Dodge Ram Van 5.2 |
Autor |
Wiadomość |
UltraTwist
Elvis żyje!

Wóz: Dodge Ram B250
Wiek: 34 Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 36 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2012-05-24, 01:53 Dodge Ram Van 5.2
|
|
|
Moja bryka to dość zaniedbany furgon Dodge b250 1989 5.2 small block TBI, wymaga jeszcze sporo pracy, lista rzeczy do zrobienia w nim jest dość długa ale już niedługo pokaże co potrafi na ulicy mam dalsze plany zwiększenia mocy ale nie lubię zapeszać więc póki co mogę powiedzieć że jestem w fazie doprowadzania wszystkiego do ładu potem będzie podwójny pusty wydech i usunięcie niepotrzebnego osprzętu z silnika. myślcie sobie o chcecie ale dla mnie to i tak jest muscle car tylko z nadwagą
zrobiłem jeszcze krótki filmik z układem wydechowym w roli głównej
http://youtu.be/WDxh1UW9RYg |
|
|
|
|
 |
Shogun v8
Wspierający Proud Redneck

Wóz: T/A '88 + '82+ Z28 '87
Wiek: 40 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 335 Skąd: Lublin/Galway
|
Wysłany: 2012-05-24, 07:19
|
|
|
Powodzenia w projekcie Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Nygger

Wiek: 31 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 91 Skąd: Jaworze
|
Wysłany: 2012-05-24, 15:53
|
|
|
Witaj.
UltraTwist napisał/a: | ale dla mnie to i tak jest muscle car tylko z nadwagą |
Mam podobne mniemanie o vanach tego typu . Świetny wóz, życzę powodzenia |
|
|
|
 |
UltraTwist
Elvis żyje!

Wóz: Dodge Ram B250
Wiek: 34 Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 36 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2012-05-27, 20:17
|
|
|
Fajnie się robi przy silniku, na siedząco
 |
|
|
|
 |
Maniek
Wspierający
Wóz: Ford Thunderbird 1976
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 307 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-05-27, 21:39
|
|
|
o, tak jak w Żuku.. |
_________________ www.geodezja.lublin.pl - Profesjonalny sprzęt geodezyjny
 |
|
|
|
 |
UltraTwist
Elvis żyje!

Wóz: Dodge Ram B250
Wiek: 34 Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 36 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2012-08-11, 21:05
|
|
|
świeżo malowane
 |
|
|
|
 |
UltraTwist
Elvis żyje!

Wóz: Dodge Ram B250
Wiek: 34 Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 36 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2012-09-01, 17:06
|
|
|
nowe graty
 |
|
|
|
 |
UltraTwist
Elvis żyje!

Wóz: Dodge Ram B250
Wiek: 34 Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 36 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2012-09-12, 17:43
|
|
|
Teraz trochę o postępach w projekcie:
Wywaliłem pompę klimy, powietrza i egr.
Założone elektryczne wentylatory od forda windstara
kolektory wydechowe hedmana 3" ze zwężkami na 60mm, jeden przerobiłem pod sondę lambda,
nie spieszy mi się z budową reszty układu wydechowego
Kolektor dolotowy Edelbrock performer, sam zrobiłem adapter pod przepustnice wzorując się na steigerperformance
lekko dłubnięte porty w głowicach
filtr powietrza 3"
w układ napedowy nie ingerowałem ale myśle ze warto wspomnieć o przełozeniu w moście: 3.55:1
Zdecydowanie za dużo jest tych kabli i wężyków
Moc: ???, seryjnie było 174km, teraz dużo lepiej brzmi ale na drodze wciąż czuć jak bardzo go ogranicza ta malutka przepustnica, sporą różnicę odczułem po wyprzedzeniu zapłonu. z resztą czego tu oczekiwać skoro silnik dalej jest mocno stłumiony przez stopień sprężania, wałek i zawory
Stoperem mierzyłem mu czasy i seryjnie od zera do setki rozpędzał się w ponad 13 sekund, teraz po modach jest to 9,5-10 sekund, to chyba dobry wynik w 2,5 tonowym aucie?
W przyszłym roku chcę mu założyć gaźnik edelbrocka 600 co z obecnym kolektorem powinno być "plug&play", skupię się również na blacharce i wyglądzie, Nie mam żadnego warsztatu więc wszystkie prace wykonuje na podwórku, przez ostatnie pól roku próbowałem złamać zagadkę bardzo nierównej pracy silnika i przygasania, doszedłem do tego że to komputer jest przyczyną więc już nie bardzo opłaca mi się jego naprawa, gaźnik będzie dużo lepszy |
|
|
|
 |
lincoln1998
Wóz: Chevrolet G20 5.7 V8
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 77 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2012-09-12, 20:45
|
|
|
Wrzuć kilka fotek z zewnątrz i wewnątrz Bardzo mi się podoba |
_________________
Taka jest prawda, że tylko amerykańskie V8 potrafią tak pięknie i cicho bulgotać na wolnych obrotach |
|
|
|
 |
bakupno
Wspierający ...

Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 305 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-12, 21:34
|
|
|
UltraTwist, odważny projekt, gratuluję zacięcia i umiejętności w ogarnianiu samemu auta |
_________________ Pozdrawiam
Piotrek
 |
|
|
|
 |
nyos
Wspierający
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 1209 Skąd: Wild Wild West
|
Wysłany: 2012-09-12, 22:03
|
|
|
Niezły upgrade, a dalczego wybrałeś właśnie ten model? |
|
|
|
 |
UltraTwist
Elvis żyje!

Wóz: Dodge Ram B250
Wiek: 34 Dołączył: 22 Maj 2012 Posty: 36 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2012-09-13, 15:39
|
|
|
kupiłem go bo ma klasyczny amerykański napęd i był wartości auta na części więc zostało mi parę tysięcy na modyfikacje, pod pewnymi względami wciąż jest to straszna padaka i wymaga dużo pracy ale najważniejsze że jeździ. Oczywiście wolałbym coś mniejszego typu Dart, Belvedere, 5th avenue, F-body, Caprice ale jak się nie ma co się lubi... . Wewnątrz są welurowe fotele kapitańskie i mógłby być nawet dobrym materiałem na salonkę ale mnie to nie jara, bardziej podobają mi się gołe wnętrza aut wyścigowych. |
|
|
|
 |
ntr
Administrator GM driver :-)

Wóz: '87 El Camino
Wiek: 44 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2311 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-09-13, 19:01
|
|
|
Piękne w starych wozach jest to, że jak zrobisz sobie dobry silnik.. to możesz go potem przełożyć do F-Body, czy G-Body Nie raz już widziałem właśnie swapy na V8 z vana
Najważniejsze, że masz brykę ze słusznym napędem, słusznym silnikiem i palącą gumę - IMHO to podstawa klimatu tych aut |
_________________ "Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!" |
|
|
|
 |
Maniek
Wspierający
Wóz: Ford Thunderbird 1976
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 307 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-09-13, 21:31
|
|
|
Wspominałeś o sondzie lambda (gniazdo), skoro zakładasz gaźnik.... to po co ona?
Kolektor dolotowy nowy - nie jest wyższy od starego? Też się przymierzam, ale jak kupię wyższy to się maska nie zamknie, a temat jego wymiany jeszcze słabo ogarniam...
Reszta wydechu będzie w X ?
Te elektryczne wiatraki dadzą radę? Będę chciał się pozbyć wiskozy, ale nie wiem za bardzo co w zamian... |
|
|
|
 |
nyos
Wspierający
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 1209 Skąd: Wild Wild West
|
Wysłany: 2012-09-13, 22:16
|
|
|
Sonda to chyba szerokopasmowa żeby wyregulować gaźnik w trakcie jazdy a nie tylko na P Podobno X podnosi o kilka procent moc bo silnik no i dźwięk jest amerykański. Elektryczne wiatraki jak najbardziej dodają mocy i jeśli dobrze zrobi się czujniki to będzie OK. Tam można zrobić biegi np. 3. |
|
|
|
 |
|