Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak iskry Pontiac Firebird 3.1L V6
Autor Wiadomość
klaus 

Wóz: Firebird 3.1 V6
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Olesno
Wysłany: 2013-02-09, 15:36   Brak iskry Pontiac Firebird 3.1L V6

Witam, mam problem z firebirdem. Chodzi oto że auto nie ma iskry. Proszę o pomoc!
Z góry dziękuje!
 
 
mike 
Czerwone są szybsze


Wóz: 3gen firebird 4BlackBetty
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 214
Skąd: lublin
Wysłany: 2013-02-09, 19:38   

nie ma iskry na żadnym garze ??
Najprawdopodobniej moduł .
 
 
klaus 

Wóz: Firebird 3.1 V6
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Olesno
Wysłany: 2013-02-10, 13:07   

Moduł wymieniłem ale dalej to samo. Dodam że raz odpalił ale nierówno chodził i po paru sek. zgasł i już nie poszło go odpalić.
 
 
mike 
Czerwone są szybsze


Wóz: 3gen firebird 4BlackBetty
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 214
Skąd: lublin
Wysłany: 2013-02-10, 21:39   

a cewka sprawdzona ?
 
 
klaus 

Wóz: Firebird 3.1 V6
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Olesno
Wysłany: 2013-02-11, 00:05   

Tak cewke z modułem wymieniłem.
 
 
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-02-11, 15:15   

1. to wygląda na brak masy przy module, co mogło spowodować spalenie starego, a potem nowego
2. czy nowy moduł został wzbudzony miernikiem po założeniu do auta?
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
klaus 

Wóz: Firebird 3.1 V6
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Olesno
Wysłany: 2013-02-11, 18:20   

2. czy nowy moduł został wzbudzony miernikiem po założeniu do auta?


Sorki nie wiem oco chodzi z tym wzbudzeniem. Możesz prościej? :-D

Ps. Jest możliwość sprawdzenia jakoś modułu?
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-11, 22:10   

Moim zdaniem przyczyną problemów w Twoim silniku jest brak dwóch cylindrów... :lol: 8)
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-02-12, 09:58   

napisz do Szymona, ja też to przerabiałem u siebie, okazało się że trzeba było podać napięcie z miernika na odpowiednie piny :)
Szymon mnie pokierował krok po kroku :)
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
zaskar 

Wóz: 98 Camaro Z28 LS1/T56
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 127
Skąd: S-ec / D-G
Wysłany: 2013-02-12, 12:17   

12V dociera do cewki, sprawdziłeś to?

A sprawdzałeś czy "iskra" dociera do aparatu zapłonowego?
Nie --> Wypnij kabel idący od cewki do rozdzielacza (wypnij przy rozdzielaczu) włóż do niego świecę (dobrą) i przytknij do silnika (trzymaj świecę najlepiej w dobrze izolowanych klesczach) i niech ktoś zakręci silnikiem. Bedzie iskra to sprawdź w ten sam sposób przewody idące od rozdzielacza do świec (wypnij przy świecy).
Jak bedzie iskra przy świecach to znaczy, że to nie problem z brakiem iskry.
Aha... iskra ma mieć kolor biały, jak jest pomarańczowa to znaczy że coś jest nie tegens.
Jesli nie będzie iskry na przewodzie od cewki to zacznij od sprawdzenia przewodu WN łączącego cewkę i aparat oraz masowego łączącego silnik z karoserią (taka plecionka przykręcona do budy w okolicach wejścia przewodów z chłodziwem do nagrzewnicy).

Jeśli będzie iskra na przewodzie z cewki a nie będzie na świecach przejrzyj kopułkę, czy styk weglowy na środku się nie urwał, czy palec rozdzielacza jest OK, czy styki na aparacie nie są zaśniedziałe.

Dalej możesz sprawdzić tą małą ceweczkę (pick-up coil) co siedzi w paracie zapłonowym.

Jak by co mam jeden moduł, wymontowany z mojej 3,1... sprawny na pewno bo wymieniłem go i okazało się, że przyczyna moich problemów to zupełnie co innego ;)
_________________
 
 
klaus 

Wóz: Firebird 3.1 V6
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 7
Skąd: Olesno
Wysłany: 2013-02-12, 20:10   

Sprawdzam iskrę najpierw bezpośrednio z cewki, napięcie na niej jest i przechodzi do aparatu zapłonowego. Musze przyznać że miałem na maxa ( luźną śrubę) która blokuje aparat zapłonowy przed przestawieniem (chciałem ustawić kąt zapłonu). Może to jest przyczyna spalenia modułów. P.s. odkupiłem mój były samochód po 10 latach i chciałem zrobić w nim troche porządków. Jeszcze dodatkowo zapytam: wtyczka do ustawiania 0 OT to ta z pojedyńczym białym kablem? trzeba ją zwierać do masy? Takie informację wyczytałem na necie. Poprostu silnik chodził koszmarnie ;-(. Z góry dzięki za odp. A jak można się "dostać" do Szymona? Pozdrawiam KLAUS

[ Dodano: 2013-02-12, 20:13 ]
Dodam że ; kopułka palec kable i świece są nowe. Nie ma iskry już na kablu WN z cewki.
a i jeszcze jedno jak gaśnie kontrolka z VATS to też powinien mieć iskrę...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group