Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
82 Trans Am "TAZ" by Saper
Autor Wiadomość
Saper 
Administrator

Wiek: 108
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 783
Skąd: PL
Wysłany: 2014-01-05, 15:21   82 Trans Am "TAZ" by Saper

Z okazji zakończenia jednego z ważniejszym etapów budowy, zakładam temat w projektach:
Projekt TAZ
1982 Pontiac Trans Am - zakupiony w styczniu 2008 - poprzednio w rękach: Infidela, Penga, Niewysokiego

W chwili zakupu:
- V8 5.0 (LG4)
- TH200
- 3.42(z IV gen)
- wydech 2,5", kolektory rurowe (krótkie), glasspack, tłumik Borla
- wonder bar
- podniesiona dupa
- mała kiera Granta

//po zakupie i pierwszy swap


W międzyczasie z takich ważniejszych zmian w setupie:
swap na 5.0 TPI
swap na 5.7 TPI
naprawa po uszkodzeniu lasek popychaczy
zmiana mostu na 9-bolt 3.23
tylny stabilizator 24mm,
tylne sprężyny WS6
odświeżony układ hamulcowy
naprawa skrzyni

Jak już wszystko było ogarnięte, a ja w 2011 ożeniłem się i Trans Am był naszym jedynym autem (skończyło się pożyczanie auta od rodziców ;) ) trzeba było wstawić coś bardziej ekonomicznego i bezawaryjnego.

luty 2012
swap na 93 LT1+TH700R4 - i to już była bajka, super estetyka swapa oraz bezawaryjność (poza OPTI ;) ) auto świetnie się spisywało, co pozwoliło zrobić sporo kilometrów w delegacjach.

kolejne swapy i jakiś foty:




Od początku wiedziałem, że buda nie jest najlepszym stanie, a w między czasie do auta zakupiłem masę gratów do zawieszenia itp., które szkoda było wkładać do pogniłej budy.

A dodatkowo w październiku 2011 trafiła do mnie buda jako dawca blachy - byłe auto Adaxa, Exile'a //Szymon

Październik 2012, padła decyzja o budowie "nowego Trans Am'a". Niestety ze względu na pracę związaną z wyjazdami - tempo prac było/jest słabe.

Plan:
Nadwozie/buda:
- piaskowanie (WWW), spawanie, malowanie
- maska z laminatu (wzór z formuli) - zakup: październik 2011 //Shogun
- Aerocatch Flush Fit Locking Bonnet Pins - zakup: grudzień 2011
- wywalenie tylnej wycieraczki
- zaspawanie otworu po antenie
- zaspawanie wlewu paliwa
- nowa przednia szyba
- wstawienie ładniejszych klamek - Aston Martin - zakup: wrzesień 2012 - jedna z moich ulubionych modyfikacji. Jako ciekawostka: w listopadzie 2012 Pure Vision Design przedstawiło swój projekt Camaro TT szykowany na SEMA 2013, właśnie z takimi klamkami, tylko zamontowanymi odwrotnie. Tylko że zrobili to bardzo słabo bo plastikowa ramka wystaje na zewnątrz. przykładowe zdjęcie
- obspawanie budy
- zbiornik na płyn chłodniczy od 4gena //Szymon
- zbiornik na płyn do spryskiwaczy od 4gena //Szymon
- wstawienie wzmocnień progów
- nowe progi z grubszej blachy
- akumulator w bagażniku BMR Battery Relocation Kit
- nowe nadkola - zakup: styczeń 2014
- atrapy do zderzaka w lepszym stanie //Szymon
- nowe klosze świateł postojowych - zakup: październik 2012
- wszystkie śrubki wypiaskowane i po galwanizacji
- wszystkie uszczelki i gumy
- "specjalny" spojler
- mod tylnych świateł

Zawieszenia/koła/hamulce
- BBS 17x9 et -7 -zakup: kwiecień 2013
- opony 245/45/17 255/45/17
- sprężyny Ground Control Weight Jacks -przód 900, tył 225 - zakup: październik 2011
- amortyzatory Koni Yellow - zakup: październik 2011
- wszystkie gumy poli - zakup: październik 2011
- Spohn Panhard Bar - Adjustable with Poly Bushings - zakup: października 2012
- Tubular Non-Adjustable Lower Control Arms UMI - zakup: październik 2011
- Lower Control Arm Relocation Brackets UMI - zakup: październik 2011
- Spherical Caster/Camber Plates UMI - zakup: październik 2011
- Tie Rod Adjusters UMI - zakup: październik 2011
- rozpórka przednia górna BMR - zakup: styczeń 2014
- rozpórka przednia dolna
- układ hamulcowy by Hektor - C6 13,4" /tarcze: nawiercane i nacinane EBC/klocki Remsa - zakup kwieceń 2013 - sierpień 2014
- stabilizatory 36/24 - zakup: 2010 //Exile
- nowe elementy układu kierowniczego (center link, idler arm, tie rod ends, ball joint) - zakup: październik 2012
- przekładnia po regeneracji //Kurczak
- serwo od LS1 - //Szymon
- pompa hamulcowa LS1 - zakup: styczeń 2014
- roportional value willwood - zakup: styczeń 2014
- line-lock - zakup: styczeń 2014
update:
- Baer bump steer kit
- Steering Shaft
- extended ball joints

Silnik/skrzynia:
- LT1 (podstawowe odświeżenie: uszczelki, świece, kable itp., jakiś CAI - większe zmiany dopiero zimą 2014/2015)
- TH700R4 - tutaj jest całkiem spora lista gratów (w tym nowy baniak TCI), ale to opiszę oddzielnie jako dojdzie czas jej przebudowy - czyli zima 2014/2015)
- aluminiowy wał napędowy //Kurczak
- sonda szerokopasmowa
- Moates autoprom APU1 (jest już od kilku lat)
- kolektory rurowe krótkie - obecne - zostaną tylko odświeżone i owinięte bandażem
- "tłumik" GMMG/Madhammer - zakup lipiec 2014
- podgrzewane sondy
- jakieś nowe czujniki
- dual fan - zakup: grudzień 2011
- zapas opti i uszczelek :)

Edit:Zbliża się zima 2014/2015 więc jaki jest plan:
Silnik:
- rozebranie silnika, sprawdzenie i wymiana koniecznych rzeczy, malowanie bloku itp.
- lekki porting głowic
- wałek 224/230 .573/.568 112 LSA
- 1.6 Rockers (Crane)
- Double Valve Springs (Crane)
- LSowe liftersy
- Nowy "Extreme Duty" Timing Chain
- Trick Flow Push Rods
- Nowe śruby heads, main studs, connecting rods - ARP
- Nowe uszczelki głowic i kolektora FEL PRO
- Aeromotive AFPR + wskaźnik
- przepustnica 52mm
- valve locks, #99096-1
- nowe świece, kable MSD, czyjniki
- ...i masa innych rzeczy wymienionych podczas remontu

Skrzynia TH700R4 - wszystkie graty kupione 2012.10:
- nowy TQ TCI na fabryczny stall - dawno już kupiłem, teraz brałbym inny
- TRANSGO SHIFT KIT
- Corvette servo
- TRUTECH LEVEL 1 700R4 REBUILD KIT 1987-1993 RAYBESTOS GPZ105 SUPER 3-4 CLUTCH
- PINLESS ACCUMULATOR SONNAX
- Sonnax governor
- Sonnax BOOST VALVE
- Sonnax Smart Shell
- Sonnax Throttle Valve Sleeve
- BW DUAL CAGE INPUT SPRAG
- Sonnax INPUT SHAFT DRUM REINFORCEMENT KIT
- Ratchet Shifter
- Większa chłodnica

Wnętrze:
- fotele Recaro - zakup: maj 2013
- Nardi Deep Corn Steering Wheel Perforated leather Red stitch Blk spoke 350mm - zakup: Grudzień 2011
- naba do nowej kierownicy - zakup: październik 2012
- pasy - TAKATA Drift III - zakup marzec 2014
- dywan (w lepszym stanie) cześć tylna - zakup: grudzień 2011
- dywan (w lepszym stanie) cześć przednia
- maty na podłogę, drzwi, ścianę grodziową
- jakieś nowe plastiki - zakup: grudzień 2011
- dodatkowe wskaźniki (A/F, Trans Temp.)
- nowe "customowe" zegary

Pozostałe rzeczy:
- nowe uszczelki drzwi - zakup: październik 2012
- nowe uszczelki t-topów //Kurczak
- pokrowiec na T-Topy //Kurczak
- nowa uszczelka bagażnika - zakup: październik 2012
- zestaw naprawczy do zawiasów drzwi - zakup: październik 2012
- nowe silniczki do szyb - zakup: grudzień 2011
- nowe ramiona wycieraczek - zakup: październik 2012
- nowy akumulator Optima
- nowa stacyjka - zakup: październik 2012

Główni dostawcy cześci: Szymon, Kurczak, Hektor, Shogun, Thirgenranch, UMI, BMR, Spohn, Driftworks, HawksThirdgenParts, Ebay.com, Rockauto, Summit racing, Oregon Performance Transmission, No Limit Motorsport, Ground Control, chińczyki dostarczające AT29C256 itd.

Osoby biorące udział w projekcie: swap na LT1 (jeszcze na starej budzie) - Szymon, blacharka Wiesław W., wsparcie/piaskowanie/lakierowanie: Piotr D., użyczenie garażu - ntr

I pewnie o czymś jeszcze zapomniałem lub coś w wyżej wymienionym setupie się zmieni... np. może jednak wrócę do pomysłu wstawienia nowych zegarów od Speedhut.com :)

To teraz jak to wyglądało i jak wygląda teraz:

Październik 2012 - decyzja o budowie
(...)
Kwiecień 2013 - wyjazd budy z garażu i postawienie pod zaprzyjaźnionym zakładem gdzie będzie piaskowana.


Maj, czerwiec, lipiec 2013 - w wolnych dniach rozbieram resztę gratów (3 dni)


Wrzesień 2013 - zderzaki po naprawie i piaskowaniu


Wrzesień 2013 - wstawienie nowych klamek


Październik 2013 - wszystko rozebrane


Październik/listopad 2013 - piaskowanie i wstawienie do blacharza


Listopad/grudzień 2013 - prace blacharskie - prostowanie budy, łatanie podłogi, załatanie tunelu po manualu, naprawa błotników, załatanie nie potrzebnych otworów, wstawienie wzmocnień progów, wstawienie nowych progów, naprawa "runienek" t-topów itp.




Główne prace blachraskie:
załatanie dziur w podłodze, wstawienie tunelu pod automat, obspawanie (aby było estetycznie zostało zrobione od środka nadkoli, w przypadku kielichów wycinane były fasolki, spawane, szlifowane), łatanie jakiś ubytków, pęknięć; naprawa "rynienek" t-topów.
Progi - zamiast wstawiać SFC, w progi zostało wstawione wzmocnienie, tak samo progi zostały zrobione z znacznie grubszej blachy.
I wiele innych elementów...


grudzień 2013 - w ramach odpoczynku po świętach - polerka wału aluminiowego


styczeń 2014 - buda znowu w piaskowaniu


kolejna porcja zdjęć po malowaniu.

//Gratuluje tym, którym udało się przebrnąć przez opis i zdjęcia. :)
//Plan był żeby skończyć na rozpoczęcie sezonu.. ale może być ciężko. :/
_________________
WTFWJD?
  
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-05, 15:56   

Super! Chyba największy projekt prezentowany na Naszym forum.. czapki z głów, brawa i uznanie za tyle włożonej pracy, czasu i pieniędzy! Normalnie starczyłoby na kilka projektów :)
Jaki następny krok? Kiedy składanie w garażu? 8)
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
carlito 


Wóz: Camaro RS '92
Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 469
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-05, 16:22   

wow, pięknie opisane, powodzenia!
 
 
simontlc 


Wóz: FORD MUSTANG
Wiek: 44
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 52
Skąd: TOMASZÓW / OSLO
Wysłany: 2014-01-05, 17:16   

dobra robota , i co za tempo , naprawde szybko ci idzie , chociaż teraz najbardziej zmudna praca -składanie
powodzenia i wytrwałości
_________________
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
 
 
 
nyos 
Wspierający

Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 1209
Skąd: Wild Wild West
Wysłany: 2014-01-05, 17:53   

Czy mi sie wydaje czy wlew paliwa zatkales?
 
 
cornholio01 


Wóz: Ford Mustang 95',Ford Expedition 98'
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 343
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-05, 18:16   

opisane jak trzeba ;-) ,czekamy na final
 
 
 
Saper 
Administrator

Wiek: 108
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 783
Skąd: PL
Wysłany: 2014-01-05, 18:30   

Dzięki :)

simontlc napisał/a:
dobra robota , i co za tempo , naprawde szybko ci idzie , chociaż teraz najbardziej zmudna praca -składanie
powodzenia i wytrwałości


tempo? auto stoi od października 2012... pierwsze części do tego projektu były kupione w 2011... Dopiero ostatnio coś ruszyło :)

nyos napisał/a:
Czy mi sie wydaje czy wlew paliwa zatkales?


Kurek od gazu będzie pod zderzakiem... tej modyfikacji nie dopisałem, bo nie ma się czym chwalić :twisted:

ntr napisał/a:
Jaki następny krok? Kiedy składanie w garażu?


Przygotowanie i malowanie, piaskowanie i malowanie zawieszenia. Włożenie zawieszenia, silnika, skrzyni. Więc mam nadzieje że 2 miesiącach damy rade. Wtedy do garażu i jeszcze kupa roboty.
_________________
WTFWJD?
 
 
nyos 
Wspierający

Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 1209
Skąd: Wild Wild West
Wysłany: 2014-01-05, 18:52   

Saper,


To co bedzie zmodyfikowane? Z tego co pamietam i teraz widze to: felgi, klamki, brak korka cos jeszcze?
 
 
Saper 
Administrator

Wiek: 108
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 783
Skąd: PL
Wysłany: 2014-01-06, 00:40   

nyos napisał/a:
Saper,


To co bedzie zmodyfikowane? Z tego co pamietam i teraz widze to: felgi, klamki, brak korka cos jeszcze?


?
Proponuje przeczytać listę z pierwszej wiadomości :) bo w tym roku poza silnikiem i skrzynią, wszystko będzie odnowione lub wymienione na nowe... Tzn tylne fotele, zegary i tylne lampy zostaną jedynie wyczyszczone.
_________________
WTFWJD?
 
 
Techno200 
Wspierający


Wóz: Fbody
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 210
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-01-06, 15:19   

grubo :) gratulacje projektu
_________________
Pontiac Trans Am WS6 7.5 1979
Jeep Cherokee XJ 4.0 1991
Chevy Camaro Z28 5.7 LS1 2001
 
 
mike 
Czerwone są szybsze


Wóz: 3gen firebird 4BlackBetty
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 214
Skąd: lublin
Wysłany: 2014-01-06, 20:32   

Wreszcie !!
Nie mogłem się doczekać ,aż wystawisz odpowiedniego posta :)
Grubo idziesz , skoro gaz to i jazda na co dzień skoro jazda codziennie to zawiecha i sztywność paki i kubły trochę chyba ponad ;)
Nie zakombinowałbyś takich progów na sprzedaż bo nie mam na czym do swojego wygiąć a przy okazji bym wymienił . Może też założę jakiś temat...
A masz jakieś zdjęcia gdzie aku ma być ? Ja myślałem o bagażniku ale nie mogę dla niego za bardzo znaleźć miejsca , biorąc pod uwagę koło i wnękę gadżeciarską pod kluczyk .
Pozdro powodzenia i wytrwałości :)
 
 
Saper 
Administrator

Wiek: 108
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 783
Skąd: PL
Wysłany: 2014-01-07, 08:34   

mike napisał/a:
Wreszcie !!
Nie mogłem się doczekać ,aż wystawisz odpowiedniego posta :)
Grubo idziesz , skoro gaz to i jazda na co dzień skoro jazda codziennie to zawiecha i sztywność paki i kubły trochę chyba ponad ;)


Tu nie chodzi o ekonomie - tylko nowe sterowniki LPG mają większe możliwości strojenia niż fabryczne ECMy :) a tak serio to żadnego gazu nie będzie, szkoda mi miejsca na butle i trzeba by zrobić nowy kolektor dolotowy, tak żeby ładnie ukryć wtryskiwacze gazu :>

mike napisał/a:
Nie zakombinowałbyś takich progów na sprzedaż bo nie mam na czym do swojego wygiąć a przy okazji bym wymienił . Może też założę jakiś temat...


Blacharz też miął z tym problem i musiał pożyczać sprzęt + w sporo roboty przy robieniu tego z grubej blachy.

mike napisał/a:
A masz jakieś zdjęcia gdzie aku ma być ? Ja myślałem o bagażniku ale nie mogę dla niego za bardzo znaleźć miejsca , biorąc pod uwagę koło i wnękę gadżeciarską pod kluczyk .


Zdjęć nie mam, ale będzie w miejscu koła zapasowego.

mike napisał/a:
Pozdro powodzenia i wytrwałości :)

Techno200 napisał/a:
grubo :) gratulacje projektu


dzięki :)
_________________
WTFWJD?
 
 
mike 
Czerwone są szybsze


Wóz: 3gen firebird 4BlackBetty
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 214
Skąd: lublin
Wysłany: 2014-01-07, 16:45   

ja tam w ten gaz uwierzyłem :lol:
Z progami sobie poradzę jakoś .
Te filmiki pewnie oglądałeś, też fajny pomysł żeby wszystkie przekaźniki zrobić razem z aku.
klik nie wiem tylko w któej części to było .

Dawaj foty na kilogramy jak będziesz miał ,
Pzdr :->
 
 
Saper 
Administrator

Wiek: 108
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 783
Skąd: PL
Wysłany: 2014-01-08, 10:25   

mike napisał/a:
ja tam w ten gaz uwierzyłem :lol:
Z progami sobie poradzę jakoś .
Te filmiki pewnie oglądałeś, też fajny pomysł żeby wszystkie przekaźniki zrobić razem z aku.
klik nie wiem tylko w któej części to było .

Dawaj foty na kilogramy jak będziesz miał ,
Pzdr :->


Poza umieszczeniem akumulatora w bagażniku jeszcze nic nie myślałem co zrobić z przewodami, przekaźnikami itp., tym będę się przejmował jak już zwolnię miejsce/a u Piotrka :-|

A gaz to ciekawa sprawa, ale na razie nie mam uzasadnienia żeby zmienić rodzaj paliwa ;)
_________________
WTFWJD?
 
 
cornholio01 


Wóz: Ford Mustang 95',Ford Expedition 98'
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 343
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-08, 10:40   

ja z pół roku myślałem nad gazem czy nie założyć,ale jakoś niemoge...................a w mieście każdy wie jak to wychodzi,tak czy siak powodzenia,czekam na szczęśliwy finał i cruza ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group