[VIDEO] Crash-Test 3rd Gen F-Body |
Autor |
Wiadomość |
Vini
T/A 4ever

Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 36 Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 357 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2013-02-03, 15:05 [VIDEO] Crash-Test 3rd Gen F-Body
|
|
|
Jednak 3rd gen F-Body ma wytrzymałą kabinę
Crash-Test |
_________________
Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb |
|
|
|
 |
mike
Czerwone są szybsze

Wóz: 3gen firebird 4BlackBetty
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 214 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2013-02-03, 16:16
|
|
|
chyba nie bardzo , zerknij jak deska rozdzielcza się przesunęła jak kolumna kierownicy zbliżyła się do głowy kierowcy a od sporu widać jak podłużnica wchodzi do kabiny. To wszystko przy prędkości 56...... za każdym razem jak bujniesz t/a ponad tą prędkość to przypomnij sobie ten obrazek. Prada jest taka że te auta nie są bezpieczne wcale .... |
|
|
|
 |
mik

Wóz: Fbird V6
Wiek: 40 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 85 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
|
Wysłany: 2013-02-04, 09:05
|
|
|
nie jest tak źle
przeszkoda w którą uderza jest niedeformowalna, także cała siła zderzenia idzie na samochód
poza tym wydaje mi się, że kierowca i pasażer siedzą blisko deski
dzisiejsze chińczyki wyglądają gorzej po zderzeniu |
_________________
 |
|
|
|
 |
ntr
Administrator GM driver :-)

Wóz: '87 El Camino
Wiek: 44 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2311 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-02-04, 10:06
|
|
|
Dzisiejsze testy chyba też się zmieniły. Teraz są zderzenia offsetowe, czyli przeszkoda jest do połowy szerokości maski co chyba ma za zadanie sprzwdzić sztywność nie tylko przód-tył, ale też i po skosie..
Leciwe 3rd geny raczej dobrze by tego nie przeszły, biorąc pod uwagę, że gną się same z siebie bez niczyjej pomocy, chyba, że się wspawa tory kolejowe pod podłogę, fikuśnie zwane "subframe connectors" |
_________________ "Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!" |
|
|
|
 |
Shogun v8
Wspierający Proud Redneck

Wóz: T/A '88 + '82+ Z28 '87
Wiek: 40 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 335 Skąd: Lublin/Galway
|
Wysłany: 2013-02-05, 00:08
|
|
|
Prawda jest taka że te wózki są mega niebezpieczne...i nie wierzę że SFC pomogą przy jakimkolwiek wypadku.
Dlatego ja jeżdzę z wizerunkiem św Krzysztofa na konsoli, mam 2 krucyfiksy po jednym z kazdej strony deski, mam brelok z Maryją Przenajświędszą, relikfie św. Franciszka z Asyżu w schowku pod łapą i za każdym razem jak wsiąde do samochodu nucę:
Dooobryy Jeezuu , aa naaaasz Paaaanie.."
i każdemu z Was tak radzę żeby miał ..O! |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Shogun v8 2013-09-12, 12:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ntr
Administrator GM driver :-)

Wóz: '87 El Camino
Wiek: 44 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2311 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-02-05, 10:33
|
|
|
Można też sobie kupić auto na ramie i nie mieć dylematów i problemów ze sztywnością nadwozia.. |
_________________ "Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!" |
|
|
|
 |
W0-SOPEL
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 202 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-05, 12:44
|
|
|
A dla mnie te auta właśnie są bezpieczne. Ile osób w naszym kraju miało naprawdę poważne dzwony i wszyscy wyszli bez szwanku. Kojarzę tylko 2 śmiertelne wypadki Bogdana Łyszkiewicza w 4 genie (podobno czołowe zderzenie, pasażer przeżył) i chyba jeszcze jakiś siatkarz ponad dekadę temu też się zabił w Camaro. Generalnie rzecz biorąc to są czołgi, ale w czołgu też można zginąć jak się ma pecha. |
_________________ '79 Chevy Camaro Z28 350 "Dragzie" Sold.
'88 Pontiac Trans Am GTA 305 ''Junkyard Dog'' Sold.
'77 Chevy Camaro Type LT 305 ''Crusher'' Sold.
'87 Chevy Corvette C4 350 ''Freedom Express''.
'79 Pontiac Trans Am 403 ''TwoTireFire''. |
|
|
|
 |
Shogun v8
Wspierający Proud Redneck

Wóz: T/A '88 + '82+ Z28 '87
Wiek: 40 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 335 Skąd: Lublin/Galway
|
Wysłany: 2013-02-05, 13:12
|
|
|
No a ja znowusz kojarzę dwa śmiertelne wypadki w Fbody , natomiast nie kojarzę żadnych mocnych dzwonów żeby ktoś miał i fbody uratowało mu życie
Te wózki mają po 20-30 lat, wiele z nich ma osłabioną konstrukcję wcześniejszymi uderzeniami, rdzą i pęknięciami nadwozi, wskutek wad knstrukcyjnych GM.
Dalej konstrukcja 3gena to konstrukcja z początku lat '80 gdzie wiadomo jakie były standardy odnośnie bezpieczeństwa . Jak na tamte lata to one może były bezpieczne , no ale przy nie daj Boże czołówce z nowoczesnym wozem to mamy pozamiatane. nie ma sie co oszukiwać.
Dlatego TYlko Jezus może nas uratować , Tylko Jezus!
Amen |
_________________
 |
|
|
|
 |
W0-SOPEL
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 202 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-02-05, 13:24
|
|
|
Trzeba użytkować z rozwagą A dzwonów było kilka ja z 10 kojarzę, 2 geny wracały nawet na kołach do domu natomiast 3 i 4 generacja szła do kasacji z małymi wyjątkami. |
_________________ '79 Chevy Camaro Z28 350 "Dragzie" Sold.
'88 Pontiac Trans Am GTA 305 ''Junkyard Dog'' Sold.
'77 Chevy Camaro Type LT 305 ''Crusher'' Sold.
'87 Chevy Corvette C4 350 ''Freedom Express''.
'79 Pontiac Trans Am 403 ''TwoTireFire''. |
|
|
|
 |
99piotr99
Wspierający
Wiek: 27 Dołączył: 02 Sie 2009 Posty: 374 Skąd: z dupy
|
Wysłany: 2013-02-05, 13:47
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 99piotr99 2014-10-14, 21:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kabdul

Wiek: 42 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 243 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2013-02-05, 15:46
|
|
|
Ciekawe jak wyglądało by zderzenie 3 gena z jakimś ekoshitem typu panda. Ogólnie cięzkie samochody wypadają gorzej przy zderzenuiu w przeszkody nieodkształcalne, ale w realnym świecie to trzeba w drzewo lub w tira walnąć. W reszcie przypadków strefy zgniotu nie są przystosowane do przejęcia jakiej masy.
Co by jednak nie mówić, może być EuroNcap 6 gwiazdek, ale powyżej 80 KM/h to i tak loteria jest. |
|
|
|
 |
Shogun v8
Wspierający Proud Redneck

Wóz: T/A '88 + '82+ Z28 '87
Wiek: 40 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 335 Skąd: Lublin/Galway
|
|
|
|
 |
|