Firebird 92' |
Autor |
Wiadomość |
zaskar
Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 127 Skąd: S-ec / D-G
|
Wysłany: 2008-02-21, 06:21
|
|
|
Tak wiem o stabilizatorach, ale gumy z przodu i tak muszę wymienić więc od razu wrzucam poli, a tylny chcę wymienić dlatego żę jak się ostatnio przyjżałem mu z bliska to stwierdziłem że chyba w polonezie miałem bardziej solidny, znaczy grubszy hehe.
Co do amorków to nie wiem jakie tam są, zapewne DELCO oryginalne. Co do ich sprawności to na ostatnim przeglądzie jak mi je sprawdzali to były sprawne, może nie 100% sprawne ale wporządku. Ale amorki tak czy inaczej idą do wymiany, tylko na razie nie wiem jakie wybrać, znaczy które będą twardsze od stock. |
|
|
|
 |
Brolcio

Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 50 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 319 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-02-29, 22:17
|
|
|
Szykują sie kolejne zmiany - wymiana napedu. Mam już dawcę - Firebirda z 2002 roku - wybór padł na 3.8, który planowo będzie z lekka dłubnięty (dawca jest już po tuningu fabrycznym). Do tego do auta traf 4L60E i most z przełożeniem 3.42 i jeszcze potężniejszymi heblami niz te co mam. Podczas prac planuję montaż wału napędowego z podporą (dwuczęściowy), dodatkowo w aucie pojawi się ABS, kontrola trakcji. |
|
|
|
 |
mpnx
FBND Disco Boy

Wóz: TA 95
Dołączył: 23 Paź 2006 Posty: 76 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2008-03-01, 12:27
|
|
|
Brolcio co to jest "tuning fabryczny" w V6 ??
I jakie to sa potezniejsze hamulce, bo z tego co rozumiem to masz teraz 320 przod czyli jakies 12,5" czyli cos juz klasy C5 ??
Jak zamierzasz zrobic przeszczep (bo rozumiem ze to bedzie z wiazka z 4gena i PCMem) obecnego predkosciomierza (chyba ze zmianiasz na ten z 4gena) ?? |
_________________ . . . . . . . . . : : : : : Garage of TransAms : : : : : . . . . . . . .
 |
|
|
|
 |
Brolcio

Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 50 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 319 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-03-01, 20:25
|
|
|
Jest to wersja z ground effectami, mostem z przełożeniem 3.42, wydechem z dwoma końcówkami, zawieszenie wydaje mi się sztywniejsze niż w Camaro. Co jest jeszcze nietypowe - zobaczę. Jeżeli chodzi o konwersję to planuje przełożyć zawartość komory silnika,skrzynię biegów, wał napedowy (bo jest z dodatkową podporą ) no i oczywiście PCM. Zegary jak i całe wnętrze planuje pozostawić w wersji III-gen. Co do hebli - to przodu specjalnie nie ruszam (zmiana z czterech na dwa tłoczki jakoś mi nie pasuje)- muszę tylko domontować czujniki do ABS-u - natomiast zamieniam cały tył z mostem - czyli zmieniam tylnie heble z tych co mam - 297 mm na jednym tłoczku na tarczobębny z wieksza tarczą i mocniejszym tłoczkiem (wynika to z faktu, że IV-gen po lifcie ma czujniki do ABS-u na półośkach a nie na koszu dyfra jak wczesniejsze wersje). Sprawą otwartą są jeszcze felgi - ale to wyjdzie po przekładce mostu. |
|
|
|
 |
ntr
Administrator GM driver :-)

Wóz: '87 El Camino
Wiek: 44 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2311 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-03-01, 20:38
|
|
|
A piasty jakie masz z przodu? Czy przypadkiem 4th gen nie miał innego rozstawu śrub? I skąd Ty tak tanio wyrywasz te 4th geny, że już 2 masz na podwórku? |
_________________ "Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!" |
|
|
|
 |
Brolcio

Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 50 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 319 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-03-01, 21:24
|
|
|
Jak się szuka to się znajduje - faktycznie mam obenie dwa IV-geny, ale głównie jeżdzę III-genem. |
|
|
|
 |
Saper
Administrator
Wiek: 109 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 783 Skąd: PL
|
Wysłany: 2008-03-07, 19:46
|
|
|
swapa z V6 na V6 nie skomentuje, ale czekam na newsy odnośnie hamulców
BTW byłem dziś na mieście z dziewczyną i przechodziliśmy obok Twojego "GTA", stwierdziła że bardzo fajny! a taki sam(czarny 91, 3.1) jeżdżący po Krasnymstawie już nie! i weź tu zrozum kobiety? |
_________________ WTFWJD? |
|
|
|
 |
Brolcio

Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 50 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 319 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-03-07, 20:24
|
|
|
Ten Firebird Fela jest to wersja podstawowa, bez gf-x i z zwykłym czarnym lakierem, a o spasowaniu blach lepiej już nic nie mówić. Zamiana silnika na 3.8 to przemyślane działanie - stawiam na możliwie młody zespół napędowy sterowany elektronicznie, który mi gwarantuje przyzwoite osiągi i umiarkowane zużycie paliwa. |
|
|
|
 |
Brolcio

Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 50 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 319 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-04-11, 06:14
|
|
|
W przyszłym tygodniu mam zaplanowaną przekładkę silnika - wyjmuję 3.1 i zakładam 3.8. Nie wiem ile mi zejdze zanim auto wyjedzie na drogę ale mam czym jeździć. Po wstępnej weryfikacji przekonałem się, że podzespoły w dawcy są w zadziwiająco dobrym stanie - rozbiórka już jest w toku. |
|
|
|
 |
Brolcio

Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 50 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 319 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-04-21, 10:03
|
|
|
Zbieram kolejne graty - już mam praktycznie całośc gratów do modernizacji przedniego zawieszenia - ma być jeszcze twardziej niż jest - tylne zawieszenie też będzie przebudowane (muszę się pozbyć Panharda bo to zelastwo coraz bardziej mnie wpienia - w Firebirdzie mniej bo zawieszenie jest twarde - ale to świetny poligon do przetestowania nowych rozwiązań - mam już koncepcję zamiennika Panharda |
|
|
|
 |
zaskar
Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 127 Skąd: S-ec / D-G
|
Wysłany: 2008-09-19, 14:56
|
|
|
No panie, jak tam swap na 3,8, jeździ to już? Jakie postępy w projekcie, jestem ciekaw bardzo rezultatów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Brolcio

Wóz: Firebird 92, Sable 97, Camaro 01
Wiek: 50 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 319 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-09-19, 18:57
|
|
|
Prace w toku. Silnik w aucie czeka na podłaczenie instalacji. |
|
|
|
 |
nyos
Wspierający
Wiek: 35 Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 1209 Skąd: Wild Wild West
|
Wysłany: 2014-06-02, 13:48
|
|
|
Brolcio,
Jak ida prace? |
|
|
|
 |
Maniek
Wspierający
Wóz: Ford Thunderbird 1976
Wiek: 34 Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 307 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-06-02, 14:43
|
|
|
Archeologia normalnie... Nyos... gdzieś Ty to znalazł...? |
_________________ www.geodezja.lublin.pl - Profesjonalny sprzęt geodezyjny
 |
|
|
|
 |
Shogun v8
Wspierający Proud Redneck

Wóz: T/A '88 + '82+ Z28 '87
Wiek: 40 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 335 Skąd: Lublin/Galway
|
Wysłany: 2014-06-02, 16:13
|
|
|
Tomek poległ widocznie na podłączeniu instalacji z tego wynika.
Najbliższy przewidywany termin aktualizacji wątku: druga połowa 2021 roku |
_________________
 |
|
|
|
 |
|