś czas pojawia się oferta sprzedaży tego modelu, pytanie czy są warte uwagi, czy lepiej rozglądać się gdzieś za granicą (Europa jak sądzę, bo przy stosunkowo niskiej cenie tego samochodu koszt sprowadzenia z USA zbytnio podniesie wartość samochodu)

4. Czy warto rejestrować samochód jako zabytek? Wiadomo że ma to jakieś wymierne korzyści jeśli samochód użytkuje się sezonowo (przeglądy, OC) natomiast jest chyba problem z naprawami, bo trzeba tylko oryginalne części - tutaj nie mam pewności, jeśli ktoś się orientuje to proszę o odpowiedź. Czy są w związku z tym jakieś inne obostrzenia dyskwalifikujące taką rejestrację?


5. Jak z dostępnością części, jakich roczników, modeli skrzyń itp. unikać żeby zminimalizować potencjalne problemy z dostępnością?

Ok, więcej nie piszę bo nie chcę Was zniechęcić do czytania :P
 
 
Kabdul 


Wiek: 42
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 243
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-10-02, 09:57   

nimmid napisał/a:
1. Po pierwsze silnik: 5.0 czy 5.7? Innych nie rozważałem bo chyba nie warto?


Jeśli chodzi o orginalne silniki to tak. 350 tylko ciężko orginalną w 3genie znaleźć. JAk jest zdrowa buda za mały pieniądz to warto i V6 kupić i LT/LS1 tam wsadzić.

nimmid napisał/a:
2. Skrzynia manual czy automat? Wydaje mi się że rasowy muscle to automat, natomiast nigdy nie maiłem przyjemności jeździć osobiście z automatem w żadnym samochodzie.


Blondynki czy brunetki? Twój cyrk twoje małpy, szukasz co lubisz.

nimmid napisał/a:
3. Szukać w Polsce czy za granicą? W Polsce co jakiś czas pojawia się oferta sprzedaży tego modelu, pytanie czy są warte uwagi, czy lepiej rozglądać się gdzieś za granicą (Europa jak sądzę, bo przy stosunkowo niskiej cenie tego samochodu koszt sprowadzenia z USA zbytnio podniesie wartość samochodu)


Coś tam w angli szukają ludzie dobrych sztuk. W PL za dobrą sztukę też ładnie zapłacisz.

nimmid napisał/a:
4. Czy warto rejestrować samochód jako zabytek? Wiadomo że ma to jakieś wymierne korzyści jeśli samochód użytkuje się sezonowo (przeglądy, OC) natomiast jest chyba problem z naprawami, bo trzeba tylko oryginalne części - tutaj nie mam pewności, jeśli ktoś się orientuje to proszę o odpowiedź. Czy są w związku z tym jakieś inne obostrzenia dyskwalifikujące taką rejestrację?


Zabytek fajna sprawa, bo tańsze OC i przeglądów nie ma i można mieć wszelkie hamerykańskie bajery bez gderania diagnostów. Problemy są jedynie ze sprzedażą i wyjazdem za granice, ale to kwestia papierka jednego.

nimmid napisał/a:
5. Jak z dostępnością części, jakich roczników, modeli skrzyń itp. unikać żeby zminimalizować potencjalne problemy z dostępnością?


Jak w nissanie jakimś tylko nie ciągniesz z JAponi tylko z USA, albo w polandi szukasz.
 
 
Midnite Tom 
Wspierający


Wóz: 94 Mustang GT
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2011-10-03, 22:20   

Powiem ci czego nie kupować :)
Nie kupuj TBI w manualu, tylko daj znać jak znajdziesz bo ja takiego szukam :mrgreen:
A na poważnie: jeśli nie zamierzasz startować w wyścigach to wsjo rawno. 350 są szybsze, tbi prostsze, tpi mocniejsze... a wszystkie są bardziej ;-)
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-04, 07:21   

nie będziesz sam w okolicy, w Świnnej mieszka Andrzej co miał czarne camaro 3gen, teraz jeździ Jeepem gdyż camaro dostało lekkiego strzała jak ode mnie wyjeżdżał i zamienił się ze mną na auta ale ostrzy już ząbki na coś starszego niż 3 gen,
a ja idę zaraz robić to TBI w manualu... :->
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Natas 
Pączek 3 Gen LT1 :)


Wóz: Firebird 3 Gen/Buick 86
Wiek: 42
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Kęty/Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-10-04, 10:43   

Witam kolegę z okolic mam do ciebie około 20 km i chętnie bym zaprosił na przejażdżkę ale mój 3genowy Firebird jest u Szymona i jeszcze trochę tam pobędzie ale puki co mogę zaproponować jazdę dupowozem Buick Skylark z silnikiem tylko 3.0 V6 i napędem FWD ale w automacie hehe :lol:

pozdrawiam
_________________
Fuck ecology V8 under the hood
 
 
Midnite Tom 
Wspierający


Wóz: 94 Mustang GT
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2011-10-09, 18:11   

Szymon napisał/a:
nie będziesz sam w okolicy, w Świnnej mieszka Andrzej co miał czarne camaro 3gen, teraz jeździ Jeepem gdyż camaro dostało lekkiego strzała jak ode mnie wyjeżdżał i zamienił się ze mną na auta ale ostrzy już ząbki na coś starszego niż 3 gen,
a ja idę zaraz robić to TBI w manualu... :->


Ten czarny, z silnikiem od caprika ? Byłem u Ciebie jak go sprzedawałeś.
:)
Zakładasz do niego manual - to z tym silnikiem będzie fajnie jeździć :)
 
 
Szymon 
Wspierający
Szymon Dąbrowski


Wóz: el camino '77 6.0 LS2
Wiek: 50
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 657
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-10, 08:14   

Midnite Tom napisał/a:
Szymon napisał/a:
nie będziesz sam w okolicy, w Świnnej mieszka Andrzej co miał czarne camaro 3gen, teraz jeździ Jeepem gdyż camaro dostało lekkiego strzała jak ode mnie wyjeżdżał i zamienił się ze mną na auta ale ostrzy już ząbki na coś starszego niż 3 gen,
a ja idę zaraz robić to TBI w manualu... :->


Ten czarny, z silnikiem od caprika ? Byłem u Ciebie jak go sprzedawałeś.
:)
Zakładasz do niego manual - to z tym silnikiem będzie fajnie jeździć :)


żeby się komuś źle nie skojarzyło, mamy na myśli caprica, nie no tamten już dawno za granicę sprzedany, mam jeszcze jeden wóz na TBI w manualu :->
_________________
.:[ GARAŻ SZYMONA : Serwis Aut Amerykanskich ]:.
+48 796 51 66 51
ul. Emaliowa 15, 02-295 Warszawa
WWW: www.GarazSzymona.com
e-mail: biuro@garazszymona.com
www.facebook.com/GarazSzymona
 
 
Witek R. 

Wóz: T/A GTA
Wiek: 52
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2011-10-10, 14:00   Re: Heil

nimmid napisał/a:
Witam wszystkich, nadaję ze skrajnego południa polski (Okolice Żywca). Jestem zakochany w amerykańskich samochodach, a moim celem jest zdobycie Camaro 3 gen i jak na początkującego przystało mam mnóstwo laickich pytań :)

1. Po pierwsze silnik: 5.0 czy 5.7? Innych nie rozważałem bo chyba nie warto?

2. Skrzynia manual czy automat? Wydaje mi się że rasowy muscle to automat, natomiast nigdy nie maiłem przyjemności jeździć osobiście z automatem w żadnym samochodzie.

3. Szukać w Polsce czy za granicą? W Polsce co jakiś czas pojawia się oferta sprzedaży tego modelu, pytanie czy są warte uwagi, czy lepiej rozglądać się gdzieś za granicą (Europa jak sądzę, bo przy stosunkowo niskiej cenie tego samochodu koszt sprowadzenia z USA zbytnio podniesie wartość samochodu)

4. Czy warto rejestrować samochód jako zabytek? Wiadomo że ma to jakieś wymierne korzyści jeśli samochód użytkuje się sezonowo (przeglądy, OC) natomiast jest chyba problem z naprawami, bo trzeba tylko oryginalne części - tutaj nie mam pewności, jeśli ktoś się orientuje to proszę o odpowiedź. Czy są w związku z tym jakieś inne obostrzenia dyskwalifikujące taką rejestrację?


5. Jak z dostępnością części, jakich roczników, modeli skrzyń itp. unikać żeby zminimalizować potencjalne problemy z dostępnością?

Ok, więcej nie piszę bo nie chcę Was zniechęcić do czytania :P


Cześć. Kupiłeś coś czy nadal szukasz?
_________________
Witek
 
 
 
Midnite Tom 
Wspierający


Wóz: 94 Mustang GT
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2011-10-18, 21:35   

Szymon napisał/a:


żeby się komuś źle nie skojarzyło, mamy na myśli caprica, nie no tamten już dawno za granicę sprzedany, mam jeszcze jeden wóz na TBI w manualu :->


No ładnie :-/ taki samochód sie zmarnował dla jakiegoś cudzoziemca...

Witek R. napisał/a:

Cześć. Kupiłeś coś czy nadal szukasz?


Właśnie... znalazłeś?
 
 
Stunt_Man 


Wóz: Gran Turismo Americano
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2011-10-21, 23:15   

o co chodzi z tym TBI na manualu? :-P
 
 
Midnite Tom 
Wspierający


Wóz: 94 Mustang GT
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2011-10-24, 20:14   

Stunt_Man napisał/a:
o co chodzi z tym TBI na manualu? :-P


O nic, dobry jak każdy inny. Po prostu takiego sobie wymarzyłem.

Szymon napisał/a:
... mam jeszcze jeden wóz na TBI w manualu :->

Robisz komuś, czy dla siebie? :)
 
 
Stunt_Man 


Wóz: Gran Turismo Americano
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2011-10-24, 21:20   

Midnite Tom napisał/a:
O nic, dobry jak każdy inny. Po prostu takiego sobie wymarzyłem.

dobry wybór :-D fajnie sie jeździ.
mnie sie udało kupić T/A z TBI i na manualu
przedtem nie wiedziałem że takie były :-P
 
 
Midnite Tom 
Wspierający


Wóz: 94 Mustang GT
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 290
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2011-11-01, 20:43   

Stunt_Man napisał/a:
Midnite Tom napisał/a:
O nic, dobry jak każdy inny. Po prostu takiego sobie wymarzyłem.

dobry wybór :-D fajnie sie jeździ.
mnie sie udało kupić T/A z TBI i na manualu
przedtem nie wiedziałem że takie były :-P


Chyba TPI nie było w manualach...
Co do pontiaków to staram się polubić ich stylistykę, a jest ich znacznie więcej na rynku od camarosów :) a jeździ się tak samo. :)
 
 
Saper 
Administrator

Wiek: 109
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 783
Skąd: PL
Wysłany: 2011-11-02, 21:45   

Midnite Tom napisał/a:
Chyba TPI nie było w manualach...
Co do pontiaków to staram się polubić ich stylistykę, a jest ich znacznie więcej na rynku od camarosów a jeździ się tak samo.

były TPI w manualu... tylko 305tki. Oczywiście można trafić 350 TPI w manualu, ale nie wychodziły tak z fabryki.
_________________
WTFWJD?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group