Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze światłami w 2.8
Autor Wiadomość
rolanddz 

Wóz: Pontiac Firebird 88
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-02-15, 19:18   Problem ze światłami w 2.8

Witam, moje autko to Firebird z 88, pojemność 2.8, manual.

Problem dotyczy przednich świateł. Już po raz czwarty w ciągu ostatnich dwóch tygodni przytrafiło mi sie coś dziwnego ze światłami z przodu. Jade sobie spokojnie na załączonych reflektorach i nagle przestały świecić . Nie zamykają się same czy coś w tym stylu tylko proprostu gaśnie mi cały przód. Następnie po zamknięciu lamp i uruchomieniu ich na nowo wszystko jest w porządku. Pierwszy raz stało mi sie to przy ostrym skręcie w lewo, ale ostatnie 3 przypadki to różnie: na prostej, na dołku lub zaraz po ruszeniu samochodem. Nie dzieje sie to od razu po zapaleniu lamp. Dzisiaj na przykład przejechalem okolo 20 km i nagle mi swiatla zgasły, wiec znow je zamknołem, otworzylem i reszte drogi bylo ok. Nie wiem co sie dzieje w tym czasie z tyłem czy świecą czy nie natomiast przód na pewno pada cały wraz z obrysówkami z przodu.

Przeczyściłem mase i klemy od akumulatora, ale nic to nie dało. Nie ma żadnych objawów żeby z samochodem bądź elektryką było jeszcze coś nie tak. Podświetlenie stacyjki działa w tym momencie i cała reszta też.


Zdarzyło się rownież tak, że światła nie chciały sie otworzyć - dopiero za 3 razem sie otworzyły :cry: :cry:

I jeszcze jedna informacja tak przy okazji, wskaźnik napięcia wskazuje róznie tak pomiedzy 10 a 13. Z tego co mi sie zdaje to zawsze było coś na ponad 13 ale nie jestem pewny w 100% bo nei jeździłem samochodem juz pół roku a użytkował go teraz mój ojciec który nie zwrócił na to wcześniej uwagi. Jaka powinna być poprawna wartość na tym wskaźniku ? 13 - 14V ?

Prosiłbym o pomoc :-( , i z góry dziękuje za wszelkie pomysły.

Pozdrawiam
 
 
Brolcio 


Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 319
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-15, 20:07   

Napięcie najlepiej sprawdz woltomierzem na zaciskach akumulatora - jak masz ponad 13V to jest OK (po włączeniu silnika napięcie powinno wzreosnąć do ok 14V). Sprawa lamp - prawdopodobnie wyłącznik świateł ma już dość swojego żywota i przypomina o konieczności wymiany.
 
 
dzida 


Wóz: '88 Firebird 5.0 TBI
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2008-02-15, 20:19   

W wyłączniku świateł jest bezpiecznik (bimetal o ile pamiętam) który włącza się spowrotem po wyłączeniu świateł - pewnie ma już dość. Ładowanie powinno być pomiędzy 13,3-14,8V ale nie patrz na wskaźnik w kabinie bo on zbyt dokładny nie jest.
 
 
 
rolanddz 

Wóz: Pontiac Firebird 88
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-02-15, 20:42   

Panowie dziekuje za szybka i konkretna odpowiedź :-) Właśnie od tego zaczne.

Mam teraz tylko pytanko jak sie do tego wyłącznika w ogole dostać z której strony jak go wyjąć, żeby sie wiele nie nakombinować :->
 
 
makaron 


Wóz: Arcykapłan Meteor GTA 5.7 TPI 1987
Wiek: 53
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 90
Skąd: Bystrzyca Kł
Wysłany: 2008-02-15, 21:18   

rolanddz napisał/a:
jak sie do tego wyłącznika w ogole dostać z której strony jak go wyjąć, żeby sie wiele nie nakombinować :->

rusz głową, to jest proste jak dwumetrowy sznurek w kieszeni :mrgreen:
kilka odpowiednich śrubek odkręcisz i masz to na wierzchu 8-)
_________________
makaron
GALERIA - http://picasaweb.google.com/makaron1970
 
 
 
rolanddz 

Wóz: Pontiac Firebird 88
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-02-15, 21:36   

Domyślam sie ze to jest proste ;-) tylko tak wlasnie sie zastanawialem czy od spodu sie do tego dostać i rozkrecac te plastiki czy moze te przyciski sa na jakies zatrzaski i jak sie podwazy to wyskoczy ;-) hmm ??

Sorki ze tak Was męcze :-P
 
 
dzida 


Wóz: '88 Firebird 5.0 TBI
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2008-02-15, 22:46   

Nie da się od spodu. Trzeba odkręcić najpierw cały ten szary plastik dookoła zegarów. Dookoła niego jest troche śrubek.
_________________

 
 
 
rolanddz 

Wóz: Pontiac Firebird 88
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2008-02-16, 20:09   

Dziękuje bardzo za pomoc :mrgreen: W poniedziałek jade do elektryka sprawdzić najpierw alternator i poznac przyczyne tych spadków napięcia, jak to wyeliminuje to zabiore sie za światła :-D i dam znać tutaj jak mi z tym idzie.

Gdy juz to naprawie to wszyscy Panowie macie u mnie "Pomógł"

Dzieki, pozdrawiam :mrgreen:

[ Dodano: 2008-02-21, 12:08 ]
Witam ponownie, a wiec tak z alternatorem wszystko wporzadku, pełne ładowanie akumulatora napiecie prawidłowe wszedzie. Dziwne jest ze wskaźnik w samochodzie wskazuje niższy pomiar napiecia niż jest ono w rzeczywistości. Wiecie moze jaka jest tego przyczyna, czy jest po drodze jakis czujnik ktory odpowiada za pomiar i wskazywanie tego napiecia ?

Druga sprawa, to mam pytanko czy na drodze między wyłącznikiem świateł a lampami jest jakis przekaźnik lub jakies inne urządzenie poprzez, które płynie prąd do lamp ?? Czy raczej bezpośrednio z wyłącznika do lamp. Gdy bede to wiedzial ze nic nie ma na drodze miedzy wylacznikiem a lampami to utwierdzi mnie to w tym ze mam uszkodzony wyłącznik na 100%.

Z góry dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2008-02-22, 18:50 ]
Panowie no nikt mi nie pomoze ?? :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group