Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zła praca silnika na podpiętym bypass'ie
Autor Wiadomość
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-05-24, 15:15   Zła praca silnika na podpiętym bypass'ie

witam 350 TPI na aparacie HEI zaczęło strzelać w dolot, czasem zachowuje się jakby nie pracował na 8 cylindrów :( co to może być? w czasie jazdy jest totalny muł.
Ps. Wtryskiwacze zostały właśnie przed chwilką sprawdzone i są ok
Ps2. na Benzynie i LPG jest to samo
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
  
 
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-24, 15:59   

Zapłon sprawdź, kable i świece może? Od tego bym zaczął..
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-05-24, 16:35   

nie wiem jak się w TPI ustawia zapłon(co trzeba poluzować żeby przekręcić aparatem), bo świece i kable sprawdzone już dawno.
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-24, 16:44   

A kody błędów jakieś masz? Podpinałeś do kompa, np. TPS lubi w F-Body czasem wariować.. może sonda lambda? Generalnie jakiś kod powinno wypluć, lub z obserwacji parametrów może coś uda się odczytać?
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
mike 
Czerwone są szybsze


Wóz: 3gen firebird 4BlackBetty
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 214
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-05-24, 17:34   

wypinasz bypass, odkręcasz śrubę od widełek trzymających aparat i działasz , jak w dolot strzela to musi masz za wczesny
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-24, 17:41   

Ale czy nie warto najpierw sprawdzić co słychać w kompie? Przecież on też steruje zapłonem, czyż nie?
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-05-25, 07:11   

Auto opanowane:
1. odpięty wtyk 2pinowy z pod plenum
2. rozpięte podciśnienia (ktoś je pochował porozpinane pod plenum ;/)
3. W moim bloku aparat jest mocowany na wcisk, brak jakichkolwiek widełek, śrubek itp.

podciśnienie wychodzące z elektro-zaworu na przepustnice w połowie się rozdziela, nie wiem gdzie ma być to podpięte i drugie dość krótkie wychodzące również z tego elektro-zaworu

Przy okazji chciałbym bardzo podziękować Szymonowi za ogromną pomoc telefoniczną :) Bez niego dalej były by problemy z odpaleniem Bestii
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-25, 08:59   

To kliknij mu w chociaż w "pomógł".. :)
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-05-30, 19:51   

Układ chłodzenia doprowadzony do porządku, trzyma temp. aż miło :) Wywalona klima (została chwilowo tylko jej chłodnica)
Po ogarnięciu podciśnień okazało się, że zapłon jest MEGA przestawiony (przyspieszony) i doregulowany przepustnicą ;/

Więc czekam na lampę stroboskopową, ustawię zapłon, potem cała procedura TPS'a - IAC i powinno już być git :)
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-01, 10:44   

Czyli zapłon, tak jak przypuszczałem :) Cieszę się, że udało Ci się wstępnie ogarnąć autko 8)
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-06-08, 22:35   

krok po kroku ogarniam, mechanika już jest zapinana na ostatni guzik :) zostanie blacha i tapicer

Edit:
Moi drodzy dostałem lampę i teraz są dziwne rzeczy...
1. Ustawiam zapłon na odpiętym By-pass'ie z wyprzedzeniem ok. 6-9*
2. Przeprowadziłem całą procedurę IAC i TPS (obroty są stabilne zarówno na P jak i R oraz D, biegi wchodzą super)
3. Podpiąłem By-pass i tu zaczął się problem

Na podpiętym By-pass'ie zapłon jest opóźniony o ok 30*, auto jest tak słabe że zapięcie jakiegokolwiek biegu powoduje zgaśnięcie
Ma ktoś jakiś pomysł?

[ Dodano: 2012-06-07, 16:31 ]
Zapomniałem jeszcze dodać że obrotomierz nie działa poprawnie odkąd pamiętam, przekłamuje o jakieś 2-2,5k obrotów w górę

[ Dodano: 2012-06-08, 22:34 ]
jeszcze raz dzisiaj rozebrałem kopułkę i moduł. wszystko jest podpięte jak należy, a by-pass opóźnia zapłon i to dość sporo ;/
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group