Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
[VIDEO] Crash-Test 3rd Gen F-Body
Autor Wiadomość
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 36
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-02-03, 15:05   [VIDEO] Crash-Test 3rd Gen F-Body

Jednak 3rd gen F-Body ma wytrzymałą kabinę
Crash-Test
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
mike 
Czerwone są szybsze


Wóz: 3gen firebird 4BlackBetty
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 214
Skąd: lublin
Wysłany: 2013-02-03, 16:16   

chyba nie bardzo , zerknij jak deska rozdzielcza się przesunęła jak kolumna kierownicy zbliżyła się do głowy kierowcy a od sporu widać jak podłużnica wchodzi do kabiny. To wszystko przy prędkości 56...... za każdym razem jak bujniesz t/a ponad tą prędkość to przypomnij sobie ten obrazek. Prada jest taka że te auta nie są bezpieczne wcale ....
 
 
mik 


Wóz: Fbird V6
Wiek: 40
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 85
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Wysłany: 2013-02-04, 09:05   

nie jest tak źle ;-)
przeszkoda w którą uderza jest niedeformowalna, także cała siła zderzenia idzie na samochód
poza tym wydaje mi się, że kierowca i pasażer siedzą blisko deski

dzisiejsze chińczyki wyglądają gorzej po zderzeniu :mrgreen:
_________________

 
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Wiek: 44
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-04, 10:06   

Dzisiejsze testy chyba też się zmieniły. Teraz są zderzenia offsetowe, czyli przeszkoda jest do połowy szerokości maski co chyba ma za zadanie sprzwdzić sztywność nie tylko przód-tył, ale też i po skosie..
Leciwe 3rd geny raczej dobrze by tego nie przeszły, biorąc pod uwagę, że gną się same z siebie bez niczyjej pomocy, chyba, że się wspawa tory kolejowe pod podłogę, fikuśnie zwane "subframe connectors" :D
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
Shogun v8 
Wspierający
Proud Redneck


Wóz: T/A '88 + '82+ Z28 '87
Wiek: 40
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 335
Skąd: Lublin/Galway
Wysłany: 2013-02-05, 00:08   

Prawda jest taka że te wózki są mega niebezpieczne...i nie wierzę że SFC pomogą przy jakimkolwiek wypadku.

Dlatego ja jeżdzę z wizerunkiem św Krzysztofa na konsoli, mam 2 krucyfiksy po jednym z kazdej strony deski, mam brelok z Maryją Przenajświędszą, relikfie św. Franciszka z Asyżu w schowku pod łapą i za każdym razem jak wsiąde do samochodu nucę:
Dooobryy Jeezuu , aa naaaasz Paaaanie.."

i każdemu z Was tak radzę żeby miał ..O!
_________________

Ostatnio zmieniony przez Shogun v8 2013-09-12, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Wiek: 44
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-05, 10:33   

Można też sobie kupić auto na ramie i nie mieć dylematów i problemów ze sztywnością nadwozia.. 8)
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
W0-SOPEL 

Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 202
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-05, 12:44   

A dla mnie te auta właśnie są bezpieczne. Ile osób w naszym kraju miało naprawdę poważne dzwony i wszyscy wyszli bez szwanku. Kojarzę tylko 2 śmiertelne wypadki Bogdana Łyszkiewicza w 4 genie (podobno czołowe zderzenie, pasażer przeżył) i chyba jeszcze jakiś siatkarz ponad dekadę temu też się zabił w Camaro. Generalnie rzecz biorąc to są czołgi, ale w czołgu też można zginąć jak się ma pecha.
_________________
'79 Chevy Camaro Z28 350 "Dragzie" Sold.
'88 Pontiac Trans Am GTA 305 ''Junkyard Dog'' Sold.
'77 Chevy Camaro Type LT 305 ''Crusher'' Sold.
'87 Chevy Corvette C4 350 ''Freedom Express''.
'79 Pontiac Trans Am 403 ''TwoTireFire''.
 
 
Shogun v8 
Wspierający
Proud Redneck


Wóz: T/A '88 + '82+ Z28 '87
Wiek: 40
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 335
Skąd: Lublin/Galway
Wysłany: 2013-02-05, 13:12   

No a ja znowusz kojarzę dwa śmiertelne wypadki w Fbody , natomiast nie kojarzę żadnych mocnych dzwonów żeby ktoś miał i fbody uratowało mu życie :-(
Te wózki mają po 20-30 lat, wiele z nich ma osłabioną konstrukcję wcześniejszymi uderzeniami, rdzą i pęknięciami nadwozi, wskutek wad knstrukcyjnych GM.
Dalej konstrukcja 3gena to konstrukcja z początku lat '80 gdzie wiadomo jakie były standardy odnośnie bezpieczeństwa :/ . Jak na tamte lata to one może były bezpieczne , no ale przy nie daj Boże czołówce z nowoczesnym wozem to mamy pozamiatane. nie ma sie co oszukiwać.

Dlatego TYlko Jezus może nas uratować , Tylko Jezus! :mrgreen:
Amen
_________________

 
 
 
W0-SOPEL 

Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 202
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-05, 13:24   

Trzeba użytkować z rozwagą :lol: :mrgreen: A dzwonów było kilka ja z 10 kojarzę, 2 geny wracały nawet na kołach do domu natomiast 3 i 4 generacja szła do kasacji z małymi wyjątkami.
_________________
'79 Chevy Camaro Z28 350 "Dragzie" Sold.
'88 Pontiac Trans Am GTA 305 ''Junkyard Dog'' Sold.
'77 Chevy Camaro Type LT 305 ''Crusher'' Sold.
'87 Chevy Corvette C4 350 ''Freedom Express''.
'79 Pontiac Trans Am 403 ''TwoTireFire''.
 
 
99piotr99 
Wspierający

Wiek: 27
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 374
Skąd: z dupy
Wysłany: 2013-02-05, 13:47   

:barf:
Ostatnio zmieniony przez 99piotr99 2014-10-14, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kabdul 


Wiek: 42
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 243
Skąd: Zamość
Wysłany: 2013-02-05, 15:46   

Ciekawe jak wyglądało by zderzenie 3 gena z jakimś ekoshitem typu panda. Ogólnie cięzkie samochody wypadają gorzej przy zderzenuiu w przeszkody nieodkształcalne, ale w realnym świecie to trzeba w drzewo lub w tira walnąć. W reszcie przypadków strefy zgniotu nie są przystosowane do przejęcia jakiej masy.

Co by jednak nie mówić, może być EuroNcap 6 gwiazdek, ale powyżej 80 KM/h to i tak loteria jest.
 
 
Shogun v8 
Wspierający
Proud Redneck


Wóz: T/A '88 + '82+ Z28 '87
Wiek: 40
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 335
Skąd: Lublin/Galway
Wysłany: 2013-09-12, 12:16   

Taki mały updata

http://www.youtube.com/watch?v=JEKBHCxOODo

czyżby wzmocnienie konstrukcji pod koniec lat '80 faktycznie coś dało?
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group