Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniczki podnoszenia lamp (3piny) 82'-86'
Autor Wiadomość
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-06-10, 09:50   Silniczki podnoszenia lamp (3piny) 82'-86'

Wtajcie.

Od tamtego sezonu miałem problem z padniętym silnikiem podnoszenia lampy, wczoraj udało mi się znaleźć chwilę na zagłębienie sie w temacie.

Po rozwierceniu nitów stwierdzam że konstrukcja tego silnika jest dużo trwalsza i wytrzymalsza od stosowanych w późniejszych latach. Jedyny element, który tak naprawdę może się zepsuć to szczotki grafitowe. Opiszę teraz krok po kroku jak to naprawić:

1. Demontujemy zestaw lampy z reflektorem (4 śruby na klucz 10) - 2 od góry i 2 dwie pod zestawem na ścianie grodziowej
2. Odkręcamy silniczek mocowany na 3 śrubach-klucz 10 i 1 nakrętka-klucz 11 mocująca wirnik silnika do windy lampy
3. Odkręcamy 3 śruby-klucz 6,5 mocujące dekielek/wizjer co umożliwia nam diagnostykę elementów elektrycznych, w tym szczotek silnika
4. Rozwiercamy 8 nitów dookoła obudowy silnika
5. Delikatnie rozkładamy obudowę silnika
6. Demontujemy szczotkotrzymacz i czyścimy papierem ściernym pozostałości po szczotce/szczotkach
7. Szukamy jakiegoś starego regulatora napięcia ze szczotkotrzymczem, odcinamy piłką do metalu 3mm prostokąt szczotki grafitowej, pył który pozostaje ze ścinania przesypujemy do jakiegoś małego pojemniczka
8. odrobine powstałego pyłu nakładamy na miejsce mocowania szczotki (pół główki szpilki), dookoła pyłu zakrapiamy klej (zabieg ten wykonujemy, ponieważ nie każdy klej dobrze przewodzi prąd)
9. mocujemy zrobioną przez nas szczotkę w szczotko trzymaczu i trzymamy do zastygnięcia kleju
10. montujemy szczotko trzymacz wraz z resztą elementów silniczka, ja zamiast nitów skręciłem go na śrubkach 4. następnie można pokręcić pokrętłem aby sprawdzić czy szczotka nie blokuje się (powinien kręcić się luźno)
11. montujemy cały zestaw na auto i cieszymy się działającym silniczkiem :)

Mam nadzieje że opis jest dość dokładny i przyda się każdemu kto ma problem z silniczkiem starego typu :)
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
areks72 

Wóz: Pontiac Firebird III GEN 3,2
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 11
Skąd: Zwoleń
Wysłany: 2014-06-10, 21:57   silnikczki

A jak to się ma do silniczków z 3 gen? Warto się zabierać za naprawę czy lepiej zamówić nowy? U mnie chodził, za jakiś czas raz chodził raz nie, a teraz chyba umarł..
 
 
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-06-11, 09:53   Re: silnikczki

areks72 napisał/a:
A jak to się ma do silniczków z 3 gen? Warto się zabierać za naprawę czy lepiej zamówić nowy? U mnie chodził, za jakiś czas raz chodził raz nie, a teraz chyba umarł..


To jest właśnie opis silnika z 3rd genowego Trans-AM'a z lat 82'-86', czyli tego starego typu z dużymi, płaskimi pokrętłami
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group