Strona Główna AMERYKANY.COM
Tylko prawdziwe amerykańskie bryki, palenie gumy, bulgot V8 i cruzowanie ku zachodowi słońca!

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Firepapuga
Autor Wiadomość
misieq 


Wóz: Pontiac
Wiek: 41
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-02, 11:16   Firepapuga

Ci którzy byli na jakimś zlocie FKP auto powinni znać. Byłego właściciela kojarzyć.
Jest to 1995 Pontiac Firebird 383

Auto kupiłem w zeszłym roku od kolegi Johnego. W sumie oboje jesteśmy w szoku że doszło do transakcji gdyż był jego właścicielem przez 15 lat, jedynym od kiedy przyjechało do PL.

Poza drobnym incydentem zlotowym związanym z rozwaleniem błotnika nie miało innych incydentów. Przez okres 15 lat w aucie nie zostało wiele seryjnych elementów.
Mody były, są i będą. Postaram się sukcesywnie uzupełniać wątek jak zrobię coś grubego, a nie pisąć o pierdołach jak zmienione klocki oleje itd.
Za mojej kadencji auto dostało hamulce z C6 Z06, oraz bateria została przeniesiona do bagażnika.
Kilka fotek poglądowych z zeszłego roku.





Foto z prac z hamulcami


Resztę zdjęć zrobię jak zejdą śniegi i lody.
Jest w niej jeszcze parę pierdół do wyprowadzenia...
Auto to jest straszliwie mocne i mam do niego duży szacunek. Na razie dopiero poznajemy swoje możliwości :mrgreen:
Kilka filmów zrealizowanych jeszcze za kadencji Johnego

http://youtu.be/oVs880XqzX4
http://www.youtube.com/watch?v=Qk74AUC3NP8
http://youtu.be/GNC5CwGndHI
http://youtu.be/HgijCLIfbOk

I dla cierpliwych lista modów:
Silnik:

383 forged strocker
4 bolt maincaps
crank.: forged SCAT
rods: forged I-beam Scat
pistons: JE/SRP rzecz jasne też zakute jak niektóre łby
Głowice GMPP LT4 z zaworami wypełnionymi sodem
RR GMPP 1.6 Bowtie
Cam: GMPP LT4 Hotcam
Pushrods: cranecams
Lifters: GMPP
Rozrząd: GMPP Heavy Duty
Kolektor dol. GMPP LT4
Przepustnica : 58 mm
Regulator ciś. paliwa: Aeromotive.
Elekt. pomp wody Mezzire
Underdrives : ASP
Belts Goodyear Gatorback
Tensioner Goodyear
Starter : Powermaster
Battery: Optima – Trunk relocated

Drivetrain:
Skrzynia manulana 6 speed
Sprzęgło McLeod,
Ripper short shifter B&M
Gałaka Hurst 6 speed white + n2o button;-)
Wał napędowy: 3,5 cala aluminium
Most 3,73 :1 Richmond, Ratech i pokrywa Trick Flow.

Zawieszenie i podwozie:

Sprężyny 1” drop BMR
Panhard tubular adj. BMR
LCA BMR
Relo. brackets BMR
Subframes SLP welded
Extreme Torque arm SPOHN Preformnce ( fuck the zero ground clearance!),
Enery Susp. poli bushings set and endlinks etc,
Air Lift springs air bags,
KYB 8 way shock & struts
SLP spacers

Hamulce i koła:
Corvette C6 Z06 (upgrade from C5 brakes)\
tarcze slotted &drilled,
przewody steel
linelock SLP
Felgi 18x 9,5 ZR racing magnesium

Zapłon:

Świece NGK
Kable MSD
Crane Cams digital box
Nowe opti. (hehe cały czas aktualne :-) )


Wydech:
Long Tubes ceramic
Y pipe alum. steel
Catback Hooker super Comp.
Cutout Flowtech
QTP electric cutout


Power adder :
NX wet kit,
Purge kit.[/b]
_________________
Past
-T/A 86' 350 TPI manual
-Jeep Grand Cherokee LX 360
-Camaro LS1
Present:
1995 Pontiac Firebird - Firepapuga 383
2001 Lincoln Navigator
 
 
 
nyos 
Wspierający

Wiek: 34
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 1209
Skąd: Wild Wild West
Wysłany: 2013-04-02, 12:02   

I tak się powinno opisywać projekty :)
 
 
ntr 
Administrator
GM driver :-)


Wóz: '87 El Camino
Wiek: 43
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 2311
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-02, 15:36   

ex fura Johnnego to swoista legenda 8)
Gratuluję zakupu! :!:
_________________
"Spalić gumę to nie grzech, ale jak grzech przyjemne!"
 
 
misieq 


Wóz: Pontiac
Wiek: 41
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-02, 15:51   

ntr napisał/a:
ex fura Johnnego to swoista legenda 8)
Gratuluję zakupu! :!:

Zgadza się.
Zdaje się zapomniałem napisać że jedno z szybszych f-body w PL :mrgreen:
Ale kto kojarzy auto ten wie
_________________
Past
-T/A 86' 350 TPI manual
-Jeep Grand Cherokee LX 360
-Camaro LS1
Present:
1995 Pontiac Firebird - Firepapuga 383
2001 Lincoln Navigator
 
 
 
**OSKAR** 
Wspierający

Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 157
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-02, 16:35   


Ale to jest najlepsze :D
Jednym słowem super , gratulacje :)
 
 
misieq 


Wóz: Pontiac
Wiek: 41
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-02, 17:22   

No coż nie od dziś wiadomo że głupie żarty się trzymają ludzi którym nie do końca udaje się ożywienie auta :D
_________________
Past
-T/A 86' 350 TPI manual
-Jeep Grand Cherokee LX 360
-Camaro LS1
Present:
1995 Pontiac Firebird - Firepapuga 383
2001 Lincoln Navigator
 
 
 
Stenn 
Wspierający


Wóz: Chevy Tahoe 5.3, GMC Savana 5.7, Chevy G20 5.
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 314
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2013-04-02, 19:07   

mocarne ptaszysko ...
_________________
www.americancarclub.strefa.pl
www.zlotautamerykanskich.strefa.pl
 
 
Saper 
Administrator

Wiek: 108
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 783
Skąd: PL
Wysłany: 2013-04-02, 20:10   

Zawsze podobało mi się to ptaszysko! Pamiętam jak na zlocie w Katowicach (2003) było jeszcze w miarę seryjne ;) Zdjęcia mam... ale na kliszy ;)

Lista modów mocno wyczerpana, następny będzie kompresor? :twisted:
_________________
WTFWJD?
 
 
misieq 


Wóz: Pontiac
Wiek: 41
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 86
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-04-02, 21:19   

Saper napisał/a:


Lista modów mocno wyczerpana, następny będzie kompresor? :twisted:

Trochę za wysoki stopień sprężania pod 11 to się słabo nadaje pod doładowanie. Szczerze to z dołu jest tyle momentu że urywa łeb.
Raczej ten silnik pozostanie wolnossący, być może z innym wałkiem. Rozważam dwu systemowe nitro lub progresywny kontroler. Ale to raczej nie w tym sezonie.
W 2013 chciałbym nią pośmigać.
Zakupiłem też interface do kompa, tunercata i datamaster więc będę stroił :mrgreen:
_________________
Past
-T/A 86' 350 TPI manual
-Jeep Grand Cherokee LX 360
-Camaro LS1
Present:
1995 Pontiac Firebird - Firepapuga 383
2001 Lincoln Navigator
 
 
 
iceman 


Wóz: C4R LS7
Wiek: 42
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 29
Skąd: LAS VEGAS:)
Wysłany: 2013-04-03, 14:40   

Znamy furę znamy jest mega gruba i tłusta. ;-)
_________________
CORVETTE C4R
T/A WS6
GMC TYPHOON
300C SRT8
F350 SUPERDUTY
 
 
bakupno 
Wspierający
...


Wóz: Chevy Impala SS '94
Wiek: 41
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 305
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-03, 16:27   

Jest moc :twisted:
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
 
Techno200 
Wspierający


Wóz: Fbody
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 210
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-03, 20:34   

moj ulubiony 4gen i tylko Pontiac Trans Am. Kupie sobie kiedys takiego. Bedzie mial Penis mlodszego przyjaciela :D
_________________
Pontiac Trans Am WS6 7.5 1979
Jeep Cherokee XJ 4.0 1991
Chevy Camaro Z28 5.7 LS1 2001
 
 
Vini 
T/A 4ever


Wóz: Trans-AM GTA 6.6TPI T-Top
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 357
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-04-04, 06:54   

Super :) jak by jeszcze dziób miał 98'+ to już w ogóle MEGA :D
_________________


Trans-AM 400 SLP
Camaro 305 Carb
Caprice 307 Carb
 
 
 
99piotr99 
Wspierający

Wiek: 26
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 374
Skąd: z dupy
Wysłany: 2013-04-04, 17:41   

:barf:
Ostatnio zmieniony przez 99piotr99 2014-10-14, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
W0-SOPEL 

Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 202
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-04, 18:47   

Fajnie że to jest Formuła. Trans Am wygląda strasznie ociężale. Co to za dokładka na tylnym spojlerze bo fajnie się komponuję ?
_________________
'79 Chevy Camaro Z28 350 "Dragzie" Sold.
'88 Pontiac Trans Am GTA 305 ''Junkyard Dog'' Sold.
'77 Chevy Camaro Type LT 305 ''Crusher'' Sold.
'87 Chevy Corvette C4 350 ''Freedom Express''.
'79 Pontiac Trans Am 403 ''TwoTireFire''.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group